Jak jsem psal v úvodu, ono je to jedno, hlavně když ten olej bude vyměněn. Hliníkový motor příliš asi nezkoroduje, v tom máte pravdu, větší vliv bude mít asi ta vlhkost na "zželírování" kalu, který se z oleje vyloučí na dno vany. Jako je zbytečné při výměně používat vyplachovací olej, tak je jen otázkou vkusu, jestli chci mít olej čistší a mírně zoxidovaný při výměně napodzim, nebo méně zoxidovaný, který až po několika hodinách provozu do sebe naváže to co se při prvotním ohřátí nestihlo ze starých kalů rozpustit. Pro šťouraly doporučuji nechat si použitý olej v skleněné lahvi nebo PETce a po 3 měsících zkouknout, co se s ním stalo.
S narůstajícím podílem "biosložek" v hobby olejích napomáhajících biologické rozložitelnosti použitého oleje asi bude čím dál více preferována výměna oleje napodzim, protože do jara aditiva udrží nalitý olej v pořádku avšak jetý olej nad určitou mez bude podléhat aditivy řízené degradaci.