Vari Honda nepravidelný chod motoru
|
|
|
|
|
 |
 |
|
Honda_zahrada_cz - (6) - 231.226 (?), 28.8.2012 12:57, zobrazeno: 35711x
Mám motor Honda po opravě, která proběhla před půl rokem. Až nyní jsem jej začal používat na vyorávání brambor. Byl v provozu asi hodinu a začal nepravidelně běžet a chcípat.
Viz video
Svíčka je suchá, nová, filtr paliva a vzduchu nový, karburátor po ultrazvuku.
Měl někdo podobný problém a jak ho řešil?
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 29.6 (?), 29.8.2012 16:09
Nenapísali ste o aký typ motoru ide myslím model.Honda karburátor je velmi citlivý na sebemenšie nečistoty.V každom prípade ho treba zdemontovať opatrne rozobrať.Zospodu z presným skrutkovačom odskrutkovať hlavnú trysku.Po povolení sama nevypadne treba po telese jemne poklopkať.Potom vytiahnuť zmiešavaciu trubičku.Všetko vyčistit a dokonale vyfúkať.Pozor niektoré karburátory majú pod nastavovacou skrutkou škr.klapky skrutku.Tú treba vytočiť.Objaví sa presný otvor.Vyčistit tenkým ale ocelovým drátom.Potom pri škrtiacej klapke v nasávacom potrubý karburátoru su 3 menšie otvory za sebou.Tie tiež dokonale prečistit a prefúknuť.Toto je velmi podstatné inak bude motor kolísať na otáčkach! Po zložení a naštartovaní sa po chvíli motor ukludní.Samozrejme podmienka je čisté palivo a nastavený záťažový regulátor.
|
|
 |
|
 |
 |
|
Honda_zahrada_cz - (6) - 231.226 (?), 30.8.2012 12:16
Díky za odpovědi, věřím že mi moc pomohou.
Typ motoru je Honda GXV 160 PJ-5V PROFI r.v. 2001
Když jsem prvně oddělal plovákovou misku tak tam byly 4 černé šupinky o průměru asi 0,5 mm. Servisák mi vyměnil silikonové hadičky za černé gumové. Když jsem včera vyndával karburátor, tak jsem musel u filtru paliva jednu hadičku odpojit, ale to byla celkem fuška a pak jak jsem jí dával zpět, tak to bylo ještě horší. Chci říct že se možná s té hadičky "vydře" část gumy a tyto kousíčky se pak mohou pstupně uvolňovat do karburátoru. Ráno jsem totiž pustil benzín a plovákový ventil jej nebyl schopen zastavit, tak jsem znovu sundal plovákovou misku a v ní byly nepatrné černé tečky velikosti prachu. Nechal jsem vytéct deci benzínu přes plovákový ventil (do sklenice) a znovu nasadil misku. Benzin již pak plovák dokázal zastavit, ale mám z toho divný pocit. Přemýšlím jestli by nebylo lepší vyměnit ty černé hadice za průhledné "silikonové"?
Motor v plném tahu pak běžel pravidelně, jen dvakrat mu klesly otáčky, ale jen na okamžik (tak tři takty, bud nehodil jiskru, nebo nějaká nečistota). Volnoběh se mi zdá trošku nepravidelný, jakoby si nepatrně přidával otáčky a pak zase klesly, ale je to nepatrné jen se mi zdá, že dříve byly otáčky na volnoběh konstatní - stálé.
Obrázky:
|  |
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 29.6 (?), 30.8.2012 12:32
Ano to je presne ono.Pri meniacej sa záťaži regulátor uberá a pridáva plyn.Priesvitné hadičky sú síce dobré ale po dlhšom čase ztvdnú.Je dobre pridávať do paliva fuel fit.U Mountfieldu sa to predáva.Je to stabilizátor paliva.
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 210.120 (?), 30.8.2012 13:13
Mohla tam být kondenzovaná voda, tu jste vypustil. Hadičky jsou i po letech ok, měly by mít pojistky. Volnoběh ovlivňuje seřízení bohatosti směsi - šroubek zepředu, seřizuje se při teplém motoru na nejvyšší pravidelné otáčky. Dle provozu nechte, nebo seřiďte ventily sací 0,15 a výfukový 0,20mm ve studeném stavu. Jinak kvalitní olej a správnou hladinu, tento motor si to zaslouží, molitan na filtru nastříkat olejem, mastný lépe zahycuje prach.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 29.6 (?), 30.8.2012 17:28
PreJ.S.Myslíš si že bežný užívatel si má a vie doma správne nastaviť ventilovú vôlu?
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 208.172 (?), 30.8.2012 18:12
To je individuální. Je spousta těch, kteří to ani nikdy potřebovat nebudou, ale zase jsou takoví, kteří nastavení ventilů zvládnou, jako prkotinu. Jen jsem uvedl správné hodnoty, majitel už musí posoudit, zda to dokáže, nebo ne. Když nám skončil zdroj na PC, tak jsem koupil nový a dotaz byl, zda výměnu dokážu. Pro někoho prkotina, jiný nedokáže ani zdroj vymontovat. Takže zde nehodnotíme, schopnosti, ale problematiku provozu, závad, obsluhu a pod. Své schopnosti musí každý znát a podle toho se řídit. Jinak seřízení ventilů je u daného motoru OHV, snadné.
|
|
 |
|
 |
 |
|
Honda_zahrada_cz - (6) - 231.226 (?), 30.8.2012 21:50
Servisák mně taky zakázal čistit karburátor, že mu to musím dovézt vždy při jakychkoliv potížích a taky že se nemám ptát na forech, že je to cesta do pekel, ale ja su rád, že jsem se do toho pustil a z vaší pomocí to dal do chodu. To riziko, že člověk něco pokazí je vždycky, jenže člověk se tu základní rutinu naučí a vyčistit přívod paliva a hlavní trysku by měl zvládnout každý sám. U mně je to i otázka peněz, Servisák si bral celkem slušný obnos za údržbu.
Nastavení ventilů asi dělal servisák. Jinak po kolikati motohodinách je seřizujete? Já najezdím tak do 20 motohodin za rok.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|