Zahradní stroje a jejich údržba



J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?)
12.2.2009 17:52

Jestli je to pro Vás komplikované, vylévat benzín z více strojů, tak si kupte stabilizátor benzínu a stačí přidat podle návodu do nádržky a chvilku nastartovat motor. Doporučují to přední výrobci, např. Honda a pod. Výměny olejů se provádějí dle návodu - první je dříve, po záběhu, potom většinou podle hodin provozu, jednodušší je při běžném použití (ne profi) po sezóně. Vše by mělo být v návodech strojů a také jaký olej použít. Nezapomeňte, že u doplňovaného oleje neplatí, čím více, tím lépe. Ale je třeba plnit podle měrky!!!!! a na rovině.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
host - 198.206 (?), 12.2.2009 12:46, zobrazeno: 14919x

Dobrý den, moc bych chtěla poprosit, zda-li by mě někdo poradil jak na údržbu strojů po zimě. Jedná se mě hlavně o výměnu oleje.

1. HONDA FG 201 kultivátor - olej jse měnila v březnu loňského roku, stroj pracoval cca 3 hodiny. Jak nyní-opět vyměnit olej? A jaký, mohu použít ten který jsem si zakoupila vloni? Nebude už starý?

2. STIHL sekačka Viking MB 443T s pojezdem - olej vyměněn v srpnu 08, pak sekačka v provozu asi max 10 hodin.

3. Vyžínač Partner Colibri II. - co s ním? Mám tam od podzimu zbytek benzinu. Jakou údržbu udělat u něj?

Ve všech strojích jsou zbytky benzinu od podzimu, co s ním? Vypotřebovat, nebo nějak vylít? A co ty oleje - všude vyměnit? Prosím poraďte. Výměnu oleje zvládám sama(kupodivu).

Jana

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 90.168 (?), 12.2.2009 13:01

Starý benzín vylít, za risk zadření motoru to nestojí, hlavně u dvoutaktu. (jde spotřebovat třeba v autě, v plné nádrží se to ztratí..)

Oleje - pokud ke strojům máte návod, tak podle návodu. Rok starý olej po pár hodinách provozu, není to první náplň... Já bych ho tam nechal ještě jednu sezónu, jenom zkontroloval množství. Pokud bude vypadat divně, tak vyměnit. Olej ve flašce má životnost několik let, takže ani delší skladování nevadí.

Jinak komplet kontrola stroje - funkce všech součástí, dotažení šroubů, vůle v ložiskách, mazání (úhlový převod u vyžínače), čistota filtru motoru, atd.

A příště tohle všechno udělejte po sezóně, benzín nejlíp vyjet do sucha.   Gl.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 3.83 (?), 12.2.2009 15:05

Já si s dovolením ještě přisadím k těm olejům. Jakmile je olej jednou mimo originální obal-tedy např. v motoru, i když ten motor najede za rok málo pracovních hodin, stejně ho jednou za rok vyměňte. Jak se stroj při chodu zahřívá a pak zase vychladne, vnitřní stěny se rosí a ta vlhkost je pak pro olej problém.Tedy olej lépe jednou ročně měnit.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 198.206 (?), 12.2.2009 15:10

Díky moc, pokusím se tedy ty benzíny ze strojů dostat ven, i když to bude asi problém, ale nějak se pokusím. Příště si vážně dám pozor a na podzim se to budu snažit vypotřebovat.

Jana

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 11.107 (?), 12.2.2009 17:49

Paní Jano tomu FG 201 neběží náhodou ještě záruka?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 12.2.2009 17:52

Jestli je to pro Vás komplikované, vylévat benzín z více strojů, tak si kupte stabilizátor benzínu a stačí přidat podle návodu do nádržky a chvilku nastartovat motor. Doporučují to přední výrobci, např. Honda a pod. Výměny olejů se provádějí dle návodu - první je dříve, po záběhu, potom většinou podle hodin provozu, jednodušší je při běžném použití (ne profi) po sezóně. Vše by mělo být v návodech strojů a také jaký olej použít. Nezapomeňte, že u doplňovaného oleje neplatí, čím více, tím lépe. Ale je třeba plnit podle měrky!!!!! a na rovině.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 94.21 (?), 12.2.2009 19:01

Pán J.S. Mám na Vás otázku. Čo sa stane s motorom keď do 4T dám viac oleja. Myslím troška nad mierku. Predsa viac oleja by nemalo nijako uškodiť, nie? Ja dávam radšej troška viac ako nech je menej. Ďakujem.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 210.251 (?), 12.2.2009 19:54

Moc oleje taky škodí - větší zatížení součástí v motoru a snížení životnosti. Jak přesně to funguje a jak moc oleje vadí, to záleží na konkrétním motoru - jeho konstrukci. Ryska maximum na měrce není jen tak pro zábavu ;-)

11.107 (?), 12.2.2009 17:49 - Co máte se zárukou??

Gl.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 12.2.2009 22:18

U jednoduchých motorů dojde ke zvýšení kouřivosti vlivem spalování oleje. Zakarbonování spalovací komory, pístu i ventilů zvýšeným spalováním oleje vede ke snížení výkonu a vyšší spotřebě paliva, dále se změní její ideální tvar, a tím se také zvýší emise. Karbony jsou vyplavovány do motoru a znehodnocují olej, který méně maže a tím je více opotřebováván motor - zkracuje se jeho životnost, zvětšují se vůle součástek. Pokud dáte do motoru takové množství oleje, že ve studeném stavu je nad horní značkou, dojde vlivem teploty k dalšímu zvětšení objemu oleje, což způsobí, že se zvýší odpory v motoru - olej je v jednoduchých 4T motorech dopravován na mazaná místa roztřikem a pohybem pístu. Při větším objemu oleje dochází ke zvýšení tlaků při jeho pohybu - na úkor výkonu motoru a olej je vyšším tlakem protlačován do spalovací komory. Je to běžná chyba a u složitějších motorů se stane, že nevydrží těsnění. Např. v návodu Honda je uvedeno u výměny oleje - nepřeplňujte. Každá taková informace v návodu je výsledkem nějakých poznatků a zkušeností.    

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 94.21 (?), 13.2.2009 13:45

Zdravím. Ďakujem za vysvetlenie, len nechápem ako sa môže olej v 4T dostať nad piest aj keď je to len jednoduchý motor, ktorý olej roztrekuje a tak maže. Ja som mal na mysli taký motor, ktorý sa maže tlakom oleja a má aj olejové čerpadlo. Však olejové čerpadlo dopravuje olej len na potrebné miesta, a tak ako sa môže dostať nad piest a zakarbonovať motor? Ja som doposial stále dal troška oleja nad mierku a nezbadal by som že motor viac dymí. Len keď je studený, ale to je normálne.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika