Co nasadit na strop sklepa



host - 161.56 (?) 
22.8.2013 15:57, zobrazeno: 4435x

Dobrý den,

řeším problém co dát nasadit na strop sklepa (5x5m). Sklep je bohužel špatně postavený a je na něm pouze cca 30 cm zeminy. Ze jedné strany je vchod - stěna, z dalších dvou pak zídka plotu (mezera mezi zídkou a zdí sklepa cca 40 cm) z poslední strany pokračuje dále terasa, kde mám zeleninovou zahrádku. Může mi někdo poradit co vybrat? Na ty místa mezi zdí a zídkou lze nasadit možná i něco vyšší, nějaký kež. 

Mnohokrát děkuji za rady. Jsem začátečník a pěstovat umím jen zeleninu :-)

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
host - 161.56 (?), 22.8.2013 15:59

Zapomněl jsem napsat, že bydlím jde o Vlašsko, bývají tu mrazi i přes minus 20

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 231.135 (?), 22.8.2013 16:43
Nu opravte mě, ale většina těchhle suchomilných mršek odolává mrazu. Třeba rozchodník, dřišťál, kostřava,... Jen nevím co kořeny. Ony přežívají mimo jiné díky tomu, že umí tahat vodu z velké hloubky a k tomu musí mít kořeny a nevím, co na to řekne betonový strop sklepa.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Michal. - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (711) - 8.42 (?), 22.8.2013 18:37

Zkuste nastudovat něco na téma ozeleněných střech, zejména extenzivních a polointenzivních. Při tloušťce substrátu 30cm je výběr rostlin dost široký. Od rozchodníků, netřesků, travin a skalniček, až po nízké keře, třeba kručinky, kaliny, zakrslé vrby, poléhavé jalovce, brsleny, hlohyně, mochny...

Bylo by ale vhodné zachovat obvyklé vrstvy zelených střech, tj. hydroizolační a protikořenovou vrstvu, pak drenážní a akumulační vrstvu, nakonec substrát.



Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 9.2 (?), 22.8.2013 20:40