Připojit reakci
Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:

Ja som v štepení začiatočník. Mám na záhrade dve mladé slivky nie dobrej chute, tak som si povedal že ich preštepím.

Minulý rok na jar (23.3.) som skúsil Forkertovo očkovanie a vrúbľovanie do rázštepu, a takmer všetky (8 z 10) sa ujali.  

Tento rok 1.4. som preštepil druhú slivku, použil som zase hlavne Forkertovo očkovanie, ale aj klasické do T rezu, a vrúbľovanie (kopuláciu). 

Po dvoch týždňoch už niektoré očká rašia. Je to povzbudzujúce, aj keď to nie je samozrejme záruka, že z očiek vyrastú nové silné letorasty.

Neviem sa rozhodnúť a potreboval by som poradiť, kedy po očkovaní zastrihnúť ponechaný čapík. Je vhodné zastrihnúť čapík hneď keď očko začne rašiť? Alebo radšej ešte počkať?

Na väčšine ponechaných čapíkov, ako aj na krátkom rodivom obraste na kmeni stromu sú kvety. Môžem ich na strome nechať, alebo radšej odstrániť? Je to mladý silný strom, všetky hlavné konáre som buď veľmi skrátil alebo celkom odrezal, tak si myslím že by pár plodov mohol uniesť.

Pripájam ilustračné foto - napr. očká broskýň Vistarich a Royal Majestic začali rašiť medzi prvými.

Pre zaujímavosť, jeden rez sa mi dobre nepodaril. Chcel som urobiť T-rez, lebo konárik bol dosť hrubý na Forkerta. Ale bolo už neskoro večer, prsty skrehnuté, a nepodaril sa mi dobrý T-rez. Tak som ten nepodarený T-rez "prerobil" na Forkertov, a vložil som doň dve očká vedľa seba, reku uvidím či sa aspoň jedno ujme. Zdá sa, že rašia obe. Som zvedavý, ako sa to bude vyvíjať ďalej.

Peter

Text příspěvku:*
Při psaní textu neukončujte jednotlivé řádky, text se v odstavci zalamuje automaticky.
Obrázek:
Vybrat soubor:
Název:
Popis:
Vkládat lze pouze obrázky typu JPEG a PNG. Maximální rozlišení obrázku je 12 megapixelů (4920x3218 obrazových bodů). Maximální možná velikost obrázku je 10 MB.
Kontrolní řetězec:*Sečtěte prosím číslo 13 a číslo 14.
Výsledek vložte do následujícího políčka: