Rozlehlá zahrada na skále



host - 4.16 (?)
24.2.2007 19:57

dobrý den, mám podobnou zahradu, kolem plotu je stěna z jabloní, bohužel již hodně stará a některé stromy začaly usychat...rozhodla jsem se pro postupnou obměnu za volně rostoucí živý plot, který nebudeme stříhat, ideální  výška by byla kolem 4metrů. Zvolila jsem kombinaci keřů, tak aby byly barevné, kvetoucí a částěčně užitkové, nejsem odborník, tak uvidíme jak to dopadne.

Líska, trnka, bez, škumpa, dřišťál, brsen, jasmín, habr.

některé z nich jsem zkusila letos rozmnožit zimními řízky, protože kupovat všechny sazenice by bylo hodně nákladné....tak uvidíme, jak to dopadne.

Jana 

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

host - 153.92 (?), 18.9.2006 20:33, zobrazeno: 11816x

Dobrý den
Vlastním zahradu, která má po celém obvodu stěnu z ovocných stromů, starých 60 let. Rád bych je nahradil živým plotem.
Na zahradě není téměř žádná ornice, jen cca 50 cm kamenitého prachu a pod ním skála. Dědeček, který ovocné stromy sázel, je měl možnost pravidelně zalévat. Já však tuto možnost nemám, na zahradu jezdím jednou za 3 týdny i v parném létě. Ovocnou stěnu pravidelně mulčuji posekanou trávou. Zima nebývá nijak krutá - Středočeský kraj.  Potřebuji nenáročný živý plot výšky do 2 m na  zahradě s obvodem 150 m, což znamená i cenově dostupné sazenice, případně postupné osazování s možností vypěstování si vlastních sazenic.
Prosím doporučte mi vhodný druh. Děkuji

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 158.230 (?), 10.10.2006 16:01
Jedině snad ptačí zob..ale bude to chtít nasadit do dobré zeminy ..aby to pořádně zakořenilo...a po výsadbě jezdit častěji,zalévat
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 70.254 (?), 17.12.2006 20:27
Zkuste habr nebo hloh. Ty se pak ale musí na požadované výšce udržovat řezem.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 4.16 (?), 24.2.2007 19:57