HQ136 karburátor



host - 190.207 (?)
22.2.2017 1:24

Pokud pila má dostatečnou kompresi, tak bych to ještě na novou neviděl. U této pily bývá problém v tom, že praská pulzní hadička mezi valcem a karburátorem a tak dochází k sání falešného vzduchu a naopak k vytlačování paliva z klik. skříně. Také gufera často propouští a je potřeba je vyměnit. Tím bych začal. Karburátor se dá sehnat z nějakého vraku za babku.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 179.2 (?), 27.1.2017 16:22, zobrazeno: 9357x

Dobrý den,

dělám generálku na pile HQ136. Mojí neopatrností (a neznalostí) při rozebírání karburátoru mi něco vyletělo do prostoru garáže, našel jsem jen jedinou součástku. V žádných rozkresech výrobce, videích na youtube ani jinde nemohu najít, co se mi podařilo ztratit.

Pila byla zakoupena v10/2001. Dle návodu je v ní osazen karburátor Walbro WT-239, na netu uvádějí jiné typy, fyzicky je namontován karbec s označením WT-542.

Při demontáži hřídelky, na které je klapka plynu, něco vystřelilo. Našel jsem jen mosazný váleček d4mm s o-kroužkem. Předpokládám, že pod ním (nebo nad, vzhledem k hřídelce s klapkou?) byla minimálně pružinka.

Otázka zní:

Co jsem ztratil, co tam má být a v jakém pořadí?

viz.foto

Walbro WT-542
Walbro WT-542
   
davor - (6) - 179.2 (?), 27.1.2017 16:28

než jsem to dopsal, vypršel čas registrace apod.

přikládám další obrázek

Walbro WT-542
Walbro WT-542
      
host - 190.207 (?), 27.1.2017 17:06

Zdravím, do otvoru by měla přijít nejdřív pružinka, na ni ten váleček s těsnícím kroužkem směrem k pružince, pokud se tedy nemýlím. Myslím, že plní funkci jako akcelerační pumpička. Nažene více benzínu při prudkém stisku plynu. Nějaké vraky karbů bych tu měl mít.

         
davor - (6) - 179.2 (?), 27.1.2017 17:17

Budu vděčný za každé foto, popř. za rozměry pružinky, vč. průměru drátu, z kterého je navinuta!

            
host - 190.207 (?), 11.2.2017 3:23

Vyřešeno?

               
davor - (6) - 179.2 (?), 13.2.2017 19:47

Je tam strašně málo místa. Pružina ve stlačeném stavu může mít jen 2.3mm. Jediné z čeho se to dalo udělat, je zkrácená z prupisky...

Stejně jsem ale pilu nebyl schopen seřídit ani na volnoběh. Problém bude ještě jinde.


                  
host - 4.6 (?), 14.2.2017 12:55
Zdar. Idealní řešení je novej karbec laslo
                     
davor - (6) - 179.2 (?), 14.2.2017 18:11

Zdar. Další ideální řešení je nová pila...

                     
host - 190.207 (?), 22.2.2017 1:24

Pokud pila má dostatečnou kompresi, tak bych to ještě na novou neviděl. U této pily bývá problém v tom, že praská pulzní hadička mezi valcem a karburátorem a tak dochází k sání falešného vzduchu a naopak k vytlačování paliva z klik. skříně. Také gufera často propouští a je potřeba je vyměnit. Tím bych začal. Karburátor se dá sehnat z nějakého vraku za babku.

                     
davor - (6) - 179.2 (?), 24.2.2017 0:00

Gufera jsem vyměnil. Ložiska jsem nechal původní, nezdálo se mi, že by byla "načnutá". Je na nich Made in China, pila Made in USA, karburátor Mexico. Pak že je HQ Sveden...

Po složení kompletně rozebrané pily (výměna válce, pístu, p. kroužku a gufer-vše neoriginální díly), s původním karburátorem, ji bylo možné nastartovat a udržet v běhu jen se sytičem (L i H otevřené na 1a1/4ot + drobné korekce). Mezi válcem a přírubou karburátoru ale začal hodně "chcát" benzín...

Znovu rozborka sání pily, montáž neoriginálního karburátoru + nové těsnění, i pod tlumič výfuku. Benzín pořád někde utíkal ven, i když míň.

Výměna silikonové pulsní hadičky i sací trubky, oba kousky gumy orig z HQ (361,-CZK a ta sací byla hodně levnější, pasuje z HQ40). Průsak paliva se téměř zastavil, pilu bylo možno po zahřátí seřizovat L i T. Po převrácení na bok ale chcípala. Stejně ale nešla hned po prudkém přidání plynu do otáček.

Ještě vyměním benzínovou hadičku (možná prasklina?) a vyčistím palivový filtr. Pokud nepomůže, poskládám ze dvou karburátorů jeden a uvidím...

Jeden laický dotaz:    Jak se v servisech provádí zkouška těsnosti motoru? Zaslepit výfukový otvor, popř. přívod od karburátoru si dokáži představit. Ale tu 8mi mm dírku pulzního podtlaku?!

Musím se přiznat ještě k něčemu. Do nových gufer jsem nalisoval ty původní (dle mého ještě použitelná ložiska). Na kliku šly ale nasadit volně. Takže místo přesahu 0.01 mají vůli cca 0.02... Může mít tato prasárna vliv na přisávání falešného vzduch při naklonění pily na bok? (nová gufera by to snad mohla utěsnit?).

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Koš na čidlo13.5.2025
Koš na čidlo12.5.2025
Rozetové kování montáž10.5.2025
Rozetové kování montáž9.5.2025
Rozetové kování montáž9.5.2025
Koš na čidlo9.5.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika