Zahradní stroje a jejich údržba



J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?)
13.2.2009 16:49

Ano, znám a považoval jsem za důležité na to upozornit. Paní Jana píše v dotazu úvodem, že si mění olej sama. Právě to mě vedlo k myšlence na to upozornit. Zdá se to jednoduché - vypustit a napustit. Ale je třeba vědět kdy, nechat vytéct vše v teplém stavu oleje - na rovině - to stejné při doplňování nového oleje - na rovině a měřit alespoň 2x, neboť olej se nedostane hned všude a může ho být potom i naopak málo. Je to základ pro provoz motorů a základy je třeba pro spolehlivý provoz motorů znát. 

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2   
                     
host - 90.168 (?), 13.2.2009 13:50

Nad píst se olej dostane přes kroužky..   Gl.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 94.21 (?), 13.2.2009 14:03

ALe veď piestne krúžky tesnia. A 4T má aj stierací krúžok.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 13.2.2009 15:12

11.107 (?), 12.2.2009 17:49 - Co máte se zárukou??

Gl.
Já? Nic. Proč?
K množství oleje v motoru.
 Měli by jste si nejdřív říct o jaké množství "přes" se jedná než budete řešit co by se kdyby se. Je taky jedno jestli má motor čerbadlo nebo je mazán roztřikem pokud má jako olejovou vanu klikovou skříň motoru. U motorů GCV pomáhá s dopravou oleje nad hlavu k ventilům, vačce ap. gumový rozvodový řemen. U motoru GXV to funguje trovchu jinak.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 220.253 (?), 13.2.2009 15:23

...Motor olejem nikdy nepřeplňujte. Při přelití oleje nad mez horní rysky měřidla hladiny oleje dochází vlivem spalování k nadměrné tvorbě karbonových úsad v motoru, navíc je zde i riziko poškození ventilů vlivem tvorby úsad. Motor pak velmi špatně startuje a kouří. Pokud se olej dostane i do odvětracího kanálku klikové skříně, pak motor začne,,zvonit“ vlivem vysokých tlaků uvnitř motoru. Vysoké tlaky mohou motor poškodit. ... Výrazem nepřeplňujte je podle mě hladina nad horní ryskou, nebo značkou na měrce. Vždy je lepší plnit pod horní rysku, to je moje zkušenost a takové rady jsem dostal od těch, kteří motorům rozumí.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 13.2.2009 15:45

Je dost lidí, kteří měří hladinu oleje v motoru nezašroubovanou měrkou a vy si je taky určitě dovedete představit a aby nepřelili dají mezi rysky. Jenže ono to po zašroubování je přes. Vytáhnu jim z motoru 60-70ml oleje které jsou na měrce už dost znát a je to. Jenže oni takto dolévali olej dvohodobě a nic špatného nepozorovali, to nemusí nic znamenat, ale taky se motoru nic nestalo. Proto píšu, že třeba si ujasnit o jaké množství přelití jde. Jasně návod ap. to říkají jasně. Návod ale i jasně mluví o tom, jak olej měřit a i s tím může mít někdo problém. Dyť to znáte.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 234.140 (?), 13.2.2009 16:32

 Aj ja patrim medzi  lidí, kteří měří hladinu oleje v motoru nezašroubovanou měrkou, konkretne v motore Honda GCV160. Cinim tak preto, lebo to bolo napisane v navode, a tiez to bolo napisane na nalepke na mierke oleja. Ovsem u inych motorov to robim pripadne inak, ale tiez tak,  ako predpisuje vyrobca (napr. "navalim" oleja az po okraj otvoru) Proste niekde tak a niekde zase inak.     ___pooh. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 13.2.2009 16:49

Ano, znám a považoval jsem za důležité na to upozornit. Paní Jana píše v dotazu úvodem, že si mění olej sama. Právě to mě vedlo k myšlence na to upozornit. Zdá se to jednoduché - vypustit a napustit. Ale je třeba vědět kdy, nechat vytéct vše v teplém stavu oleje - na rovině - to stejné při doplňování nového oleje - na rovině a měřit alespoň 2x, neboť olej se nedostane hned všude a může ho být potom i naopak málo. Je to základ pro provoz motorů a základy je třeba pro spolehlivý provoz motorů znát. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika