Habr

Roxteedy - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (143) - 242.192 (?)
28.3.2010 21:45

Taky moc děkuju za rady 

Ještě Vás poprosím, chci habrový plot taky cca 2m do výšky.

1) za jak dlouho myslíte může dorůst?

2) jak široký je - tedy, jak daleko jej mám sázet od plaňkového plotu, abych jej zvládl stříhat.

3) jakým způsobem a kolik zalévat, jak hnojit

Moc děkuju za rady a přeju, ať se zelená 

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

olsva - (1) - 5.98 (?), 21.3.2010 10:25, zobrazeno: 10086x

Dobrý den,

plánuji založení živé plotu z Habru. Stromky bych chtěla zakoupit alespoň metr vysoké. Také bych je ráda dala do dvou řad, aby byl plot hustčí.

Můžete mi prosím poradit, jan na to? Jak hluboko zasadit, jak daleko od sebe, jestli zastřihnout apod. Jsem úplný amatér a nutně potřebuji poradit.

host - 242.10 (?), 21.3.2010 18:57

Dobrý den,

netusim, zda je jeste dotaz aktualni... mam skusenosti cca 10 let s pestovani a udrzby ziveho plotu z habru:

1. skvela volba

2. doporucuji vykopat rygol na sirku lopaty a do hloubky delsiho ryce, do spodu dat jemnou vrstvu vyzrateho hnoje, nebo kompostu, zahrnout do pulky rygolu a sazet

3. na delku 1 m dat 4 sazenice, resp. kazdych 25 cm - (dalsi spusob, ktery sama zminujete je sazet "zubovite" na stridacku vpravo a vlevo do sirsiho rygolu, tim se dosahne hustsiho ziveho plotu)

4. metrove sazenice nedoporucuji, naopak doporucuji na zacvatek sazenice habru nizsi (cca 30 -50 cm) - jednak jsou lacinejsi, ale to podstatné je ve tvarovaní ziveho plota jiz 1 rok po vysazeni - tzn. skracovat vyhony do vysky i do stran a dosahovat jeho budouci zahusteni

4. doporucuji sazet na jare, etc, etc.

5. hodne zdaru a radosti z dila... mam 2 m vysoky habrovy plot, ktery mi pochvalil i znamy architekt, ale nejvetsi radost mam sam ze sve prace, vypada to dobre

peterzeman@seznam.cz

host - 242.10 (?), 21.3.2010 19:02

PS: