Srdcovka

Reniii - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (621) - 146.37 (?)
13.5.2012 20:18

Nejsem sice moc zkušená, mám srdcovku jen od loňska ale roste krásně. Půda je dost mokrá protože slunce se tam dostane asi na 2hod dopoledne, jestli je kyselá jsem nikdy nezkoumala, ale kapradí (v tomto rohu samec, papratka a péřovník) mi roste krásně i bez přidání rašeliny. Růžovou srdcovku jsem sadila loni na jaře, letom má 70cm a už je skoro odkvetlá. Bílá je sazená loni na podzim a má 40cm. Při sázení jsem k nim dala hodně kompostu a trochu gran. hnoje (dávám skoro ke všemu) a na jaře jsem přihnojila Kristalonem Start a pak Kristalonem Květ a plod. Tak mi z toho vychází, že by třeba potřebovala trochu přihnojit... ale nevím, jsem jen začátečník blush

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

host - 167.48 (?), 13.5.2012 17:02, zobrazeno: 5632x

Prosím o radu zkušené. Našla jsem si, že vyžaduje hlubší propustnou půdu a polostín. Mám tu těžkou kyselou půdu, mám ji už na druhém místě, pečlivě zalévám a moc se jí nedaří, ale nevím, jak se chová standartně. Mám odkopek bílá barva a třetím rokem, letos se zadařil alespoň jediný kvítek, ale rostlinka mi vyroste vždy jen max 20cm a víc ne. odkopek je od sousedů téměř vedle, podmínky dost podobné. Je na počátku rostlinka slabší menší a lepší se to věkem? nebo jak jí můžu pomoci. Nyní má dopolední sluníčko, odpoleden je ve stínu. Propustnou půdu tu nemám, dá se to nějak řešit? Jsem naprostý zahradní začátečník. Děkuji.

host - 220.182 (?), 13.5.2012 17:48

Mladá rostlinka je vždy nižší, než starý keř, ale tříletá už by mohla být tak 40cm. Chtělo to při sázení přidat kompostovou zem, zlehčila by se tím ta stávající. Pokud byste ji chtěla doplnit, tak opatrně, srdcovka má křehké kořeny a nemá ráda, když se do nich šťourá, někdy stará rostlina zajde i po oddělení odnože. Polostín je pro ni ideální.           Lída

Reniii - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (621) - 146.37 (?), 13.5.2012 20:18