100 oktanový benzín do pily a křovináku



host - 31.180 (?)
21.12.2012 0:59

Více oktanů motoru neuškodí. Jen opak ano. Po vlastní zkušenosti používám 98 i 100 kt. benzín do sekačky - 4 takt kawasaki, pily Stihl - 2 takt, křoviňák Stihl - 2 takt i motocykl Suzuki 650 - 4takt. U všeho bez problémů, snadný start, čistý motor i výfuk a mašina si jen ševelí.

lepší a kvalitnější pivo v žaludku také neškodí, aale prospívá...

Miloš

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 109.57 (?), 3.1.2011 16:00

O dekarbonizaci 100 oktanem byla řeč na servisním školení na zahradní motory Hondy v Chuchli. Taky jsme na to čuměli.

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 44.31 (?), 3.1.2011 16:42

V pořádku, že má takové palivo dekarbonizační účinky je jasné. Zahradní motory Honda jsou 4 takty. Co tam bylo uvedeno k výměně oleje po takové dekarbonizační kůře. Karbony se zákonitě dostanou do oleje, který znehodnotí.

      
host - 31.180 (?), 21.12.2012 0:59

Více oktanů motoru neuškodí. Jen opak ano. Po vlastní zkušenosti používám 98 i 100 kt. benzín do sekačky - 4 takt kawasaki, pily Stihl - 2 takt, křoviňák Stihl - 2 takt i motocykl Suzuki 650 - 4takt. U všeho bez problémů, snadný start, čistý motor i výfuk a mašina si jen ševelí.

lepší a kvalitnější pivo v žaludku také neškodí, aale prospívá...

Miloš

         
host - 130.11 (?), 4.2.2015 16:53

Panove, ti z vas kdo maji blizko do zahranici, kde se neprimichava bioslozka do benzinu (asi Rakousko, Nemecko) berete tam benzin do sekacek/pil/krovinaku?

Nedavo se mne stalo, ze mne dosel benzin v rideru a musel jsem vzit na nejake "shit" pumpe protoze nebyl cas. Za mesic jsem rider nenatocil. Karburator musel na precisteni.

Proto me napadlo, kdyz vezmu benzin v Rakousku/Nemecku tak by se tohle teoreticky nemelo stavat.

Pripadne v CR ale 100 oktanovy na Shell, Benzine nebo OMV.

Co vy na to?

            
fanatix - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (256) - 209.79 (?), 4.2.2015 17:16

Mali ste iba smolu, ze ste natankoval svinstvo, no nemyslim, ze cistota AT a DE paliva je ina.

čistota palivovej zmesy nie je o oktanoch, rovnako ako oktany nie su o vykone. Oktanove cislo udava bod samozápalu paliva. V USA a pod. kde su motory s nizkym kompresnym pomerom je bezne u benzinu okt. cislo 89. Takze cim vacsia je kompresia vo valci tym vacsie musi byt aj oktanove cislo paliva aby nedoslo k predcasnemu samozapalu. Ak ma teda sekacka a pod. predpisany 95 benzin treba tam liat 95tku a vyssiu, kazdopadne vyssie cislo neprida na vykone.

Automobilový benzín: 87–98, dnes obvykle najmenej 95
Letecký benzín: cca 87–107
izooktán: 100
Pretekársky benzín: cca 95–130
Benzín používaný vo Formule 1: 95–102 (stanovené pravidlami)
LPG: cca 110

               
host - 130.11 (?), 4.2.2015 17:26

Diky za reakci. Jedna se mne o to, ze technik rikal, ze bych mel prilivat stabilizator paliva, ktery zabranuje kondenzaci vody a dalsich "veci" z te bioslozky. Kdybych to vzal v A nebo DE, tak to bude bez te slozky a nic tam prilivat nebudu muset a budu vedet, ze se to neucpe jako posledne.

               
host - 140.103 (?), 4.2.2015 18:08

Benzín beru z Benziny Vervu 100, ten se dováží z Rakouska, takže do zahraničí jezdit nemusíte. Při dnešních cenách benzínu je cena za tento nejkvalitnější benzín pouze 33Kč za litr což není ekonomicky nákladné. Vervu 100 používám u sekačky B&S 850, 3 křoviňákách a do pil. Nečudí to, dobře to startuje, nezalepuje to karburátory, nekarbonuje to ve válci, nevodnatí a nerosolovatí jako N95. Do kanystru si vždycky natankuju na půl roku a na použití namíchám jen kolik spotřebuju, když mám starší směs, přikápnu olej a naliju to do čínského křoviňáku, ten má takovou spotřebu, že pochroupe i největší šurvajs. Po vylití staré N95 z nádrže auta, které půl roku stálo a nešlo kvůli starému benzínu nastartovat jsem se přesvědčil, že na dně bylo žluté cosi připomínající sopel z nosu. Do zahradní techniky proto už N95 nechci, nestojí mi to za problémy, ty 3Kč navíc mě nevytrhnou a bezproblémovost mi za příplatek stojí, ročně spotřebuju zhruba 40L, takže nějakých 160Kč navíc.   

                  
host - 83.241 (?), 4.2.2015 18:41
Souhlasím s Vámi, také beru Vervu 100 od Benziny do sekačky a křovinořezu a žádný problém nemám ani se startovanim ani se mi nezanaší karburátor.
                  
host - 155.64 (?), 4.2.2015 18:48

Benzín beru N95 u čerpaček ONO. Například včera jsem startoval frézu na sníh kde byl benzín ještě z loňského jara.. Párkrát jsem zmáčknul "čudla " a fréza chytla jako víno. To samé se sekačkou, křoviňákem nebo třeba pilkou a traktůrkem. Tak vám nevím v čem to je? Nevím co je na tom pravdy, ale znám řidiče co jezdí s cisternama s benzínem. Tvrdil mi, že bezu všechny čerpačky zrovna tam co je nejlevnější, ale že od těch  "prémiových čerpaček   naplní cisternu, řidič vyleze nahoru a vyleje do cisterny z kanystrů nějaká aditiva a jede s tím na pumpu. Cestou se to promíchá a je prémiová nafta či benzín. Třeba se to ale 100 oktanového benzínu netýká, píšu tak jak jsem dostal.

                     
host - 140.103 (?), 4.2.2015 19:21

No vzhledem k tomu, že je ta Verva zelená a N95 červená by musel nalít i barvivo. Docela živě si představuju, jak nějaký řidič odplombuje náklad a bude tam něco přilévat. Možná párkrát nějakou náhražku na doplnění toho co ukradl a pouze do doby než ho zavřou.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Rozetové kování montáž10.5.2025
Rozetové kování montáž9.5.2025
Rozetové kování montáž9.5.2025
Koš na čidlo9.5.2025
Koš na čidlo8.5.2025
Husqvarna 359 vs. stihl ms 34127.4.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika