|
Dakr, Agzat, Vari
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 24.2.2008 14:46
Jestli píšete z vlastní zkušenosti, tak neumíte řadit, nebo nemáte plný plyn. To jsou hlavní příčiny spálení spojky - při nízkých otáčkách prokluzuje, stejně jako při velké zátěži - např. 2. rychl. stupeň a pokus o překonání velkého stoupání s nákladem. Na 1. rychl. stupeň jsem s přetíženým - doma vyrobeným vozíkem 13" kola ,nosnost cca 800kg - ani jednou nezaznamenal prokluzování spojky při běžném rozjezdu - přidáním na plný plyn. Spojka nejvíc trpí prokluzem - proto je třeba provozovat motor na plný plyn, nebo snížit rychlost i otáčkami motoru, ale když není kladen motoru odpor - např. při jízdě po rovině a předjíždění je nutno zpomalit - dát přednost protijedoucímu - potom přidat a pokračovat. Pokud se toto stane v kopci, tak je třeba přeřadit na 1 - 2 dle záteže a kopce a pokud se plynule malotraktor nerozjede, je třeba dát 1. rychlost - jinak trpí obložení spojky. Obložení spojky se dá odborně vyměnit - nalepit - po opotřebení, je třeba, aby u starších typů spojek nebyl v jednotlivých dílech vytlučený středový otvor- někdy až do elipsy - opět chyba obsluhy. Totéž středový díl spojky - musí být v dobrém stavu.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 24.2.2008 20:57
Musíte počítat s pevností materiálů a nepoškodit něco. Známý má na Vari perfektní naviják, kterým stahuje velké stromy, ale musel vyztužit závěs a celkové uchycení a zajištění soupravy proti pohybu ke kmeni. Já používám jiný naviják na Multikáře a tento slouží pouze k vyproštění soupravy - tedy většinou náklad 1 m dřeva - to je v pohodě. Pohon je řetězem a přes jednoduchou třecí spojku na naviják. Spojka tam musí být - stačí přehlédnout pařez pod vozíkem a něco praskne. Spojku zajišťuji kontra dotažením, jinak se řetězové kolo volně otáčí na hřídeli - spojka uvolněna a opět kontra zajištěna v uvolněné poloze - v této pozici je možné použít ruční pohon - klikou. Naviják drží na 2 zajištěních a je možné jej bez nářadí demontovat. Řetězové kolo je na nápravě nabodováno - přivařeno, na navijáku je volně nasunuto na prodloužené hřídeli. Pokud je třeba demontovat naviják, tak se hnané kolo sundá po povolení kontra do strany a řetěz se převleče přes kola - do 2 minut je to demontováno. Protože tam mám na každé straně 2 kola je to o to zdlouhavější, ale i tak - převléknout, až je pouze na zemi řetěz popojet, to stejné a řetěz je demontovaný, to stejné opačně. Proto tam nemám naviják pořád s pohonem a řetěz nasadím až musím, někdy stačí klika. Jinak díky DSK 317 má naviják 3 rychlosti a je nutné vypnout západky na kolech, řídítky udržuji směr, aby nedošlo k seskočení lana z bubnu navijáku.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
Pokračování této diskuze (další příspěvky) | 1, 2
|
|
|
DIY nástěnná závěsná výzdoba vašeho domova
Hledáte nový DIY nápad na výzdobu stěn? Vyzkoušeli jste obrazy, cedule, obrazové koláže, plovoucí po...
Okouzlující pohádkové zahrady, které rozproudí vaši představivost
Zde je spoustu okouzlujících nápadů na miniaturní vílí zahrádky, které rozproudí vaši představivost ...
Skladování a organizace hrnků na kávu: kreativní nápady
Dobře, přiznejme si to! Pokud jste se zastavili až tady, pak jste stejní závisláci na kávě jako já! ...
Geniální nápady na police do koupelny pro dokonalý pořádek
Nezáleží na tom, jak malá je vaše koupelna, každá koupelna potřebuje vyhrazený kus nábytku na ručník...
3 důvody, proč si do zahrady přidat ptačí lázeň nebo fontánu
Vodní prvek je pro vaši zahradu stejně důležitý jako půda a slunce. Co kdybyste do své zahrady mohli...
|
|
|
|