Jakou odrůdu zvolit?



host - 235.21 (?) 
21.3.2021 10:13, zobrazeno: 2589x

Dobrý den všem,

rád bych na zahradě vysadil meruňku, ale přes důkladné pročítání si nejsem jistý, jaký typ zvolit a budu moc vděčný za radu.

Budoucí umístění: orientace na jihovýchod, velmi mírný svah, v zástavbě (nikoliv ale úplně u zdi), cca 400 m.n.m., Střední Čechy (tzn. nepatří k nejteplejšími oblastem republiky).

Požadavky: odolnost v kombinaci s chutí. Nemusí to být ta nejchutnější odrůda na světě, ale ideálně by měla něco vydržet, protože jsem opravdu začátečník+ vím, že asi ani nadmořská výška není pro pěstování meruňky ideální, ale soused jen o dům níže jednu vzrostou má, roste a plodí krásně. Navíc je to krásný strom. Bohužel netušíme ani my ani soused, co je to za odrůdu. Jsme takový Pat a Mat:)

Využití: Plody (pokud se je někdy podaří vypěstovat) mají sloužit pro radost dětem. Nechceme to moc kompotovat, zavařovat, ani pálit. Spíše aby děti měli něco k utržení na zahradě. Měla by jít rozumně sehnat, okolní zahranictví nabízí zejm.: Aurora, Barbora, Bela Kajsia, Velkopavlovická, Bergeron, Veecot, New Jersey, Perla, Pirate, Harcot, Hargrand, Goldrich, Early Orange

Ještě bych se rád zeptal na jednu věc - okolní zahranidnictví již meruňky prodávají, ale všude se píše o výsadbě až raději začátkem května. Lze strom koupit a mít třeba v zimní zahradě a vysadit až za měsíc? Moc totiž nerozumím tomu, co s ním teď dělat a zase se mi nechce čekat na poslední chvíli, kdy mi loni vyprodali většinu věcí, co jsem chtěl.

Pokud by bylo potřeba doplnit jakékoliv info, rád tak učiním. Předem moc děkuji za rady s jakou meruňkou máme největší šanci.:)

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 136.68 (?), 21.3.2021 11:49