Kudy se může dostat do elektromotoru voda



host - 1.251 (?)
11.5.2008 9:16

Není tam napsáno, na co to čerpadlo je, co čerpá, ale pokud díra a jímka, ze které čerpadlo čerpá, není vodotěsně oddělena od spodní vody, není 100 litrů žádný problém. Já mám ve studni na jaře vodu půl metru pod úrovni půdy, v létě to klesne tak na 3 - 4 metry pod úrovni půdy a když je sucho, tak ve studni je pár desítek cm vody 6 metrů hluboko. Je to stará studna a má průměr uvnitř takových 1,5 metru, takže objem vodfy je dost velký. Fakt je ale, že přes spodní vodu to kolísání není náhlé, když ta voda stoupne, tak dny zůstává, než zase klesne. A kromě toho taková voda zanechá stopy. Případně jestli do té jámy odněkud neprotíká voda z okapů třeba při nějakém velmi intenzívním dešti...

Pravděpodobně výrobce z úsporných důvodů namontoval k čerpadlu levnější nebo nevyzkoušený motor.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 177.3 (?), 8.5.2008 18:08, zobrazeno: 10105x
zdravím odoborníci dneska prozměnu shořel motor od čerpadla (čerpadlo je Sigma) motor pro mě neznámá značka. V motoru bylo asi deci vody. Kudy se tam dostala? Není to poprví co v motoru byla voda - loni mu přes zimu v teplé garáži zarezly ložiska - před 3ma rokama shořelo vynutí (tehdy podle opraváře byl motor plný vody taky). Motor má na hřídeli gufera a krabice na dráty těsnění kabel taky zailozovaný. Čerpadlo je v asi metr a půl hluboké "díře" 1x1m 10cm od podlahy. Před tímhle čerpadlem tam bylo asi 25let komančovský čerpadlo sigma který stálo na podlaze a nic se mu nestalo. a tehle sráč má problémy s vodou rok co rok
   
host - 1.251 (?), 10.5.2008 11:32

Zdravím.

Každý normální elektrický spotřebič má štítek a na štítku je symboly předepsáno, v jakém prostředí z hlediska vlhkosti spotřebič může pracovat. Prostředí tam je zhruba odstupňováno takhle suché, vlhké, trvalá vlhkost, kapající voda, rozstřikovaná voda, občasné ponoření do vody, trvalá práce pod vodou...  Kdysi jsem to znal lépe. Sežeňte si revizního technika elektro nebo lepšího elektrikáře, aby Vám řekl, jaké tam je konkrétně prostředí a podle toho vyberte nové čerpadlo.  Raději spíše značkové.

   
Jiříček - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (463) - 211.38 (?), 10.5.2008 12:56

Problém spočívá v tom uzavřeném motoru.Je těsný, ale ne natolik, aby se do něho nedostala voda ve formě páry, která pak zkondenzuje na vodu.Řešil by to dvěma otvory do vík mororu v nejnižším bodě průměr 4 -5mm.

      
host - 1.251 (?), 10.5.2008 13:03

Já bych spíše typoval na to, že jednou za rok v té díře voda stoupne a motor zaplaví. Každopádně ten motor není pro takové prostředí určený, když jednou za rok kiksne.

         
host - 177.3 (?), 10.5.2008 23:08
cerpadlo je komplet od Sigma stari asi 5let (takze zaruku prezilo v pohode:), co me trochu prekvapuje je seriova cislo na motoru 250 ze by nejaky novy model??) o tom ze by se dira co rok zatopila silne pochybuju precejen je motor 10cm nad podlahou takze by bylo treba vic nez 100l vody na ponoreni motoru a druhak sem cerpadlo namontoval do diry pred 14 dny a moc tu neprselo nejspis fakt do nej udelam diru (nebo ho vymenim s nejakym domacim strojem s poctivym motorem)
            
host - 1.251 (?), 11.5.2008 9:16

Není tam napsáno, na co to čerpadlo je, co čerpá, ale pokud díra a jímka, ze které čerpadlo čerpá, není vodotěsně oddělena od spodní vody, není 100 litrů žádný problém. Já mám ve studni na jaře vodu půl metru pod úrovni půdy, v létě to klesne tak na 3 - 4 metry pod úrovni půdy a když je sucho, tak ve studni je pár desítek cm vody 6 metrů hluboko. Je to stará studna a má průměr uvnitř takových 1,5 metru, takže objem vodfy je dost velký. Fakt je ale, že přes spodní vodu to kolísání není náhlé, když ta voda stoupne, tak dny zůstává, než zase klesne. A kromě toho taková voda zanechá stopy. Případně jestli do té jámy odněkud neprotíká voda z okapů třeba při nějakém velmi intenzívním dešti...

Pravděpodobně výrobce z úsporných důvodů namontoval k čerpadlu levnější nebo nevyzkoušený motor.

               
host - 1.251 (?), 11.5.2008 9:31

Potom, co se týká životnosti, nevím, jak dalece je možné doma motor a díly z něho demontovat, nakonzervovat a namazat ložiska a jiné na vlhko citlivé díly, motoru by se určitě hodně prodloužila životnost, kdyby se to třeba jednou za půl roku, rok provedlo.

Taky nevím, jak motor vůbec běží. Životnost motoru v takových podmínkách prodlužuje, když pravidelně jednou za pár dnů se motor s čerpadlem tak na minutku protočí.  Jednak hřídel někde v ložiscích motoru a čerpadla nepřirezne, jednak kde je v ložiscích vaselina, obnoví se v nich na povrchu vaselínový film a bude tam potom méně rzi.  Tak mohl ten elektromotor odejít, hřídel přirezla a motor to už nedokázal roztočit.  Druhá možnost je, že vlivem vlhkosti navlhla uvnitř izolace vinutí a prorazila se. S tím se moc co dělat nedá, to je hlavně na provedení té izolace, motor je proti tomu chráněn tehdy, když cca aspoň denně běží nějakou hodinu, takže se zahřeje, vlhkost se z vinutí odpaří a z motoru zmizí a do dalšího spuštění motoru ještě nestačí zase nasáknout. Tam by mohlo vadit to uzavření motoru. 
S tou druhou možností se moc co dělat nedá, ale zařídit, aby motor se jednou dvakrát za týden vždy na minutku protočil by neměl být třeba s spínacími hodinami větší problém. Před nějakým děláním děr do motoru trochu varuji, pokud nastanou v souvislosti se selháním motoru nějaké škody, pojišťovna v takovém případě velice ráda odmítne nebo zkrátí případné pojistné plnění.

                  
host - 44.15 (?), 13.5.2008 7:13
Motor ma pravde podobne kryti IP65 tj proti strikajici vode takze ponorit neee. Podle me je motor obcas ponoren pod vodou kondenzat to nebude.Je mozne ze pri provozu cerpadla strika voda z rotacni ucpavky a postupne zaplni jimku.Dale je mozne ze po kabelu steka voda do motoru kolem pruchodky.Nemate nejakou fotku?Z.M.
                     
host - 128.254 (?), 14.5.2008 11:31

Zdravím, ve Vašem případě když vylučujete zatopení, tak se jedná o kondenzát protože je motor umístěn v prostředí s abnormální vzdušnou vlhkostí. Jak se tam dostane - je to prosté, při praci se motor ohřeje a vzduch v něm zvětší objem a vytlačí se ven, přesně opačně se to děje při chladnutí motoru, vnitřek chladne a vzduch v motoru zmenšuje objem a okolní vzduch je nasáván. Při úplném zchladnutí zkondenzuje na kovových částech vodní pára. To že dříve motor vydržel a teď né je otázka kvality použitého smaltu (izolace) na vodiči vinutí, firmy zabývající se převíjením motorů koupí to nejlevnější na trhu a problém je na světě. Standa.

                     
host - 177.3 (?), 17.5.2008 11:05
asi se spokojim s verzi ze za to muze kondenzace a rozpinani vzduchu + kvalita vyrobku

motor byl vymenen za siemens, puvodni motor je od firmy CEMOT - vyrobeno v asii (cine?) nalakovano v Cechach, rozdil v cene oproti Siemensu asi o 500 levnejsi
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Posuvné dveře svépomocí19.5.2025
Posuvné dveře svépomocí18.5.2025
Stihl HS4516.5.2025
Koš na čidlo13.5.2025
Koš na čidlo12.5.2025
Rozetové kování montáž10.5.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika