Traktorova Kosacka na 60 arov
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 71.8 (?) 19.2.2008 18:06
Mám Partnera 135 92 HRB. Problémy stejné. Nejvíc mě vadí ta hlučná ložiska v kladkách. Po 12 h jedno šlo na relamaci. Dali mi novou kladku která už nebyla ani natřená základovkou. Všechny kladky jsem demontoval a natlačil pod gumové krytky ložisek do kuliček vazelinu injekční stříkačkou s jehlou a je klid. Podle mne nebyli ložiska vůbec namazané - kreténi.
Chci se optat, jsou na hřídelích nožů ložiska nebo jen futra? A jak to nejjednodušeji namazat? Kapal jsem tam od vrchu olej, ale to asi nebude stačit.
Jedna zásada -vůbec traktor zepoda nemýt, aby voda nenadělala ještě větší paseku v ložiskách.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 11.107 (?), 19.2.2008 19:06
Hodně se píše a nejen zde, o tzv. nechanických převodovkách. Mohl by sem prosím někdo napsat, jak taková "převodovka" vlastně funguje?
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 231.91 (?), 19.2.2008 19:10
můžete mi prosím poradit, koupil sem si minulý týden v Rakousku Partnera 200 H 107RB v krabici, podle návodu jsem ho poskládal, nastartoval, akorát že při zapnutí páky žacího ústrojí se toto rozbíhá velmi pomalu až po chvíli úplně udusí motor. Nevíte prosím, zda-li je nutné učinit při zapnutí žacího ústrojí ještě nějaký krok? Děkuji
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 174.94 (?), 19.2.2008 23:54
Mechanická převodovka je taková, že s každou změnou rychlosti musíte přeřadit, to znamená sešlápnout pedál a zařadit jiný převod pákou - jako v autě. U hydra pákou posunujete plynule (někde pedálem) a tím se rozjíždíte a měníte rychlost dle uvážení - objetí stromu, hustší travní porost, zpomalení až zastavení atd.
Jinak, pro zapnutí žacího ústrojí musíte mít plyn naplno.
S nemytím traktoru souhlasím, jen plasty a lak houbou, a ne jak píší v návodu, po každém sečení hadicí, neboť ložiska jsou utopená v kladkách, a s těmi jejich vůlemi je rychle odepíšete.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 84.54 (?), 20.2.2008 8:43
To spouštění kosy je podmíněno dvěma, nebo třemi spínači. Musíte na traktoru sedět / spínač pod sedačkou /, sešlápnout brzdu / bývá tam taky spínač ale nemusí u některých typů/ a nasadit koš / spínač dosednutí koše / jinak nepůjde sečení rozběhnout. Pokud tohle funguje a motor zhasne, je problém někde v převodech, které udusí motor.Prohlédněte a zkuste volný pohyb všech kladek, uložení nožů a ložisek - musí to jít volně.Zkontrolujte rovněž nasazení řemene ve správném směru dle plánku. Pokud je vše v pořádku a sečení je volné, zkuste uvolnit řemen ze spojky a zapnout ji samostatně.Pokud se motor opět zadusí a nerozběhne, chyba je v nastavení motoru, který by si měl v zátěži přidávat sám regulátorem.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 4.243 (?), 20.2.2008 10:16
Mechanická převodovka je taková, že s každou změnou rychlosti musíte přeřadit, to znamená sešlápnout pedál a zařadit jiný převod pákou - jako v autě.
Z tohoto textu vyplívá, že se šlape na pedál (asi spojky) a stroje mají domeček plný koleček (převodovku). Tak to se mi teda moc nezdá. Jediný řazení se kterým jsem se setkal bylo vpřed, neutrál a v zad. Něco jako třeba pětistupňovou převodovku pro jízdu v před jsem u techto strojů ještě neviděl a to některé stroje mají na páčce pojezdu daleko více stupňů rychosti.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 174.94 (?), 24.2.2008 16:19
U levnějších modelů se s tím setkáte, pohyb páky je vpřed a vzad s tím,že každý stupeň má svoji polohu a přeřazení se děje se sešlápnutým pedálem, který přeruší převod z motoru na převodovku(bohužel funguje i jako brzda, proto se pokaždé zastavíte),ale to neznamená,že musíte používat rychlosti vzestupně jako u auta.Kdežto u hydra je to pomocí olejových kanálků,takže změna je možná plynulá,díky přepouštění.Takto mi to bylo vysvětleno mechanikem a dál jsem se mechanickou převodovkou nezabýval, pro mě by byla přítěží.Jinak u levnějších verzí (cca35000,-) se plynulost řazení řešila planetovou převodovkou, ale byla tam zvýšená poruchovost.
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|