Jak ostříhat starou broskev?



Stránky: 1,  2   
kpz3 - (23) - 83.66 (?) 
25.2.2013 12:19, zobrazeno: 21634x

Na zahradě mám broskev kterou minimálně 20 let nikdo nestříhal. Ještě ke všemu se předloni při vychřici odlomila dolní hlavní větev. Broskev rodí bez problémů a plody má dobré.

Jsem začátečník a broskev jsem nikdy nestřáhal. Poradte jak ji ostříhat a napravit korunu.

Broskev 1
Broskev 1
broskev1
broskev1
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 220.186 (?), 25.2.2013 12:56

Také jsem měla roky na zahradě něco podobného. Ale na řez je brzy, řezejte nejdříve, až pokvete, jinak by moc tekla míza. V každém případě bych pak odstranila tu spodní větev u země a ten pahýl, a nechala korunu výš - jak se sama tvoří. Nahořepak probrat a pokrátit.  Lída

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Wimpi - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2112) - 44.75 (?), 25.2.2013 13:36

Jak praví Lída k tvarovacímu řezu - pahýly doříznout až ke kmínku (+ ošetřit), větve celého spodního patra pryč. Zakrátil bych i onu esovitě prohnutou větev vyrůstající z kmínku na úrovni pahýlu (viz. obrázek č.2 směrem vpravo). A následně (od letoška i v navazujících letech) začít pracovat s horní částí korunky.  K tomu vzít v úvahu, že broskvoň plodí na loňském dřevě, takže začít aplikovat řez na obnovu plodonosného obrostu (viz starší diskuse zde, literatura, videa na internetu - velmi názorná pomůcka).  Tento "obnovný" řez je o jednotlivých větvičkách a pupenech na nich, což se u tak velkého stromku nedá do fotky zakreslit.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
kpz3 - (23) - 83.66 (?), 26.2.2013 11:11

děkuji za reakce. V příloze zasílám návrh řezu broskve. Je to tak správně?


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
Bajas - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (160) - 149.16 (?), 26.2.2013 11:39