Trachycarpus takil



Rigil - (19) - 165.53 (?) 
27.12.2010 11:24, zobrazeno: 7285x

Dobrý den, jmenuji se Vašek, budu tady psát příspěvky a časem i fota, teď se ale chci zeptat, jestli má někdo zkušenosti s pěstováním palmy Trachycarpus takil, chci vědět jak rychle roste co mohu udělat aby rychleji rostl a klidně další informace, jsem úplný začátečník v pěstování palem, jinak pěstuji pokojové i subtropické rostliny.

Vašek

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 230.216 (?), 27.12.2010 17:26

Dobry den Vasku,

ja nic o T. takil nevim, neb jsem ji 'asi' zabila pred neco lety. Vlaste nevim co jsem mela a jestli to vubec byla T takil. 

Moje pomerne mala sazenicka palmy sice mela jmeno T. takil ale brzy ji opadaly listy a bylo po ni. Pak mi jeden botanik rekl, ze to asi byla T. fortunei ktera pry netoleruje stin.

Ted jiste uz pestitele poznaji rozdil mezi T. takil a T. fortunei (T. wagnerianus) ale drive v tom byl jaksi zmatek, neb tyto palmy jsou si hodne podobne a navic si nikdo nebyl jisty odkud ty seminka vlastne dosly.

T. takil ma rust rychle, ale prestane rust v nizkych teplotach. Pry je odolna do -6C kdezto T. fortunei je odolnejsi az na -12C. V tom je taky trochu zmatek tak to neberte doslova. Jiste Vam tady nekdo odepise s lepsimi informacemi.

Mate rostlinu, nebo seminka? Kozicka

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Rigil - (19) - 165.54 (?), 28.12.2010 9:18

Dobrý den,

mám mladou rostlinu se silným kmenem původem ze Španělska, koupil jsem ji ve specializovaném obchodě a tam mi říkali, že tento Trachycarpus takil, je odolnější vůči mrazu (-19) a vlhku než Trachycarpus fortunei a wagnerianus, tahle palma co mám je prý vzácnější druh rodu Trachycarpus a v Římě v botanické zahradě mají nejstarší šlechtěnou palmu právě tohoto druhu a tyto rostliny mají tendenci růst šikmo a tom mém je to už poznat. Ale děkuji za odpověď.

Vašek