Je mi to úplně jasné, protože prodávají některé odrůdy, které mám vlastní, takže mohu porovnat. Teď jsem si to opět ověřila při "pokusném" nákupu hrušek odrůdy Konference označených českou vlaječkou, u kterých by i při optimální sklizni zbylo dost času na pultovou nabídku. Přesto byly nehorázně podtržené, a to tak, že nikdy nedospějí do konzumní zralosti. Také je nikdo moc nekupuje.
Nerozumí téhle politice, ačkoliv jsem kdysi vnitřní obchod absolvovala, včetně dvou semestrů zbožíznalství zaměřeného na potraviny (ale neživím se tím). Mít plné regály zboží s malým obratem, které se později musí zlikvidovat, je přece i proti selskému rozumu. Jaký zisk lze vytvořit na tunách salátovek prodávaných za 5 Kč/kg, které jsou žluté už první den vystavení? Záhada.
Zuzana