Solo 651, Dolmar PS5000 nebo neco jiného?
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 122.211 (?), 17.8.2008 15:49
Solovku 651 vlastním od roku 2000 jedinou závadu kterou jsem na ní zatím měl mimo běžného opotřebení řetězky je že mi praskla hliníková rukojeť asi po třech letech provozu, servisman mi řekl že ty rukojeti nebyly kvalitně udělány(hliník nebyl vyztužen).Od té doby mám pokoj, pilu používám na probírky a nahodilou těžbu do mýtní těžby používám silnější pilu jiné značky.Co se týče čištění tak to nepřeháním jednou za týden ji vyčistím filtr a to je vše.Měl jsem několik pil ale se Solo jsem velmi spokojený, je to poměrně lehká a výkonná pila s malou spotřebou
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 21.230 (?), 20.8.2008 17:55
Pro pana J.S.
Nevím jaká je vaše profese, či spíš čím se živíte, ale jedno vím jistě. Pan Krejčí, potažmo Makita by vás měla platit zlatem! Takový propagátor se jen tak nenajde.
Pro mne je však rozhodující něco jiné! Tabulky výrobců jsou jedno, zkušenosti v těžbě, druhé. Pila o tomto obsahu, osazená karburátorem ZAMA C1Q, je těžce zkoušena při maximálním řezném zatížení! Takový suchý dub o průměru 45 cm na středu je dostatečný prubířský kámen motoru a pokud pilu vlastní a obsluhuje lajdák, je to její konec. Dolmar vždy trpěl jedním neduhem a trpí jím dodnes! Tupý řetěz = Dolmarova smrt! SOLO a Dolmar se pokusily o společný vývoj, do doby než to Makita zakázala! SP 656 a PS 5000, jsou v mnoha detailech totožné, jen SOLO pokračuje svou vlastní cestou. Nekopíruje některé díly od vámi zatracovaných značek (brzda, napínák řetězu, mazací systém a pod.), používá své osvědčené díly. Především však osazuje do pil karburátory příznivější pro křivku náplně, tedy pro lepší výplach motoru a tudíž i přírodě bližší. Walbro HDA či HD, zde používané, mají větší Venturiho trubici, větší množství paliva uvnitř a tím také lépe reagují pod zatížením.
Antivibrační systém guma je opravdu přežitý, ale jen potud, zabuduje li se běžně používaný, pro unfikaci ND na více modelech, jedno jakého výkonu. Špatně vyvinutý systém pružina, je to samé (HQ)! Pružina v kombinaci s gumou a ještě přesně stanovené předpětí, je daleko příznivější. Jen se člověk nesmí setkat se servisákem, který na tento systém nadává a pak zjistí, že pružina má montážní značku a on ji montuje obráceně!
Prosím podrobte můj příspěvek těžké kritice, očekávám to a nevadí mi to, z vaší strany ani náhodou. Vaše příručkové znalosti jsou obdivuhodné, praxe je ale trochu jinde. Radek
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 103.201 (?), 20.8.2008 19:25
Mě nikdo z Vámi uvedených lidí platit nemusí, neboť mě platí můj zaměstnavatel. Toto je můj letitý kůň i nutnost při zpracování palivového dřeva. V podstatě ani nemám potřebu Vás podrobovat kritice, neboť mě vůbec nevadí. Abych odpověděl - totiž ta vyšší citlivost motorů je obecně pravda v tom, když nedodržíte návod na pilu. Když se podíváte na návod, tak je to jednoznačně uvedeno - ostrý řetěz resp. opomenutí údržbářských úkonů. Ovšem třeba já jsem dříve často řezal s méně ostrým řetězem a nebyl problém, v těžbě, při plné zátěži a s mnohdy nastaveným karburátorem tak, jak nemá být je to větší problém. Další okolnost je vysoká technická úroveň motorů Dolmar, mají v průměru - srovnání s konkurencí - nižší spotřebu. Ale tato technika vyžaduje určité hlubší znalosti obsluhy. Často jsem se setkal s tím, že obsluha do takové pily použila nějaký levný olej do motorky, nebo si seřídila karburátor, k tomu připočítejte tupý řetěz, který je mazán nějakou směskou v plné zátěži. Podívejte na návod Solo 651/656 nejnižší hodnota je těsně pod 500 gr/kWh, to má Dolmar u farm pil PS460/500, ale třeba PS33,400,420, celá řada 109-115i profi 4600S,5000 se dostávají pod 480 resp pod 450 gr/kWh, navíc při nadprůměrných kroutících momentech, PS6400-7900 mají spotřebu kolem 500gr/kWh, ovšem výkony na objemy jsou v některých případech skokové, proti stejným objemům konkurence, tedy rozdíly ve velmi potřebných vysokých kroutících momentech. V přesných údajích o spotřebách vycházím pouze z tabulek, nikdy jsem neměl možnost to přesně na gramy paliva změřit. Proto mě udivuje, co je přírodě bližší - předpokládám, že spalovací motor moc ne, a když už, tak s co nejmenší spotřebou paliva. Jak jistě víte, celá řada PS 6400-7900 je Dolmar u Sola v jiném kabátě s o trochu vyšším zdvihem - tím objemem a úpravami se zvýšila hmotnost. Takže celkem zatím, co Solo má je vlastně z kombinované produkce s Dolmarem, resp. technicky hlavně Dolmar s úpravami designu a obalu. Nevím, ty antivibrační prvky jsou na nové řadě hobby Solo, potom na řadě královské, která je od Dolmaru, tak to ponechali, a právě střední třída má gumové prvky. Necítíte, že samo Solo dává už pružiny, proto mě to připadá krok zpět, stejně, jako 2 filtrová filtrace a další popsané detaily. Ale já si u Sola cením hlavně postřikovačů, ten můj jede bez poruchy a velmi spolehlivě. Osobně hodnotím současnou produkci motorových pil Dolmar technicky vyspělejší, ale vývoj jde v této oblasti rychle dopředu a třeba za rok, dva budu muset uznat, že je to jinak.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 21.230 (?), 20.8.2008 20:21
To je právě ono, neměl jste možnost, spotřebu vyzkoušet! Nižší spotřeba deklarovaná výrobcem, není nižší spotřeba skutečná. Za svoji praxi jsem zažil - jeden typ pily, stejné opotřebení, stejně uvedené do provozu a litrová zkouška u každé jiný výsledek. Nižší spotřeba nutně neznamená přírodě bližší! STIHL, třeba zavedl předvýplach vzduchem a spotřeba zůstala stejná! Dělal jsem litrovku na MS 441 a dalo to výsledek jako MS 440, jen výstup na analyzátoru CO, byl příznivější. Akcelerační doba je rozhodující pro dřevaře při odvětvování, ač se to nezdá, jedná se o tisíciny vteřiny, které se skládají do minut! Měl jsem možnost při "Kirdovi", testovat SOLO 665, ještě v plenkách a se všemi neduhy, převzatými od bratra. Celkem dobré, ale dnes po změnách je lepší.
Dělám do pil a s pilama od začátku 80-tých let, denně. Nějakých pár kubíků mám za sebou týdně i dnes a názor dle tabulek už jenom přecházím s úsměvem. Otáčky také měřím uchem, ale někdy si vezmu otáčkoměr a to jsou pak věci. Pila se zdá dobrá a ta kolísavost odhalí přicpaní impulzní kanálek! Nezatracuju vaše názory, ale někdy jsou dost zavádějící. Chce to praxi. Motorku srovnávat s pilou, je dost mimo.
Radek
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 21.230 (?), 20.8.2008 20:25
AVsystém a filtrace u nových SOLO je záměrně uzpůsoben dnešním předpisům, obsah motoru je u nich vyšší také s ohledem na předpisy o exhalacích, především v USA! AVsystém, který jsem popsal, není u SOLO, ale U STIHL.
Radek
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 21.230 (?), 21.8.2008 7:51
Ano chápu, pár takových debat, kde jste se taktně vyhnul pádným důkazům a skutečnostem, ověřeným praxí! Praxe je to co vám chybí! Teorie a znalost tabulek je vaše domácí meta! Prosazujete Dolmar, budiž, proč ale nikde ve vašich radách nevidím zmínku o tom, že Dolmar kopíruje, možná kupuju kvalitní součástky od renomovaných výrobců? Vámi opěvované modely PS 350, 420, mají brzdu řetězu, buď odcizenu, nebo zakoupenu od STIHLu. To samé je u bočního napínání řetězu, systém otočené řetězky je prací stejného výrobce z doby kdy Dolmar vytápěl rukojeti výfukem! V případě brzdového mechanismu, je až s podivem identičnost jednotlivých součástek!
Ano teorie to je skutečně vaše silná stránka! Ale ochota přiznat, že druhý by eventuelně mohl mít pravdu, alespoň v něčem, je pro vás absolutně nepřijatelné. Sám jste přiznal, že jste "stodolář", němci mají příhodnější název "bastler", zkuste se vašimi znalostmi živit a jsem zvědav jak dlouho se vám bude dařit. Opravdu nejsem moc tabulkový mechanik, veškeré písemnosti jen tak proletím a zvlášť studovat vámi perfektně ovládané tabulky dat, je nad mou sílu a čas! Rozhodně však v žádné debatě neobkročím údaje a argumenty, které jsou uvedeny oponentem a místo jejich rozboru nezačnu oponenta urážet! Je to silný argument slabých! Toto je můj závěr, už vás tu zase nechám vládnout a přesvědčovat druhé, jak jste nepřekonatelně znalý problematiky.
Radek
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|