Vari - Motor



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3   
      
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 244.2 (?) 
4.3.2015 15:04

a že vám to po večerech předělá příručí co za nic neručí laugh

wink a co si od té investice cca 4 tis.Kč slibujete?

Za to se už dá sehnat vojetej "tlustej"... prostě komplet

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
         
host - 154.78 (?), 4.3.2015 16:24

No 4 ne ale za 2500 kč jsem našel origo nove 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 223.242 (?), 4.3.2015 19:00

Tedy komplet sestávající ze sady šroubů, válce, pístu, ojničního čepu, pístních kroužků, těsnění pod válec, těsnění ke karburátoru, těsnění k výfuku, těsnění u hlavy a vlasní hlavy k válci 60mm?

Práci doufám máte/dáte svou. No nic, posčítejte si to, ale pokud nemáte na původním válci takovou rýhu, že by to nešlo poslat na výbrus, tak se to nevyplatí. U ty ceny "origo nové" se také koukněte, jestli nechtějí nějaký ten "kus železa" protiúčtem/na_výměnu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 234.5 (?), 4.3.2015 19:21
Máte tam chybu. Motor o objemu 133cm³ má vrtání Φ56mm a motor o objemu 153cm³ má vrtání Φ60mm. Velmi silně pochybuji, že se pro těch pár motorů 1447 vyráběly jiné polotovary váců. Běžná praxe v Česku i jinde ve světě je taková, že při malé změně objemu válce směrem nahoru, se prostě do stávajícího válce flákne větší díra a je hotovo. Po opotřebení válce se majitel při snaze ho přivést do požadovaného stavu dozví, že se u těchto motorů výbrus neprovádí, ale, že je nutné koupit nový válec. Tak si myslím, že to můžete udělat bez obav.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 223.242 (?), 4.3.2015 19:38

Výbrus se provádí, ale jeho cena při provedení individuálně je vyšší než cena nového válce. Když počítáte, že občas můžete ušetřit, že ojniční čep a píst je použitelný, takže se nedivte proč servisáci radši dají nový válec místo nákupu výbrusu. Nejlevněji výbrus vyjde výměnným způsobem, protože se ve fabrice půl roku i dýl dávají do příslušných beden odebrané válce a pak se na 1/2 dne nastaví mašina k rovedení I.výbrusu, pak na dalšího 1/2 dne k provedení II. výbrusu. Pokud na jedno nastavení mašiny jedete více kusů, cena nastavování mašiny se do jednoho kusu promítne poměrně menším dílem.

U průměru 60 se výbrus prý neprovádí pro velmi malou tloušťku vložky. Vněší průměr vložky s vrtáním 56 i 60 je totiž stejný, aby chladič pro oba typy byl jednotný (tím i to plechování, upínání výfuku, krburátoru, klikovky, ...).

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 136.63 (?), 5.3.2015 7:42

Zdravím, válec o průměru 56 mm lze brousit do průměru 57 mm (4 výbrusy), protože větší píst se už nevyrábí. Válec o průměru 60 mm lze brousit pouze jednou to je 60,25 mm, další výbrus se již neprovádí. Cena vybroušeného válce včetně nového pídtu, kroužků a čepu se segrovkami vyjde na necelou polovinu nového dílu. Výbrus válce s kompletní sadou pístu vám zhotoví každá dílna, kde se výbrusy provádí a je to otázka několika dnů. Jmenovče z fon, válec se nejprve vyhruduje na průměr o cca 0,1 mm pod konečný rozměr a potom brousí, žádné "nastavení mašiny" na jeden kus cenu práce nezvyšuje. Pro zajímavost, mám v malotraktoru motor trabant a válce vybroušené na osmý výbrus, zde soudruzi v NDR vyráběli písty i o dva milimetry nad standart. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 223.242 (?), 5.3.2015 16:46

dík za informaci... povídal jsem ty pohádky, co mi povídal servisák k motoru, co jsem dostal "zadarmo" a dělá ty výbrusy "výměnou". myslel jsem protože na to nemá stroje ale ono to bude tím, že nemá...

sad a já to papouškoval. Pozitivní je, že teď alespoň vím jak to je přímo od zdroje co ví jak na to a dělá to "do týdne" (a ne za púl roku se přijď optat).

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 224.86 (?), 6.3.2015 14:54

Dříve se výbrusy zhotovovaly i broušením s honováním (zdaleka ne však všude). Geometrie výbrusu byla přesnější. P.G.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 4.243 (?), 9.3.2015 15:48

Stanislav Melaga má pravdu. "Čtvrtý" výbrus na průměru 56 není nic neobviklého. Přestavovat však motor z jednoho průměru na druhý považuji za nerozum.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 156.142 (?), 11.3.2015 21:44
Považovat za nerozum to můžete. Výrobce je ovšem jiného názoru. Rozdíly mezi motory s objemem válce 133cm³ a 153cm³ je jen v těcto parametrech: válec stejný polotovar, jen větší díra, píst větší průměr, kroužky větší průměr a jiné těsnění pod válec a hlavu. Toť vše a vše ostatní na celé sestavě motoru je stejné. Přečtěte si příspěvky v pořadí třetí a sedmý, kde to máte vysvětleno.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?28.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika