Ahoj,
máš pravdu, podle mých zkušeností je karburátor skutečně seřízen na chudou směs. Tebou popisovaný šroub pouze nastavuje volnoběh (škrtící klapka).
K problému dojde v okamžiku, kdy natankuješ horší benzín (méně než 95BA, tzn. Natural 91 nebo dokonce olovnatý Speciál) - to se projeví naplno. Po tomto "šetřícím" nákupu se dostaví popisovaný problém.
Pokud hodláš provozovat motor na tento benzín, musíš přenastavit vzdušník na karburátoru. Je to ten podivný šroub s kulatou, z boku seříznutou hlavou (nikoli s drážkou pro šroubovák) svchu na karburátoru. Žádný speciální nástroj není potřeba (vyráběl jsem jej zbytečně z měděné trubičky), stačí slabostěnná plastová trubička, kterou nasadíš na tento šroub a budeš s ním otáčet. Pokud otočíš doprava, přidáváš palivo (bohatší směs), doleva ochuzuješ.
Nastartuj motor, nech jej zahřát a potom přidej maximální plyn. Pokud se bude motor při plném plynu hltit (zhasínat), otoč roubem doprava, dokud nebude mít správný zvuk (jako motorová pila).
Chce to trochu ladění šroubem na obě strany (samozřejmě při plném otevření klapky sytiče).
Dej mi vědět, jak jsi dopadl.
Měj se, Pavel (kospavel@windowslive.com)