Husqvarna 240e nový model



   Předchozí příspěvky  |  <  6,  7,  8,  9,  10  >   
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?) 
13.12.2008 21:29

Ano Jani, vy máte pravdu, v případě vašeho odkazu, to je klasického 2T motoru tam dostanate opravdu jen těch 20l! Jenže jste pozapoměl na těch 2 x 5l v přepouštěcích kanálech! Pokud by šly všechny hadice do jednoho prostoru, pak ano, jenže ony nejdou! Dvě jdou jinamo víme? Možná jsem blbý, ale počítat a dívat se mi ještě jde. Jestliže má motor obsah 50 kubíků, tak u klasiky zůstane pro zapálení 45 kubíků směsi, u 2MIX zůstane těch 50 kubíků a ten luft odejde spolu se spalinou! Kde vám zůstal ten luft v tom levém kanálu? Nebo myslíte, že dolů jde jen 45 kubíků a ty se doplní těmi 5? Tak to rozhodně nefunguje! Ano ten poměr je trošku jiný, ale vždy tam musí jít víc, aby se směs nedostala k výfuku! J.S. to nazval trefně, vzduchový polštář. Ten tam musím dostat jaksi navíc, aby mi vytlačil to co tam nechci a nemusel jsem to dělat tím co chci zapálit! Prostě holá postel, je holá postel, jestliže chci něco pod hlavu, musím si přidat polštář (vankůš)! Takto mohu snížit množství dodané do klikové skříně, část původního přesunout do přefuků, ale tam musím dát něco víc, aby mi to přibrzdilo to co chci zapálit ve válci. Už opravdu nevím jak jinak to popsat.

Radek

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 13.12.2008 21:53

A Jani, všiml jste si ještě jedné věci na tom odkazu? Budeme-li se bavit o pravdě a logice.  Je logické kterým směrem se ten motor otáčí? Takto se občas točila JAWA, dokonce i pak couvala! 

Radek

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 90.168 (?), 13.12.2008 22:14

Poperte se, než všem nasadí kazajky ;-)

Zkusim to shrnout: jak už bylo výše řečeno (HH), emise se měří v gramech na kWh, takže pouhé ředění výfuku by na množství zplodin nemělo vliv - pouze by snížilo koncentraci, ale množství by zůstalo stejné. Předvýplach má vliv na to, že do výfuku nejde čerstvá směs (čerstvá směs se ve výfuku nespálí dokonale a tvoří většinu emisí). Téměř všechna směs tedy zůstane ve válci a spálí se dokonaleji, tedy emise se sníží.

Takže pravdu mají všichni - výfuk se ředí vzduchem, ale emise jsou nižší díky tomu, že se téměř všechna směs spálí ve válci.   Gl.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 13.12.2008 22:43

No konečně někdo, kdo se schovával v rohu a ty slušivé košilky nám nasadí! To se to shrnuje, když jsem zalezlý v postýlce a pak to jenom proberu a srovnám, co? Nebo jsme makali? Tady to moc nejde, včera sníh a dneska to roztálo. Humus jak má být.

R.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 13.12.2008 22:47

GL. tak jste tomu nasadil korunu.  ...emise se měří v gramech na kWh, takže pouhé ředění výfuku by na množství zplodin nemělo vliv - pouze by snížilo koncentraci, ale množství by zůstalo stejné... Jak si asi myslíte, že se měří obsah škodlivin - přece kolik toho vyjde z motoru ven a toto množství se přepočítá na kWh. Takže když jde z motoru proud výfukových plynů, tak už je to hodnota, která je nějaký relevantní údaj. Pouhé ředění výfuku by na množství zplodin nemělo vliv - pouze by snížilo koncentraci, ale množství by zůstalo stejné. Víte co je výraz koncentrace, já si myslím, že je to podíl něčeho v něčem. Když snížím koncentraci plynů přidáním čistého vzduchu, tak je tam výfukových plynů snad méně a tím je to méně emisí.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 90.168 (?), 13.12.2008 22:57

Máte motor 1kW a jde z něj 1000 L/h a v tom je 50g emisí.

Nebo máte motor 1kW a jde z něj 1500 L/h "ředěného" a je v tom 50g emisí.

Otázka: Z kterého motoru jde víc emisí a v kterém je jejich větší koncentrace? ;-)    Gl.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 122.209 (?), 13.12.2008 22:50

JJ

Jani

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 122.209 (?), 13.12.2008 22:44

 Tak teda takto-klasický problém dvojtaktu ak pominieme olej v palive je to že novo nasávaná zmes sa mieša zo splodinami z predchádzajúceho pracovného taktu a zároveň časť nespálenej zmesy odchádza dovýfuku bez akého koľvek využitia /pre puntičkárov, okrem chladiaceho efektu/.Toto sa u 2-mixu rieši rozvrstvením zmesy v kľukovej skrini takým spôsobom že cez preplachovacie kanáliky prechádza najskôr "čistý"vzduch a ktorý má za úlohu vytlačiť zvyšky horenia do výfuku a následne do spaľovacieho priestoru prichádza zmes paliva zo vzduchom ku ktorému sa primiešava aj časť vzduchu ktorý už bol vytlačený do výfuku.Následne je zmes zapálená...

 Praktické efekty predvýplachu:

- nižšia spotreba, do výfuku odchádza podstatne menej nevyužitého paliva a kvalitnejšie horenie nakoľko zmes nad piestom je podstatne menej "obohatená" splodinami horenia

- zvýšený krútiaci moment, kvalitnejšia zmes nad piestom...

- vyššia hmotnosť

- motor ako taký je zložitejší

A ešte raz a po lopate- zmes do atmosfericky plneného dvojtaktného motoru je nasávaná podtlakom vytvoreným pohybom piestu. To znamená asi toľko že piest pri pohybe von z kľukovej skrine nasáva vzduch a palivo do priestoru pod piest.Tvarom piesta alebo tvarom kanálov je možné ovplyvniť v tomto prípade len "časovanie " otvárania sania.Je uplne jedno či sa zmes nasáva 1 alebo 28 otvormi, množstvo nasatej zmesy je vždy +-rovnaké.Ak nie jednalo by sa pravdepodobne o prepľňaný motor.

Čo sa týka prirovnania o tej bandaske - odpovedal som človeku ktorý napísal

ani, takže kolik vzduchu nasaje motor s jedním ssacím kanálem? množství X. Tedy se stejným průřezem kanálu a ještě jedním kanálem o průřezu 3/4 X, to tedy bude vždy množství X? To asi ne. Navíc pokud se ten vzduch nasává oběma současně do dvou prostor. Jedna část nasávaného vzduchu tvoří společně s palivem, směs, druhá nasávaná přímo do spalovacího prostoru, bez 

A poznámka na záver: Nepíšem žiadne e-stránky.Jedná sa pravdepodobne o podobnosť čiste náhodnú.

Jani

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 13.12.2008 23:11

Jani, už jen drobek na závěr, a polopaticky už to nezvládnu, už jsem to napsal dříve a J.S. to doplnil a Gl shrnul!           Za 1) nevšiml jsem si, že bychom si potykali, ten člověk jsem byl totiž já,          Za 2) myslím, že jsem to vysvětlil dostatečně a opakování je sice matka moudrosti, ale opakování jednoho a následně jeho popření druhým je opravdu hloupost!           Za 3) ten čistý vzduch se ani do klikové skříně nedostane! jde přímo do přefuků!           Za 4) tvarem kanálů (jejich hran), se opravdu upravuje časování, jejich nasměrováním a následně prodloužením tvarem pístu se nasměruje i čistý vzduch na předvýplach. Toto se musí jednoznačně oddělit, neboť jinak by se mohl lehce stát směsí           Za 5) ta zkouška o které psal HH a já ji musel odstranit v praxi, to vše jednoznačně potvrzuje, neboť nefunguje-li předvýplach z části, či úplně, nadměrně se zvýší spotřeba paliva a to opravdu podstatně!           Za 6) položil jsem vám několik otázek a těm jste se elegantně vyhnul.

Dobrou noc Radek

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
HH - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (154) - 112.250 (?), 14.12.2008 0:06

takže teď shrnu co jsem si z toho vzal já. tzv. ředění výfukových plynů nemá na produkci škodlivin vliv protože neměříme koncentraci emisí, ale jejich absolutní hodnoty. (laický příklad:  když v kamnech spálím 10 jednotek uhlí, vyprodukuji 1 jednotku popílku který unikne komínem. i když ho cestou v komínu naředím 10 jednotkami vzduchu na konci zachytím stejně velké množství popílku jen rozptýlené ve větším objemu, analogicky s plynem vytvořím 1 jednotku CO2 a naředím ji jakýmkoli množstvím vzduchu pak do ovzduší unikne stále jedna jednotka CO2). Přínos (z hlediska emisí) 2mix technologie je v tom že zabrání vzniku dalších emisí tím, že nedovolí palivu uniknout do výfuku před jeho spálením, lepší využití paliva a s tím spojená nižší spotřeba, nevýhody jsou složitější konstrukce, váha (což je relativní protože když použiji katalyzátor místo předvýplachu tak ten taky něco váží)  a až praxe nám ukáže jak vysoká bude citlivost na některé kapaliny, co se nám občas někdo snaží prodat jako benzin. trocha teorie 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  <  6,  7,  8,  9,  10  >   
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika