Stáří benzinu do pily



host - 44.138 (?)
16.4.2009 18:58
No tak to už je přeci jen lepší. Myslím si, že Vy, ale ani já nemám zájem rozpitvávat staré škraloupy ať už jich bylo třeba povíc. Prvně bych chtěl upřesnit Vaši domněnku že tu píši z adresy 45.244 a nebo dokonce z dalších Vám oponujících adres. Je to skutečně omyl. Píšete že se k Vám zachoval pan 212 nefér, nevím, vždyť vy děláte něco podobného, ne li stejného dosud. Pokud jsem pročítal všechny články Vaše i jeho (snad všechny) tak jsem tam několikrát četl že se Vás i zastal.?? Ale nenašel jsem nikde jeho kontakty?? Možná že přeci jen jsem nějaké vynechal. Psal jste že kdesi opravuje stroje. Jestli víte kde pracuje, nebo dokonce znáte kontakty, můžete mi je prozradit? Snad se zlobit nebude. Co se týká směsi je samozřejmě lepší čerstvá směs s olejem co doporučuje výrobce, ale jak píše 212 vyšší množství oleje ve směsi nemůže motoru ublížit. Vyšší emise každému nevadí a s karbonem to také nebude tak hrozné, když se použije vhodný olej. Požadujete po mě nesmysl, protože to je to samé jak kdybych po Vás požadoval hmatatelný důkaz že zadřených motorů na směs 1:50 je menší procento než na směs 1:33! Tomu by asi málo kdo věřil. A jinak nikde jsem nepsal o poměru 1:35 i když s ním souhlasím. Obhajovat návody můžete, ale vzhledem ke zhoršující se kvalitě benzínu bude zklamaných lidí přibývat. Ale přeci jenom jste se v něčem zlepšil pane JS Panu 212 jste tvrdohlavě tvrdil 1:50 a nikdy jinak a dnes už připouštíte i menší poměr. Zdraví Podpis
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  <  6,  7,  8,  9,  10  >   
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 15.4.2009 21:41

Nechci Vám oponovat, jestli Vám OM jede na M6A, tak to není nic divného, že na to jede. Ale pokud se pamatuji, tak jsme spolu kdysi řešili zadření Vaší OM 981, zjištěno to bylo, jak jste uvedl při posezónní prohlídce. Potom jste jadrnými slovy označil servis, že když jste tam pilu dával, tak jela. Také jste uvedl, že tyhle... nekupujte jsou to...   Tak jak to vlastně bylo. Zase máte OM(stejný, nebo jiný???) a co když nebyla chyba v poměru 1:50, ale v kvalitě oleje, nebo i motoru. U nás bylo v prodejně Stihl asi půl roku vystaveno torzo OM 962 po 4 měsících probírek... Když jsem mluvil náhodou s majitelem pily, který si kupoval novou MS 361, tak jsem se ho zeptal na okolnosti, jak se to stalo. Dával olej v poměru 1:40 (to si moc dobře pamatuji, neboť to řešil s prodejcem, který jednoznačně požadoval do nové MS 361 poměr 1:50 a olej Stihl) a protože byl profesionál, tak starý benzín prostě neměl. Nebyl to první případ, pouze jiné typy a jiní lidé.   

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 4.138 (?), 15.4.2009 22:01

Ano máte pravdu, jsem to já.Ta pila, když jsem jí dával do servisu jela.A oni mě řekli že je přidřená.Nepopírám jestli jsem neudělal v něčem chybu, jen vím že jsem tam dával orig.jejich olej určený a poměr 1:50.A jinak je to ta samá pila co ní ted' řežu po opravě.Kdybych si měl pořizovat už bych koupil jinou osvědčenou značku.Abych pravdu řekl, tak od té doby jsem už do Mountfieldu nevlezl a nikdy bych nedal nic k nim ani do servisu.Pilu se snažím nějak nepřetěžovat a raději řežu vždy ostrým řetězem.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 45.244 (?), 16.4.2009 8:08

Do té vědecké obce pane J.S. patříte Vy jelikož stále nafukujete a zveličujete problém který není jelikož motor je stále dvoutaktní a jeho funkce je stále stejná, jediná otázka s jedinou odpovědí je zdali se zadře motor dříve se směsí 1ku50 nebo 1ku35 a k tomu není potřeba stále omýlat značky olejů M6 nebo M2t CHápu že přiznat něco jiného z prakse než je v brožurkách by Vám pošramotilo Vaše jméno opraváře nebo servismana ale mě v žádném případě nedeprimujete i kdyby jste chtěl

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 220.253 (?), 16.4.2009 12:49

Tak jste nepochopil, nebo nechtěl pochopit. V tom článku, který je z období, kdy se nejvíce dělaly testy a pokusy s nižším objemem oleje ve směsi je jasně uvedeno, co se děje u M2T při poměru 1:33 a 1:50.Výsledky testů (kolik jsem toho proti Vám doložil :))) jsou uvedeny v článku. Je to stejné, jako se spec. olejem v současné době a M2T byl tehdy kvalitativně lepší měřítko srovnání. Jinak na rozdíl od Vás se umím k tomu, co uvedu přihlásit (to ale není Váš styl, i když to jiným vyčítáte). Já už k tomu nebudu nic uvádět, dokud nedoložíte nějaké oficiální vyjádření výrobce, zkušebny, že poměr 1:50 je horší varianta, jako Vaše obhajovaná 1:35 u značkového oleje spec. určeného pro vysokootáčkový 2T .

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 45.244 (?), 16.4.2009 14:00

Vy mě stále podsouváte něco, co jsem nikdy nezpochybnil jako je kvalita různých olejů a jejich poměr misitelnosti ale já se vyjadřuji jen k prvotnímu dotazu o stáří směsi a jeho použití v mém vyzkoušeném pojetí 1/35 bez potíží a názoru že při poměru 1/35 nelze ničemu uškodit, spíše naopak a Váš uznávaný poměr jsem v žádném příspěvku neoznačil jako devastující akorát jse porovnával náhodné zadření s logickým výsledkem v prospěch 1/35 nic víc nic min´ že do toho stále motáte výzkumy olejů je věc druhá a já ji nezpochybnuji

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 220.253 (?), 16.4.2009 15:23

Podle těch podrobností, co uvádíte se nemýlím. Ale upravil jste si to. Z těch IP adres mohlo psát více lidí a já mám příspěvky podepsané. Ale stojím si za svým, p. 212.22 se zachoval nefér, jen tak se pokoušel dosáhnout fiktivní podpory z více IP adres. Ohledně oleje je to až na pár uživatelů, kteří musí používat poměr 1:20 jasné, hlavně těm, co mají kvalitní stroje. Na Vás je nyní revelantně dokázat, co jsem po Vás požadoval, jinak si to všechno, co jste tu napsal můžete strčit za klobouk. Mě stačí, když např. od HQ, Stihlu, Dolmaru budete mít odpověď, že poměr 1:50 je horší varianta a pro životnost motoru, emise, výkon je vhodnější 1:35, že starý benzín nevadí. To mi naprosto stačí a veřejně zde uznám, že v návodech jsou uvedeny tyto poměry jen pro splnění emisí, že je lepší dávat více značkového oleje, který je určen k mísení 1:50 do benzínu, např. jak uvádíte 1:35. Takže se zaměřte na to, co bych chtěl doložit, doložte to, a máte pravdu Vy. Zatím mám pravdu já, neboť Vy jste pouze doložil, že používáte v něčem 1:35, ani nevíme v čem, ale to je vše. Já to mám jednodušší a nečekal bych, že budu před někým obhajovat návody výrobců, i když mám dlouholetou vlastní zkušenost. Připadá mi to až absurdní, zejména to obhajovat u těch remonovaných.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 16.4.2009 17:09

Zdravím J.S. a ostatní, co jsem tu nebyl, rozpoutala se tu bitva národů o pšeničné zrno! Ne tuny, ale jedno! Pročetl jsem si celé vlákno a cítím se jak na houpačce, jednou smích, podruhé minimálně smutek. Každý máte v něčem pravdu, ustoupit nehodlá nikdo. Ano, M6A je olej, který patří do 4 taktu, pak ovšem to je potřeba náležitě vysvětlit těm co minimálně 30 let zářného soci režimu, dodávali olej do benzínu pro Státní lesy! Od nich se to naučili ti, kteří měli to štěstí a svou pilu, křoviňák u nich, případně v Tuzexu mohli koupit. Tehdy byl jediný volně dostupný olej do 2taktu M2T a to pak bylo lepší dát do benzínu radši třeba i převoďák! Dodnes se traduje, že do starých strojů (myslím tím HQ 266, 162, 180, ST 041, 051), je M6A bez předchozí GO, nebo aspoň vyčištění od karbonu, lepší, v poměru 1 : 33 - 1 : 25. Znám však staré dřevaře, kteří i u moderních motorů používají tento olej a ředí 1 : 33. Zatím bez následků!

Moderní motory jsou skutečně stavěny na minimálně oleje TC řady a poměr 1 : 50 je jištěn konstrukčně tak, že ani 1 : 75 mu nic moc neudělá (krátkodobě!). Opačně 1 : 40 je nehospodárné, ale také není motoru škodlivý, usazenin vzniká minimálně, spalování probíhá ještě v potřebném rozpětí, poměr 1 : 33 a výše, už pro motor, který neběží ze 2/3 provozního času, na maximální řezný výkon, znamená zvýšené usazeniny, více škodlivin pro obsluhu a okolí. Do poměru 1 : 25 to ještě není patrné na výstupu z výfuku, po demontáži svíčky však vrstva karbonu na dně pístu je evidentní.

Rozhodující faktor pro použití směsi staršího data však je kvalita a složení benzínu! Benzín "nafouknutý" lihem, můžete smíchat s olejem v poměru 1 : 20 a motor i tak dojde brzo ke skáze. Dnes, kdy je malá část lihu přidávána přímo distributorem (Čepro), dodání dalšího množství u vlastní pumpy (všichni známe důvody), může způsobit rychlou zkázu jak směsi, tak především motoru a to při jakémkoli poměru s olejem! Kdo častěji rozebírá a opravuje karburátory, sám jistě potvrdí, co vše se na sítku uvnitř usazuje za sajrajt, většinou ve formě bílého, nebo hnědého prášku po uschnutí. Benzíny v dnešním složení, jsou tak agresivní a rozkládají i minerální oleje zpět na základ a přidávané složky.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 44.138 (?), 16.4.2009 18:58
No tak to už je přeci jen lepší. Myslím si, že Vy, ale ani já nemám zájem rozpitvávat staré škraloupy ať už jich bylo třeba povíc. Prvně bych chtěl upřesnit Vaši domněnku že tu píši z adresy 45.244 a nebo dokonce z dalších Vám oponujících adres. Je to skutečně omyl. Píšete že se k Vám zachoval pan 212 nefér, nevím, vždyť vy děláte něco podobného, ne li stejného dosud. Pokud jsem pročítal všechny články Vaše i jeho (snad všechny) tak jsem tam několikrát četl že se Vás i zastal.?? Ale nenašel jsem nikde jeho kontakty?? Možná že přeci jen jsem nějaké vynechal. Psal jste že kdesi opravuje stroje. Jestli víte kde pracuje, nebo dokonce znáte kontakty, můžete mi je prozradit? Snad se zlobit nebude. Co se týká směsi je samozřejmě lepší čerstvá směs s olejem co doporučuje výrobce, ale jak píše 212 vyšší množství oleje ve směsi nemůže motoru ublížit. Vyšší emise každému nevadí a s karbonem to také nebude tak hrozné, když se použije vhodný olej. Požadujete po mě nesmysl, protože to je to samé jak kdybych po Vás požadoval hmatatelný důkaz že zadřených motorů na směs 1:50 je menší procento než na směs 1:33! Tomu by asi málo kdo věřil. A jinak nikde jsem nepsal o poměru 1:35 i když s ním souhlasím. Obhajovat návody můžete, ale vzhledem ke zhoršující se kvalitě benzínu bude zklamaných lidí přibývat. Ale přeci jenom jste se v něčem zlepšil pane JS Panu 212 jste tvrdohlavě tvrdil 1:50 a nikdy jinak a dnes už připouštíte i menší poměr. Zdraví Podpis
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 16.4.2009 19:33

Asi se Vám to už plete, kde připouštím nižší poměr. Víte co, odpovězte, jako chlap a doložte na příkladu, co používáte - jaký stroj -e. Pokud neumíte doložit, že více oleje je lepší u současných 2T, tak je Vaše teorie k ničemu, stejně, jako tehdy u 212.22.  Vaše odpověď je opět uhýbající od problému, neboť s kým se znám, každý mísí na 1:50 u lepších pil. S kým jsem hovořil za ta léta, všem jsem doporučil 1:50, stejně tak mě to bylo opakovaně a správně doporučeno. Kdyby to bylo špatně, tak se musel 100% někdo ozvat, že jsem mu poradil špatně. Prodejci (chvilku se zdržte na prodejně a poslechněte si, co doporučují, resp. požadují) každému řeknou 1:50. Kolik by to bylo reklamací. Co jsem pomáhal známým se zadřenými motory - jasné jejich chyby(odhadem, zapoměl, olej do skůtru a pod.). Jednou to byla chyba relativně přístroje - nedotažená příruba na sání a směs se příliš ochudila. Z toho jasně plyne, že 1:50 není nějaká hranice zadření a už vůbec ne lepší varianta provozu současného dvoutaktu, který potřebuje relativně chudou směs pro optimální výkon a k dlouhodobému udržení takového výkonu. Ale to vše zjistili už v roce 1974 a z ohledem na současné poznatky správně popsali. Ale je třeba si to přečíst a přitom vnímat.Nechtěl bych, aby tato diskuze byla vnímána, jako dohadování, nebo souboj o to, kdo má pravdu. Zde se jedná o podstatnou záležitost, u které chci, aby byla jednoznačně dotažena do konce. Pokud někdo tvrdí, že je návod jen tak, aby u stroje byl a že není třeba jej dodržovat, zejména u mazání motoru tak očekávám, že to doloží a vysvětlí.. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 16.4.2009 19:03

Také zdravím a obecně s Vámi Radku souhlasím. Já vůbec neřeším starší pily a pod., neboť je to jasné, většinou jely na M6A, nebo M2T a nemá celkem význam to měnit u staré pily. Pouze obhajuji směs 1:50 a návody k novým pilám, kde se takový poměr doporučuje výrobcem pily a také druh oleje, to je vše. Ptal jsem se m.j., jaké stroje používá oponent, neboť např. u McCullocha staršího data výroby je nutnost poměr 1:20 a M6A, jinak je z pístu po krátké době WC papír. Povrchové plochy válce, které nejsou z kvalitního nikasilu potřebují více oleje, ale to znáte. Mě jde pouze o to, aby majitelé nových, resp. relativně nových pil neměnili ze zbytečných obav   poměr směsi a neměli podezdření, že v návodech jsou nesmysly. Ale je třeba ty návody dodržovat, neboť návod je obrazem zkušeností s použitím přístrojů a prevencí před závadami, poškozením a možným zraněním obsluhy. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  <  6,  7,  8,  9,  10  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Kouří do místnosti10.6.2024
Traverzy IPE5.6.2024
Traverzy IPE2.6.2024
Traverzy IPE2.6.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?1.6.2024
Kouří do místnosti29.5.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika