Poměr benzínu a oleje do motor. pily



host - 99.106 (?)
6.1.2009 11:31

Radku Vy bývalý konstruktér jak můžete někomu dopručit do staré pily olej M6A, motorový olej pro staré 4T motory, který není určen pro mísení s benzínem. Nedopručujete M2T kvůli otáčkám, olej je to mizerný souhlasím spíš lepidlo ale pokud vím doporučoval se do našich ČZ a JAWA, které mají 6500 ot/min tj otáčky o dost vyšší než staré 4T motory pro které je M6A. Myslím jež např Castrol super TT API TB, je přesně to na co ty staré motory s 8500/ot min byly konstruovány. 

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3   
                     
vydra - (11) - 157.1 (?), 5.1.2009 18:41

Ahoj, s 15letou praxí v lese poměr benzín+olej 1:50

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 116.34 (?), 5.1.2009 18:44

Zdravím. Prečo sa myslíte že pomer 1:30 je zadymovanie. Ja používam v jednom čínskom vyzínači pomer 1:25 s olejom Stihl alebo Husqvarna a keď sa motro zahreje tak nedymí. Ja s touto mojou kosačkou kosím jedenkrát za týždeň asi tak 30 minút a neviem kedy sa mi zakarbonuje motor pri pomere 1:25. Asi nikdy. Ale máte pravdu ten kto píli alebo kosí veľa tak ten dá menej oleja aby sa mu motor nezakarbonoval.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 5.1.2009 19:05

116.34, já bych ho používal také, tedy ten poměr. Po tom co po jiném úspěšně zásobuji sběrné suroviny těmito SUPER výrobky! V těchto "motorech" opravdu nehrozí zakarbonování! Jenže tyto oleje jsou výrobci stavěny na poměry 1:50 a ne na "zaolejování" motorů.

Jani, ten Mogul, případně jiný minerál SAE, doporučuji z jednoduchého důvodu, nezná-li majitel předchozí olej, je natolik kvalitní, že "umaže" bez problémů moderní motory, benzín je opravdu jedno zda NA, či BA, tedy Speciál v čechách, poměr 1:40 se používá pro záběh strojů kde výrobce následně požaduje pro provoz poměr 1:45 a není jich málo!

Radek

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 116.34 (?), 5.1.2009 19:21

Ja som myslel tan pomer 1:25 v takom stroji ako je môj. Aj čínan tam napísal pomer 1:25. Ale pravdaže že do nijakých profi strojov netreba dať pomer 1:25 keď je predpísaný 1:50. Ale tie lacné čínske kosačky ako aj ja mám tak nie sú v nej určite nijaké kvalitné diely a preto dávam ten pomer 1:25 aby mi niečo aj vydržala.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 5.1.2009 19:37

Tak to je ta pravda. Na takové stroje je lépe používat vyšší poměr oleje a pokud to uvádí i výrobce, pak není co řešit! Tam zakarbonování opravdu nehrozí. Tazatel má ale STIHL 026 a pokud bude vědět co používal předchozí majitel, pak je potřeba použít poměr, který odpovídá. Tedy dříve kvalitní olej, pak poměr 1:50 a olej se specifikací alespoň API-TC.

Radek

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Jani - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (116) - 104.166 (?), 5.1.2009 21:31

Ked hovorím o mogule tak nemyslím M6 ale Mogul TSF.Unás pomerne popularny šetrič peňazí, ma farbu pripomínajúcu farbu Hq a je lacnejší.Na adresu činskych strojov sa nevyjadrujem akurát mám na ne taký istý názor ak na i-predajne zahradných strojov - drahá skúsenosť.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 5.1.2009 21:53

Jj, naprostý souhlas!

R.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 99.106 (?), 6.1.2009 11:31

Radku Vy bývalý konstruktér jak můžete někomu dopručit do staré pily olej M6A, motorový olej pro staré 4T motory, který není určen pro mísení s benzínem. Nedopručujete M2T kvůli otáčkám, olej je to mizerný souhlasím spíš lepidlo ale pokud vím doporučoval se do našich ČZ a JAWA, které mají 6500 ot/min tj otáčky o dost vyšší než staré 4T motory pro které je M6A. Myslím jež např Castrol super TT API TB, je přesně to na co ty staré motory s 8500/ot min byly konstruovány. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 94.115 (?), 6.1.2009 14:12
M6A je stará vyzkoušená klasika (za komanču se nedával do benzinu pro pily jiný olej) se snadnou dostupností, díky tomu že je bez aditiv tak nerozpouští karbon (u zakarbonovaných motorů důležitá vlastnost). Moderní oleje můžete dát do starých motorů také, ale MUSÍ být uvnitř vyčištěné od karbonu. HH
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 6.1.2009 15:50

Zdravím vás oba. Vezmu to hezky popořadě!

Pro 99.106- nikoli konstruktér, ale motorář-ladič (ne pijan!). To ano. M6A jak píše HH, je olej nikoli bez aditiv (viz A) ale bez detergentů, čili bez čističů! Pro mísení s palivy sice přímo určený není, ovšem povoleno je! Dříve opravdu byl používán téměř výhradně a to pily měli přez 10 000 otáček! Za svou praxi jsem se přesvědčil, že při neznalosti dřívějšího mazání je tento nejbezpečnější! Jakékoli oleje s detergenty jsou pro motor zanesený karbonem, především ložiska kliky, velkým ohrožením. I vámi uváděný Castrol TT má velký obsah detergentů a je to olej jenž je používán velkou spoustou značek jako základ jejich výrobků (STIHL).  Kdo se někdy "pohrabal" v ČZ nebo JAWÁCH, ví proč tyto motory přeblafly M2T bez protestů, tedy sériové! Už jste někdy viděl jít dvoutakt pozpátku, já ano, právě u těchto značek! To s olejem nesouvisí. Sportovní už nebylo radno krmit touto směskou odpadů. Kdo chtěl jezdit, závodit a nedělat každý týden motor, musel shánět bony a kupovat v tuzexu CASTROL TT, nebo jiný olej. Takže sečteno a podtrženo. Použije-li nový majitel bez znalosti pravděpodobného stavu motoru, olej s detergenty, hrozí mu destrukce ložisek kliky, případně odtržení velkého kusu karbonu z jiné části motoru a následně destrukce celého motoru.

Pro HH - A znamená aditiva, D detergenty. Aditiva podporují, hrubě řečeno, mazivost, detergenty jsou látky čistící. Proto při přechodu z oleje typu A na AD byl dopručován výplach! Ani Zetor nemá rád takový přechod! Motor většinou pak nastoupí cestu zkázy. Jinak naprosto souhlasím.

Radek

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?28.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika