Zdravím pane KP-ta rada od vašeho kamaráda bude k nezaplacení, protože servismeni jsou se vším hodně rychle hotoví.Doptal jsem se po tel.-popsal problém a odpověd?-cituji"Kolik jste naměřil na baterii když je traktor v chodu?" Já na to 12 V. Odpověd servismena"Na baterii musíte naměřit, jestli je traktor v chodu 13.5 V.Máte vadné dobíjecí relé-neboli Tyristor.Cena 4200,-".Mě na tom celém udivuje fakt, že z motoru lezou tři dráty-jeden z nich bude kostra, a ani na jednom jsem nenaměřil ani volt.Podle mě to celé funguje tak-že z motoru vychází 12 volt, které se právě v tom Tyristoru naindukují na 13.5 volt a ty pak přes odpojovač dobíjí baterku.Odpojovač je umístněn za kastlou baterie, Tyristor je umístněn u levé svíčky z čelního pohledu.Je třívývodové.Pokud je múj předpoklad správný tak ten Tyristor nemusí být vůbec vadný.Když do něho volty netečou nemůžou ani vytékat.KdybysTe se mohl zeptat toho kamaráda jak to dobíjení funguje.Třeba je to úplně jinak.Jedna věc je jistá-pokud před startováním naměříte na baterce 11.5 volt-nemusíte ani vyjíždět z garáže.Sice nastartujete ale po 50 minutách už tlačíte nazpět.Odpojovač stojí přez 4000,-elektrospojka 3500,-.Vypadá to že sníh v zimě budu z chodníků odhrnovat lopatou.Díky Darek M.