Zdravím, budu spravovat motor Jikov (vari system) nevím přesně typ... jen se chci zeptat co by to mohlo být at nemosím spekulovat potom... elektrika ok, svíčku vyměním, háže oranžově... a motor nechce vubec chytit... ne a ne... tak asi vyčistit karbec ne? Tak mi řeknete na co dat pozor at to ted vim at mi to pak dlouho netrvá... jo a prý to jde strašně těžko startovat bez svíčky uplně v pohodě takže to přidřené néni.a jde to fakt podezřele těžko... nevím proč...
Jasně, vyčistěte karbec, nezapomeňte na plovákovou komoru a když už tam budete mrkněte na jeho nastavení a po případě upravte ať je hladina jak se patří. Co se týká odporu při startování tak snad jen doufám že tam nemáte svíčku s dlouhým závitem. Nechci se vás dotknout, ale po zkušenostech co mám se prostě musím zeptat. No a to je tak vše, protože nevím jestli ten motor má kontaktní nebo bezkontaktní zapalování a chybý i info. o stáří motoru.Třeba to taky bude chtít new. gufera atd. Podle toho co píšete chcete opravu provést šup šup, ale tak se to oravdu dělat nedá. Vše chce svůj čas. A navíc po netu se dost špatně opravuje. Franta
Nic moc, věčně mě nefungoval omezovač otáček, což mi chybělo při orání a kultivaci, stále jsem to honil plynem a vlastně kvůli tomu motoru jsem VARI prodal. Na startování jsem si stěžovat nemohl, aby tu bylo něco pozitivního, pokud to zrovna nekoplo a neutrhlo mi to šňůru. Ta honda, co tam potom začali dávat, to by bylo jiný kafe.
Samozřejmě že svíčku s dlouhým závitem tam nemám, až tak krátké moskové závity nemam:-) no že to chci provést šupšup.psal jsem, abych pak nemusel hledat nejaké skryté závady abych na to byl tu upozornen.jdu na ten karb. jo a tá jiskra to bude určitě jen svíčkou aspon doufám... jo ale to startování jde opravdu těžko oproti druhému motoru stejnéhho typu no co to bude určo kompres co jiného když se svíčkou to jde lehce...
No a typ je tam napsáno 4-003 ale to je na řidítkách na motoru štítek neni nebo možná je ale je to od prachu atd... tak nevím kde. Jinak jaký ma byt předstih?
Častější bývá přisávání falešného vzduchu dírou v gumovém kolínku mezi filtrem sání a karburátorem.
Někdy k tomu stačí jen ne-přitažení hadicovou sponou a postupného zpuchření té gumy. Pak je směs stále příliš chudá, aby motor naskočil.
Tuhost při tahání za startovací šňůru se svíčkou a volnost při tahání bez svíčky je test na kompresi. Komprese je dobrá, zadřené to není to by vázlo i při vyndané svíčce.