Tuning pily



host - 97.58 (?)
10.10.2013 13:51

Tak větší hloupost jsem snad ještě neslyšel, a že už jsem toho slyšel...

No, kdo chce kam, pomozme mu tam.cheeky

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4   
                     
HH - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (154) - 112.250 (?), 14.11.2008 23:42
"pouze" v pracovních otáčkách, hmotnosti a tím dané masivnosti jednotlivých dílů, požadavků na akceleraci a průběh kroutícího momentu...
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 15.11.2008 9:50

Nemyslete si, že je zde nějaká zásadní rezerva výkonu. Motorová pila je omezena hmotností - šlo by to hodně předimenzovat na objem motoru, ale hmotnost by se při požadované životnosti zvýšila, že by vyšší výkon neznamenal plus. Další zásadní okolnost jsou vibrace, které musí být na co nejnižší úrovni, další okolnost je hluk, který při vyšším výkonu malého objemu klade jiné nároky na konstrukci tlumiče - výfuku a zase jsme u hmotnosti. Nejlepší tuning je vědět co chci a koupit si pilu, která má požadovaný výkon, příp. s rezervou. Zkoušel jsem krátkodobě nastavit na max., co se dalo z motoru vymáčknout a nebudete mi možná věřit, ale vlastní řezání bylo s nižším řezným výkonem, protože vysoké otáčky motoru při zátěži rychle klesly a nějaký přínos to mělo pouze ve slabším dřevě - odvětvování. Celkově mi to silně připomíná stavy, kdy dotyčný nechtěl investovat o trochu víc a potom chodil a ptal se, jestli to nejde poštelovat, když jsem řekl, že tak je to nejlepší, tak do toho stejně vrtal. Výsledkem byla přidřená pila. Nelze nastavit nad povolené otáčky 40ccm pilu a potom s ní řezat 50 cm buky. Několik dnů to vydrželo a slyšel jsem - vidíš, šlo to, potom jsem zklamanému majiteli pily, která odmítala nastartovat, ukazoval po sundání tlumiče rýhy na pístu. Správná volba je nejlepší tuning a potom údržba a rozum při obsluze pily.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
radas - (5) - 195.101 (?), 15.11.2008 10:03

jen pro zajímavost co s takovou pilo zamýšlíte koupit hoby pilu s lištou 15 palců natunit a dát tam 42 palcovou?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 96.27 (?), 15.11.2008 11:30
Nechci pilu tunit. Jenom me zajimalo o kolik jsou zavodni pily o stejnem obsahu vykonejsi nez normalni. A jakym zpusobem jsou vylepseny. Jestli kompletni prestavbou nebo jenom palivem, serizenim karburatoru a s upravenym vyfukem a sanim.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 94.115 (?), 15.11.2008 11:52

tady máte odkaz na "trošku" vytuněnou pilu :-D HH:

http://www.hotsaw.com/
http://sports.espn.go.com/outdoors/timbersports/news/story?page=t-series_events_hotsaw

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 244.158 (?), 9.10.2013 23:28

Vhodné pily na tuning, jsou xp modely- ty vydrží trochu déle.Osobně jsem tunil 372,kdo má však ruce šikovné jako olšové větve, ať si jen čte a nezlobí. První předpoklad, je pila v dobré kondici, jinak přijde její smrt velmi brzy.Vztahy mezi obsahem oleje ve směsi a její bohatostí jsou všeobecně známy.Od tohoto nelze očekávat zázraky a jistě se to projeví na životnosti, nicméně mě výsledek mile překvapil.Pila je v řezu plně srovnatelná s novým modelem H560 - samozřejmě váha je vyšší.Postupoval jsem následujícím způsobem, řetězka výměna za 8 zubů, směs palivo olej 25:1,olej používám obyčejný M6,šroub H se mírně přivře.Jestli jste postupovali úspěšně, tak pila krájí smrk jako máslo, na celou délku lišty (68čl.)Používám samozřejmě hranatý řetěz.Po několika hodinách provozu zkontrolujte barvu svíčky, pokud má jinou než obvyklou, proveďte korekci.Samozřejmostí jsou také čistá chladící žebra válce u takto více tepelně namáhaného motoru.Pamatujte také na to, že pila, jestliže je bez zátěže, není možno vytáčet motor do nesmyslných otáček téměř jistě, se to něčemu nebude líbit a tuto informaci vám to neprodleně sdělí!  laughPokud jste zvyklí řezat s tupým řetězem a na pilu tlačit.Pak berte tento návod jako recept na to, jak se pily zbavit.Řetěz brousím, také mírně odlišně od návodu výrobce.Pila po těchto úpravách, doslova do dřeva padá.Pokud jste ale Pepíci co o pile vědí jen to, že se do ní leje benzín s olejem a s, o to větší chutí do něčeho šťourat.Nedoporučuji se do něčeho podobného vůbec pouštět. Nechte si pilu vyladit servisním mechanikem, který vám jí vyladí, že bude mírně čtyřtaktovat - což mě vždy pobavilo.A rada na závěr, nezapomeňte před tankováním zatřepat kanystrem, při použití tohoto oleje, je to prostě nezbytné!!! Při použití autorizovaných olejů, klepat nemusíte ale mazací schopnost je mizerná.Až budu mít čas, dám sem video pro srovnání, H560 kontra H372 tuning.A pamatujte jedno, nikdo není větší odborník, než z něj praxe udělá...

Přeji mnoho úspěchů v tuningu!yes

                                            


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 234.129 (?), 10.10.2013 6:05

Zdravím, vyměnit řetězku (na ty hniloby a sirky dobrá volba) a ochudit směs, no to je opravdu tuning. K oleji se netřeba vyjadřovat. Jediné co Vás může omluvit je věk, jinak se zařaďte zpět mezi "Pepíky". Rozhodně tímto nechci znevažovat krásné české jméno. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 254.20 (?), 10.10.2013 9:25
Úžasné jak máme chytré lidi. Celý svět se může jít klouzat se svou specifikací olejů a celou metodikou JASO. Stačí jeden český pepík a ten to všem natře protože přece M6 je to nejlepší!!! To přece cítím na pile :--))))
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 97.58 (?), 10.10.2013 13:51

Tak větší hloupost jsem snad ještě neslyšel, a že už jsem toho slyšel...

No, kdo chce kam, pomozme mu tam.cheeky

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 96.2 (?), 10.10.2013 14:26

Vaše pila musí být poctivý kovářský výrobek. Když s ní řežete, vrčí při tom??? :-) M6A jako olej do benzínu je opravdu pár desítek let za zenitem. Moderní pilu byste jistě brzy odrovnal, mazací schopnost nic moc. Válec a svíčka zalepená karbonem. Brzy se odloupne a zničí píst. Ale samozřejmě být vámi, tak se nenechám zviklat odborníky, výrobci pil i olejů a podobnými hloupými profesionály.   

Kdysi se někdo ptal pana Horníčka: "Ztratil jsem důvěru v úřední nápisy a dotýkám se i drátů na zem padlých. Co byste mi poradil?"
"...dotýkejte se i nadále dokud ztracenou důvěru opět nenaleznete.." Tož maže i nadále M6, míchejte jej vesele s benzínem a šťastné řezání.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?30.4.2024
Úprava vody magnetickým polem29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?28.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika