Vari GCV 190 vs. kopec



host - 26.219 (?)
8.7.2011 8:26

Brždění motorem - asi ji nevlastníte, když se ptáte. Když při jízdě z kopce necháte motor pod plynem a vlastní tíha stroje a vlečky vyvolá větší rychlost, než která odpovídá poloze plynové páčky a zařazené rychlosti, tak spojka zůstane zaseklá a pojezdový kroutící moment se začne přenášet opačným směrem - od kol k motoru. Tím značně trpí šnekový převod. Šnekové kolo pohání šnek, kdežto normální je, že šnek pohání šnekové kolo. P.G. 

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2,  3,  4   
host - 182.240 (?), 16.6.2011 19:40, zobrazeno: 51500x

Dobrý den.Uvažuji o zakoupení malotraktoru Vari GCV 190 + návěs ANV 350 na vožení dříví z lesa(a jiných věcí oklo domu).Jelikož je u nás dosti kopcovitá krajina, rád bych se dozvěděl jestli zvládne plně naložen i prudký kopec.Předem děkuji za odpověď.Radek

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 26.219 (?), 17.6.2011 6:05

Problémem nebude výkon motoru, ale přenesení na zem - kola budou prohrabovat vlivem nízké hmotnosti Vari - byť s se všemi závažími. Řešení: dvojmontáž (zde to má někde na fotkách pan J.S.) nebo posílit závaží. Já jsem si k vnitřnímu závaží kol přišrouboval ještě jenu sadu, takže mám dvě závaží na sobě. Vnější závaží kol a vyvažovací závaží mám samozřejmě také. Tato opatření něco pomůžou, ale zázraky od toho nečekejte. Stačí trocha listí nebo mokrý podklad a nevyhrabete se ani se dvěma metráky na návěsu. Na dřevo do lesa je lépe použít traktor nebo V3S. P.G.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 234.140 (?), 17.6.2011 8:22

Rozni ludia si proti prohrabovani Vari vlivem nizke hmotnosti pomahaju rozne a zda sa, ze sa to vztahuje aj na pridavne zavazie hnacej napravy jednooseho traktora Vari resp. Agzat spisskym sposobom %-O Ked sa podivate na youtube a vyhladate tam heslo "protipreklzové závažie", mozete tam uvidiet netradicne, takpovediac exoticke zavazie proti preklzu Vari pri tahani nakladu do kopca... Je to zde. Bezpecnost a ochrana zdravia pri praci bola zrejme mimo. Tlaci sa mi na jazyk formulka: Doma to neskousejte! P.S.: Ale na niektorych dalsich svojichj videach ma p.StanislavBryndza zaujimave upravy, napr. oboravacej radlicky (hlavne ten spic) resp. radiacej paky. ___pooh.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 40.135 (?), 17.6.2011 8:51

hlavne nezapominat na to ze kopec je take opacny a musi se ten plne nalozeny vlek ubrzdit jinak ke zvyseni prenosu sily se daji pouzit i orebne navleky na kola

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 209.61 (?), 17.6.2011 12:45
Orebné návleky jsou na dopravu z nouze ctnost. Špatná manévrovatelnost, po tvrdém terénu je Vám líto všeho na malotraktoru, jak to dostává rázy a vibrace o opakované montáži nemluvě. Já jsem přidal kola a stala se z v lese omezeně použitelného malotraktoru výborná šikovná vyvážečka. Ale roky jsem vozil klasicky, hodně záleží na terénu a daných podmínkách. Brzdy jsou základ dopravy a bez 100% brzd si raději dopravu objednejte. Nejezděte hned do nejhoršího terénu, je třeba si zkusit na co kdo máte a stroj. Ideální je zkouška u kamaráda, ať člověk ví, co kupuje.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 26.219 (?), 17.6.2011 12:15

Ano, živé závaží je také řešení - používám jej se sousedem při vyjíždění prudkého kopce do vinihradu. Ale nedoporučuji jej, poněvadž nadměrně zatěžuje nápravu (ložiska a poloosy). Mnohem lepší, tak jak jsem uvedl, je posílit závaží v kolech. Orební kola jsou možná pro někoho řešení, ale u nás, kde se střídá asfaltový povrch s hliněným, je to bezpředmětné. S brzdami opravdu pozor, vozík ANV350 má miniaturní brzdy, které toho moc neudrží a nevydrží. Sám mám vozík Vares IT 500 na 700 kg s brzdami o průměru 160mm, což je podstatně více než u AN 350, a musím říct, že jsou nic moc. Brždění motorem je velmi škodlivé pro šnekový převod, dochází k brzkému opotřebení, případně k destrukci uložení šneku (stalo se mi to před 24 lety). Při návštěvě opraváře strojů Vari jsem zjistil, že je to častá porucha, pokud se užívá nadměrně brždění přes převodovku. Pro hnidopichy - olej byl každoročně vyměňován (PP90H). Nyní mám Agzat s diferenciálem a to je jiný svezeníčko. P.G.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 220.130 (?), 7.7.2011 22:39

nějak nerozumím "brždění motorem" při odstředivé spojce u Terry

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 26.219 (?), 8.7.2011 8:26

Brždění motorem - asi ji nevlastníte, když se ptáte. Když při jízdě z kopce necháte motor pod plynem a vlastní tíha stroje a vlečky vyvolá větší rychlost, než která odpovídá poloze plynové páčky a zařazené rychlosti, tak spojka zůstane zaseklá a pojezdový kroutící moment se začne přenášet opačným směrem - od kol k motoru. Tím značně trpí šnekový převod. Šnekové kolo pohání šnek, kdežto normální je, že šnek pohání šnekové kolo. P.G. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 80.79 (?), 16.1.2012 21:40

Také máme kopece kolem domu.Tak jsem řešil brzdy a celkem se podařil ještě jsem nejěl úplně ty nejhorší kopečky, ale zatím dobrý.Jedná se o malé kotouše na osách vari a hydraulické třmeny ovládané páčkou na řidítkách.


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
radll - (6) - 236.166 (?), 17.1.2012 12:59

a môžte prezradiť aj z čoho ste použil kotuč a strmeň

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?28.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika