Zamrzlé žáby

host - 97.254 (?)
22.3.2012 14:02

Zdravím, také mám podobnou zkušenost. Led roztál a na kačírku na ploše 0,5x0,5 metru jsem našel 4 žáby. Na zádech byly porostlé řasou, na pohled nic pěkného. Tak jsem se chtěl zeptat, jestli můžou při hybernaci porůst řasou a nebo to už měly za sebou? Poslal jsem je na výlet takovým velkým autem, takže je to už jedno, ale je tak pro zajímavost by mě to zajímalo... blush

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

host - 187.164 (?), 6.3.2012 10:17, zobrazeno: 6381x

Dokáže zamrzlá žába přežít? Několik žab mi zkoušelo přezimovat v malé hloubce, kde určitě zmrzly. Ty co hledali úkryt ve skimru jsou roztažené a vypadají, že to mají za sebou.Ty co našly úkryt u kraje pod přehybem geotextilie vypadají, jako kdyby stále jen hybernovaly. Je mi líto je zatím vyhodit, ale taky nechci, aby se mi tam začaly rozkládat. Díky

konvalinka - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1285) - 143.17 (?), 6.3.2012 10:45

Vůbec nejsem odborník a snad Vám sem nějaký odpoví, ale já se domnívám, že žáby asi mrznou celkem pravidelně. Nepřezimovávají v takové hloubce, aby to byla už nezámrzná... alespoň ty naše ne - našla jsem ropuchu pod kamenem. Zatím bych s nima nehýbala a doufala, že se z toho dostanouwink

host - 186.98 (?), 6.3.2012 11:10

Dobrý den, pokus jsou žáby stále u dna (pokud nejsou nejak uvězněné, zaklíněné) tak je raději nechte a vyčkejte. Pokud ale budou plavat na hladině bez známek života, tak v tomto případě už je můžete odstranit, už jim bohužel nepomůžete.

host - 202.78 (?), 6.3.2012 14:15

Zdravím, přesně tak. U nás ve vodě přezimují v menších hloubkách zelené druhy skokanů, hnědé vyhledávají spíše tekoucí vody a větší hloubky. U zelených skokanů skončí hibernace během několika týdnů. Skokan hnědý je však např. aktivní již teď. Pokud ty žáby vysloveně neplavou na hladině, tak bych ještě pár týdnů počkal. Petr L.

host - 97.254 (?), 22.3.2012 14:02