Honda GSV 190



host - 26.219 (?)
6.4.2011 13:08

4.243 - máte absolutní pravdu. Jak jsem psal výše, nešený rotavátor za Agzat je konstruktérský úlet. Můj názor - kdo chce mít stroj univerzální, koupí si Vari, tu mám taky. Agzat s diferenciálem a uzávěrkou používám pouze s valníkem a pluhem. Dle mých chabých znalostí Agzat vznikl jako bratr Vari někde v Čechách, ale v rámci dělení federace a tuším Agrozetu se dokumentace předala na Slovensko. Podrobnosti neznám.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5   
                     
host - 4.243 (?), 5.4.2011 9:48

Jo aha, to byla citace někoho jiného. Jsem si říkal že by J.S. slyšel na Castrol?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 186.113 (?), 5.4.2011 20:00
Zdravím, a ďakujem pekne za príspevky p. J.S. a vôbec nevadi ze sa p. P.G. nechal uniest a napísal aj čosi viacej - je to úplne perfektne! Výrobca nerieši nižšie otáčky 4-taktu ale myslím, že to vadiť nebude. Dá sa to samozrejme riešiť, ale nerád by som potom náväzne musel upravovať ďalšie veci - napr. ako píše p. P.G., nakoľko zase nie som až tak technicky zdatný. Doteraz používam na traktorku originál 2-takt od Agzatu, v podstate je s ním spokojnosť - veď ho používam 13 rokov. Spotreba v pohode, ide dobre - rotavátor, orba aj jazda - a to nemám DIF, len zapínanie kolies. Ide ale trošku tažšie naštartovať - musím 2_mi rukami, neviem sa dopracovať k voľnobehu a aj chcem skúsiť niečo novšie, tak preto tento môj výmysel - možno by som nový 4-takt nehupoval, ale toto sa mi naskytlo kúpiť GSV po 6 mth, aj s originálnymi rúčkami z Agzatu za dobrú cenu, tak som sa rozhodol - zajtra ho idem zobrať. Dnes si tu troška posedím pri PC a ešte napíšem, zatiaľ toľko. Apropo - ešte jednu vec - čo by ste povedali k používaniu oleja M6AD - je to SAE 30 API SC/CB. Či je pre dnešne malé 4-taktné motory vhodný, alebo už radšej nie?
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 5.4.2011 20:58

Každý jsme napsali svůj názor na 2T resp 4T. Já jsem měl možnost si 2T delší dobu vyzkoušet, neboť majitel mě požádal, abych dal motor do pořádku, že jej poveze na Šumavu a nechce tam s tím mít problémy, proto ať jej pořádně používám po opravě. Tak jsem po výměně gufer, spojky a vyčištění palivové soustavy asi měsíc vozil dřevo. Jsem rád, že jsem si tehdy na radu jednoho majitele 2T vybral 4T a Hondu (ještě měli BS), neboť to, co jsem s tímto strojem nadělal práce a pořád jede výborně, daleko překonává moje očekávání. Zatím žádná závada (výměna spojky, na což jsem měl svůj podíl na začátku já), jinak při základní údržbě jen filtr - 1x za rok vyfoukám a vyperu a mírně namastím molitanový předfiltr, 3x seřízení ventilů - nebylo skoro co seřizovat, 2 x čištění hlavní trysky - nečistota. Svíčka původní a vše ostatní také. Trochu mě jeden majitel 2T strašil s cenou ND a pochybnostmi o spolehlivosti vs vyzkoušený 2T. On už dělal 2x generálku a dělá s Vari méně než my. Jak jsem napsal, neměnil bych, komfort obsluhy motoru je špičkový. Samozřejmě, kdo si takový motor pořádně nevyzkoušel, nebo ano, ale u nějakého lajdáka, který tomu jednak nerozumí a ještě ani neví, že olej patří do motoru a to v rozmezí značek na měrce, tak může mít jiný názor. 2T není u takové techniky špatný, neboť v extrémních náklonech - svazích může být provozován bez obav vlivu na mazání - zejména, pokud majitel 4T má v motoru 2 dcl oleje. Do takového motoru je chyba dát M6AD, který je vhodný do starších motorů a rozhodně nemaže v extrémních podmínkách srovnatelně s tím, co doporučuje výrobce. Ne že by ten olej motor neumazal, ale zejména proto, že takový motor má objem oleje cca 0,6ltr a to si může 1x za rok každý dovolit i 1 ltr Castrolu, proti kterému nic nemám, ale proti jeho ceně, což je jasné proč. Já jsem mazání věnoval vždy velkou pozornost a také správnému objemu oleje v motoru a jsem přesvědčen, že se mi to vyplatilo. Už jsem několikrát opravoval zadřený GXV 160, 1x GCV 160 a vždy byla na dně skříně trocha kolomazi. Potom se samozřejmě přidře spodní ojniční oko a podle toho, jak majitel slyší motor, paseka v motoru tím skončí, nebo se rozšíří na další díly. Já nepotřebuji s nikým diskutovat o tom, co dát, nebo nedát do motoru. Je to jeho motor a můj motor. Můj jede přes 15 let a stav se za tu dobu nezměnil tak, abych to poznal.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 14.151 (?), 5.4.2011 22:02

Nad koupí GSV, navíc s originálními rúčkami (jsou lepší než od Vari), neváhejte. Menší otáčky se negativně projeví jen při přepravě na silnici, v terénu je to naopak výhodou - větší tah při menších otáčkách převodovka Agzat s čelním masivním ozubením hravě snese. U Vari by došlo po několika málo letech k opotřebení šnekového soukolí. Co mi vadilo - plynová páčka byla upravená tak, abych ji musel stále držet - podle výrobce prý zapracovala slovenská státní zkušebna. Je to velká somárina, značně unavující a vůbec na h... o. Přitom je na levé straně motouzová smyčka ke spínači pro vypnutí zapalování při krizové situaci. Já jsem naštěstí měl profilované pružné plechy z plynové páčky ze staré Tery, ty jsem vložil do ojebané páčky a ta nyní drží v poloze, kterou nastavím. Byl to jediný nedostatek na Agzatu. S motorem GSV190 se jezdí jinak, než s dvoutaktem, musíte přidat otáčky do pracovní oblasti- nad 3000 ot./min, regulátor si pak sám přidává plyn (spotřebu benzínu) podle zatížení, vše při konstatních otáčkách. U dvoutaktu Agzat jste měl široké pásmo pro regulaci otáček a tím i výkonu a spotřeby. Zkrátka u čtyřtaktu je malý rozdíl mezi spínacími otáčkami, kdy zabírá spojka a max. pracovními otáčkami, proto se jezdí na tzv. plný plyn. Pokud budete plyn ubírat, hrozí prokluzování a tím i spálení spojky. Má poznámka o nevhodnosti plně syntetického oleje je poznatek od zkušených motorářů, kteří se tím živí, ale jak mi po telefonu včera řekli, není to nic dramatického a námitky se pohybují spíše v teoretické rovině (ale jsou). Co se týče benzínů, ty dnešní u nás opravdu vykazují opravdu někdy vysoké rozdíly, snižují účinnost mazání a motory nevydrží plánované hodiny. Ti, kteří jezdí na školení Hondy o tom vědí své. U olejů také raději doporučuji používat lepší olej než M6AD a každý rok jej vyměnit bez ohledu na počet najetých motohodin. P.G.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 208.205 (?), 5.4.2011 22:24
Opět mám jiný názor a to: opotřebení šnekového převodu, ano, ale pokud není v převodové skříni olej hypoidní, jinak motor na to nemá vliv, : se 4t můžete dle stavu, zátěže jezdit na nižší otáčky, ale nad otáčky sepnutí spojky, v plném zatížení samozřejmě max plyn - otáčky. Je zajímavé, že v teoretické rovině je syntetika nedoporučována a naopak se důvody možných problémů směřují na benzín. Já používám kvalitní oleje a benzín, jaký koupím a není žádný problém. Ta syntetika, nebo polosyntetika je aktivní v mazání ventilových vedení a teplotně stabilnější, než minerál.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 26.219 (?), 6.4.2011 6:08

Nemá cenu se přít, ale pokud neuznáte, že mnohem vyšší výkon a kroutící moment motoru GSV190 nemá vliv na opotřebení u šnekového převodu, který byl navrhován na původní motory Tera, tak toto téma opusťme. Základy mechaniky a materiálového inženýrství zde vysvětlovat nehodlám, poněvadž Vy máte vždy svou pravdu. P.G.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 209.84 (?), 6.4.2011 6:16
Víte, jaký KM má GCV 190 a GSV 190? Proti předimenzované Teře nevidím problém, stejně, jako konstruktéři Vari. Viz GXV 160 s vyšším KM a také vyšší výkony 2T, než ty původní.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 4.243 (?), 6.4.2011 8:01

