Co chybí Clematisu?



host - 176.18 (?) 
8.6.2009 0:21, zobrazeno: 6964x

Dobrý den, mám asi čtyřletý clematis. Kvete krásně, ale letos se mi podivně vybarvily listy, hlavně ve střední části rostliny. Vypadají jako listy Lonicery jap. aureoreticulata - mají žluté žilky a pletivo mezi nimi zelené. Nevím, co mu chybí, tuhle obrácenou barevnost neznám. Pokusím se přiložit foto, je sice jen z mobilu, ale aspoň to. Předem všem děkuji za rady.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
new dawn - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (309) - 176.18 (?), 8.6.2009 0:24

Foto

clematis - listy
clematis - listy
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
panidana. - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (149) - 96.2 (?), 13.12.2009 0:01

Dobrý den, váš dotaz mě zaujal. Nejsem žádný odborník ale plaménky pěstuju a mám je moc ráda. Toto onemocnění jsem neviděla ve ani skutečnosti, ale bohužel ani v žádné mně dostupné literatuře, kterou jsem v minulých dnech pečlivě prostudovala. Některá fota byla podobná, ale nikoliv na plaménku, který kromě známého vadnutí příliš chorobami netrpí. Tak tady jsou možnosti, které jsem vypátrala.

1. virová choroba. To by bylo špatné, proti virům moc ochrany není.(viz. chřipka) Navíc rostliny virózy jen tak nevyleží.

2. Chybí nějaký prvek ve výživě. Plaménky jsou vápnomilné a potřebují dostatečně hnojit minimálně tak, jako třeba růže.

3. Nepoužíval jste v okolí rostliny nějaký herbicid? (typu roundup)  Postřik? Nenatíral jste terasu nějakým ochraným přípravkem na dřevo? Taková reakce se může projevit i po delší době.

Prosím, jestli jste si přečetl moji odpověď, napište jak se to dál vyvíjelo, případně co jste zjistil vy. Vážně mě to zajímá!

Zdravím vás Dana

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 176.18 (?), 13.12.2009 1:30