Připojit reakci
Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:

Možná.

Co se týká feolitu, psal jsem, že mám zkušenosti s vyššími teplotami, takže své zkušenosti nemohu využít. Ale schopnosti akumulace u šamotu, feolitu cihly, betonu atd. a mnoha dalších materiálů asi na teplotě nejsou tak osudové, aby to mělo vliv na platnost mé úvahy. (různé magnezity a křemencové písky jsou tam hlavně pro odolnost vůči žáru). Platí spíše, že čím větší teplotní spád(a čím větší objem), tím rychleji (a tím více) tepla se akumuluje.

Uvolňování tepla z cihel určitě samo o sobě nebude (na 100%) příčinou spálení (či upečení) rostlin. Kéž by vnitřní plocha stěny (odhadem 1,8x0,5 metru, částečně v půdě) tak rychle a tak účinně uvolnila teplotu kupř.30 stupňů (do prostoru vzduchu 1,7 m3=3,4 m2 x 0,5 m), jak předpokládáte).

Ani mé "špatné" odhady (nejsem odborník),neznamenají, že k akumulaci tepla nedojde - i kdybych odhadoval +-50% (tj. od 16 do 45%) otázka nezní, jestli je to přesně, ale jestli to bude stačit na překlenutí extrémů teploty o 2 nebo 4 stupně.

Snažil jsem se pouze nevyhýbat původní otázce, naznačit jak bych uvažoval já, zdůraznit, že klíčový je únik tepla (při malém tepelném zisku ze slunce je překližkový rám velkou slabinou -  při větším a trvalém teple z hnoje je slabinou také, ale menší)  a poukázat na to, že nejsem odborník - v literatuře o vztazích nízkoteplotních otopných systémů - podlahové topení apod. je vhodné si předpoklady ověřit.