Je pravda, že Agzat má konstrukčně vyspělejší převodovku. Aby ne, je mladší. Ovšem uživatelsky to je jiná věc. Třeba adaptér rotavátor. Točí se proti směru jízdy a z toho všechny vyolívající nedostatky. Jeden z mnoha: mělké zpracování půdy a to je u rotavátoru dost podstatná věc. Nechápu, proč se tento rotavátor netočí jako všem ostatním normálním výrobcům. Další nevýhoda je, že není možné, při použití aktivních adaptérů, zastavit stroj a nechat v činnosti adaptér a následně pokračovat v jízdě. Toto se velice hodí třeba při mulčování, ale nejen zde. Někdo operuje "jedna převdovka na všechno" na to já odpovídám no jo, ale ta přídavná převodovka "komunál" k Agzatu stojí stejnjně jako u Vari DSK 316. Takže výtky, že Vari má vlastně několik jednoúčelových strojů bych nebral Vari má prostě jíné řešení a stačí na to jeden motor. To je to podstatné. Říkám, Agzat je konstrukče dobrý stroj, kdepak asi vznikl, ale jinak to výrobce moc nedořešil. Hlavně funkčnost některých a hlavně aktivních adaptérů. Kus železa táhne v hlíně dobře, to ale není zase konstruktérsky zase taková hitparáda, že.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 26.219 (?), 6.4.2011 13:08

4.243 - máte absolutní pravdu. Jak jsem psal výše, nešený rotavátor za Agzat je konstruktérský úlet. Můj názor - kdo chce mít stroj univerzální, koupí si Vari, tu mám taky. Agzat s diferenciálem a uzávěrkou používám pouze s valníkem a pluhem. Dle mých chabých znalostí Agzat vznikl jako bratr Vari někde v Čechách, ale v rámci dělení federace a tuším Agrozetu se dokumentace předala na Slovensko. Podrobnosti neznám.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 234.140 (?), 10.5.2011 15:37
Reakcia na host - xxx.xxx.4.243 (?), 6.4.2011 8:01: Mohli by ste, p.4.243 upresnit vsetky vyplyvajuce nedostatky u kardanom hnaneho rotavatora ku prevodovke Agzat? Nie ze by neboli, ale bolo by vhodne konkretizovat. Mne sa teda tento vleceny rotavator Agzat, hnany kardanom dost pozdava. Ze nejde do takej hlbky ako Vari, to vyuzivam ako vyhodu, lebo nie vsetky plodiny potrebuju rozrotavatorovat podu do velkej hlbky, naopak u niektorych plodin je to skor na skodu (cibula, mak, atd.) Nastavim si pozadovanu hlbku rozrabania a frčí to jedna radosť. Povrch ostáva krasne rovný, netreba ho ani hrabat. To, ze sa noze tocia proti smeru, je asi aj preto, lebo na kardanovom rotavatore mozu. Keby sa tocili proti smeru na Vari, alebo Agzate,(ked maju noze miesto kolies), tak by to cuvalo, ze? ;-) Ked sa noze na kardanovom rotavatore tocia proti smeru jazdy, tak okrem kvalitneho rozmelnenia zeminy, rotavator tlaci pred sebou taky maly val zeme, ktora pekne vyrovnava nerovnosti. Cize ked mam riadidla nastavene do strany, ani po tom nekracam a spracovany pas pody ostava rovny ako stol (s malymi 2-3 cm okrajmi). Dalsi sposob vyuzitia je hned na jar na rozrobenie oraciny a zarovnanie. Namiesto zdlhaveho pobehovania so smykom, co v niektore roky ide problematicky, ked je este poda prilis vlhka, kardanovemu rotavatoru na prevodovke Agzat to nerobilo ziadny problem. Aj ked motor dostal do tela, kolesa utiahli co bolo treba a kardanovy rotavator to zrovnal na jeden priechod. Neriesim co je lepsie, ci Vari, alebo Agzat, vyberam si to co mi vyhovuje. Vacsinu veci mam Vari, lebo lepsie kopiruju moje potreby, ale niektore zase Agzat. Ostatne hlbkove rotavatorovanie (napr pod zemiaky) robim s Vari prevodovkou T20, lebo sa mi zda na toto lepsia ako DSK317 o tazkej a velkej Agzat prevodovke na tento ucel ani nehovoriac. ___pooh.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?28.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika