Vadnou a kroutí se listy rajčat



host - 243.114 (?)
26.7.2021 9:43

Třásněnky, postřik Verimecem.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
Bajaja - (5) - 150.33 (?), 25.7.2021 19:25, zobrazeno: 3486x

Jsem naprostý začátečník, máme plexi skleník teprve 3,5 měsíce a v něm rajčata více odrůd + 2 okurky, papriky jsem už dali pryč, měly málo místa. Včera po návratu z dovolené jsem si všiml, že se kroutí listy a začínají schnout, jen u jedné odrůdy zatím. Před týdnem tomu nic nebylo.

Teď už vím, že je to chyba: ničím jsme je nestříkali, zalévali večer ne správně ráno a v noci jsme skleník celý zavírali. Od včerejška už větráme i v noci a zalejeme jen ráno. Zalévali jsme jen ke kořenům nikdy ne na listy..

Prosba: poznáte prosím někdo, co je to za nemoc a jestli s tím něco dělat tj. zda odstranit všechny listy či celé rostliny i s rajčaty, aby to nechytly ty ostatní? Nebo to něčím ošetřit nebo to nechat celé být. Raději bychom se obešli bez jedů, jak jsme byli zvyklí, když jsme měli rajčata venku a bez skleníku.

děkuji

Jiří

Detail listu
Detail listu
Celá rostlina
Celá rostlina
Jiná rostlina
Jiná rostlina
Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
walter. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1750) - 168.103 (?), 25.7.2021 20:30

sviluška chmelová, velmi rychle se množící roztoč, který saje na spodních stranách listů. Má ráda sucho a teplo. Když se rozmnoží, dokáže rostliny zničit. Ochranou mohou být draví roztoči, kteří svilušku požírají nebo chemie. Jak víc poradit, nevím, pěstuju rajčata ve skleníku desítky let bez chemie a letos poprvé mám stejný problém. Sám nevím, jak se k tomu postavit. Walter

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 150.33 (?), 26.7.2021 8:43