Půlené brzdy pochopitelně žádný travní zahradní traktor nemá. To si pan kolega plete s trochu jinou kategorií traktorů.
Dnes existuje celá řada systémů na zefektivnění sečení s co nejmenším poloměrem otáčení. Nejjednodušší je co největší rejd (vytočení kol do stran) předních kol. Tam ale bývá problém v poškozování trávníku při maximálním rejdu.
Pak existuje několik strojů s řiditelnýma oběma nápravama (JD X 304,JD X 504...) - zatáčí i zadní náprava a tam doslova objedete kolík na minimálním poloměru. Potíž bude stabilita stroje v plném rejdu na prudkém svahu.Kombinace obojího (pohon 4x4 a zatáčení obou náprav bude až u řady X 700 -dieselové tříválce...),ale ta cena...! Navíc sběr trávy u JD je samostatná smutná kapitola.
Kubota nabízí na našem trhu typ GR 2100 II -naftový tříválec s pohonem 4x4 a originálním systémem zatáčení přední nápravy a ve velkém rejdu automatickým odpojením pohonu zadního vnitřního kola pro co nejmenší poloměr otáčení - taky doslova na místě. Pohon sečení kardanovými hřídeli místo řemenů a geniální výhoz trávy do koše bez tunelu -nemá se co ucpat. Radši se ale na našem trhu koukněte taky nejdřív na cenu.
U běžných pohonů 4x4 je řešen pohon předních kol mechanickými hřídelemi a kuželovými soukolími v nábojích kol - celkem jednoduchá klasika.
Pak je tu ještě speciální typ strojů - ridery se sedadlem řidiče nad zadními koly a sečením před těžištěm stroje. Před žacím ústrojím jedou jen do všech stran volně otočná přední kola, zadní kola se ovládají pákami do rukou obsluhy a každé zadní kolo má vlastní hydromotor.