Vypěstování broskve z pecky



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3   
                     
walter. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1750) - 168.103 (?) 
14.3.2023 9:06

34.194: Ale když máte ráda experimenty, zkuste v srpnu, až bude semenáček z pecky silný jako tužka, na něj naočkovat nějakou konkrétní odrůdu a zkuste v následujícím roce začít pěstovat stromek. To já vidím jako experiment, takhle jsem před 4 roky začal, rovnou vám sdělím, že jsem samouk, žádné školy na pěstování nemám, a dnes už mám vlastní malé plodící stromky broskvoní několika odrůd. Ještě dodám, že dvoják, jak píšete, budou pravděpodobně dvě jádra v jedné pecce, tedy vlastně 2 rostliny. A broskvoň neroste jako keř, ale jako strom, takže v prvním roce semenáček nebude větvit, ale vyroste jeden výhon. Walter

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 25.187 (?), 14.3.2023 13:38

Máte pravdu, zkusím to pak naočkovat. Před lety jsem měla moc chutnou odrůdu, bohužel vydržela tři roky a zašla. Nemohu si vzpomenout jak se jmenovala, záznamy nemám úplné. Jsem taky amatérka samouk s větší zahradou a nemívala jsem tolik času, ale už se to změnilo.

Ten druhý výhon u toho dvojáku mám pak radši odstranit nebo nechat tak? Děkuji

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
walter. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1750) - 168.103 (?), 14.3.2023 14:16

takhle na dálku nedokážu posoudit. Jestli už jsou větší nadzemní části, tak už i kořenový systém bude mohutnější a, jde-li opravdu o dvě jádra v jedné pecce, už nebude možné je oddělit od sebe bez poškození kořínků, pak si vyberte ten mohutnější, ale počkal bych až po zasazení a ujmutí venku. Pokud teprve klíčí, šlo by opatrně odebrat zeminu a jádra oddělit. Walter

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci