Údržba motoru Honda GCV 160 - 5,5 HP



host - 5.36 (?)
9.8.2007 15:16
Dobrý den. Na vaše použití by se hodil kromě motorů Honda i třeba český dvoudobý motor JIKOV, který je vyráběn v mnoha provedeních. Na VARI systém se používají jen motory HONDA GCV 160/190, převodovky i adaptéry jsou však dělány i pro  motory JIKOV.
Pokud to nepřeženete s olejem, motor nekouří a celkově má nízkou spotřebu paliva. Na vaše použití by se hodil nejlépe motor JIKOV 1447 DV - má dekompresor pro snadné starty a kontaktní zapalování, které je bezúdržbové. Bezdotykové je závadové kvůli vadným transformátorům, které kazí jinak celkově dobrou image těchto motorů.

J.Malich - externí spolupracovník Abecedazahrady.cz
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  <  11,  12,  13,  14   
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388), 20.6.2007 18:12

Závada na regulátoru otáček bývá způsobena neodborným zásahem (nebo poškozením motoru při provozu cizím předmětem do páky regulátoru), vadou materiálu - ulomila se jedna packa. Je třeba si uvědomit, že regulátor je dost namáhán - podle zvyšujících se otáček se přes packy a táhla ovládá plyn a jsou tam také pružiny, které táhlo vrací zpět - a proti nim musí regulátor tlačit. U této závady se dá těžko posoudit vliv obsluhy, když nedošlo k poškození, nebo zkoušení zvýšit otáčky na ramínku, nebo násilím na páku regulátoru. Po demontáži tam prostě jedna packa ležela ulomená a motor jel dál, ale kolísal v otáčkách při změnách plynu.  Jiná je přidření ventilu, zde je mazání velmi důležité a vyjetý olej má v sobě již dost abrasivních částic, které toto způsobují, dále se ventilové vedení vydírá a motor potom přisává olej do spalování. Důležité je také motor občas projet, jednou se ventil úplně po delší době zarezl a sekl nevrátil se a mírně ohnul o píst. Jak jsem zmiňoval ty výměny rozvodových řemenů, tak je to o tom, když máte motor rozdělaný a posuzujete stav. Já jsem ani nezjišťoval, jak dlouho vydrží, ale měl již při ohybu malé prasklinky, tak jsem to neriskoval, možná by se nic nestalo. Ještě k té životnosti, jak píše p. St. , nevím jestli se neuklepl - 15.000 uvedl, ale mohlo to na prospektu být - profi Hondy mají kolem 5000 obecně uváděnou, ložiska má GXV 160, ale dělal jsem opravy GXV65 a ty měly  pod ventilátorem pouzdro, má to takto provedo dost současných motorů - ložisko u nože, spojky a pouzdro u ventilátoru. Ale to není podstatné, výrobce si to spočítá, zejména takoví jako jsou Honda,B+S, aby nešly s kvalitou dolů. Jinak je dobré si přečíst záruční list, protože záruky jsou jiné na hobby a profi provoz a zde je to mnohdy důležitější, než uvažovat o délce životnosti motoru. Je jasné, proč je tento údaj, tak těžko zjistitelný, je to o obchodu. Když někdo bude kupovat a dozví se, že motor má teoretickou životnost třeba 800 hodin, tak to asi nebude pádný argument pro zakoupení. Na druhou stranu již mnoho motorů se šance využít svoji životnost nedočkalo, a to špatnou obsluhou, nevhodným použitím - terén, velká neudržovaná plocha, údržbou.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.99 (?), 20.6.2007 20:07

Pokut je motor na stole a opravuje se jiná závada, třeba regulátor a motor má nějaký ten pátek provozu za sebou je opravdu hloupost nevyměnit i rozvoďák. Co se týká těch ložisek tak je to skoro přesně tak jak je popsáno víše. Nej motory byly ty, co měly plech. kryt motoru. Označení GXV 65 si vymysleli ve Vari. Byl to motor u kterého uváděli i jiný výkon než 5.5 koně a měl poštelovaný regulátor na cca 3.800 ot.min tedy na samou hranici kde výrobce udává dobu životnosti. To odpovídá těm jiným debatám, že s otáčkama roste do určité míry výkon a opačně. Pro ten motor není problém točit třeba 4.700 ot.min ale je to na úkor životnosti. Tyto motory měly už jen jedno kul. ložisko. Kdyby fratíci neinovovali používal by se dál. Jenomže změnil malinko tvar a rozměry už se na Vari nehodí.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
skolin - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (78), 20.6.2007 23:16
Životnost BS je srovnatelná, ovšem záleží na použití a zacházení motoru. BS má ložiska kliky až na Iteku, ale myslim že u těch menších motorů to ničemu nevadí, jelikož s uložením klikové hřídele nikdy nebyl problém, a konstrukčně je to určitě správně vymyšlené a konstrulované. Dále co se tíče ventylů těm škodí samozřejmě špatný, vyjetý  a starý olej, nadměrné i minimální množství oleje.  náklon sekašky svíčkou smerem dolu, olej se potom zajívá proti pístu, pak se více spaluje a vzniká více karbonu. Setkal jsem se letos dokonce i s názorným příkladem neoprávněné reklamace přidřeného ventilu, na Hondě, kde se při posouzení zjistilo že to bylo spúsobeno špatným palivem - pravděpodobně večí obsah vody a nějakého šlemu - nejspíše z plastového - nevhodného kanistru... Regulátoru můžete ublížit snad jedině mechnicky, jinač se heho životnost ovlivnit nedá - kromě oleje, ale při špatném oleji odchází zpravidla, první více namáhané  hlavní části motoru. Já sám na mneších sekačkách upředňostňuji spíš qvantumi, vydrží opravdu hodně, zpravidla při nešetrném zacházení. honda se mi zase líbí víc na večích, nebo profi strojích.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 45.5 (?), 9.8.2007 14:31

Dobry den. Zvažuji koupi VARI, pro běžné užití, /nemám pole ani obrovskou zahradu/,  pro urychlení podzimních a jarních prací na zahradě, pomoc se sněhem, a mám i představu s pomocí VARI v přiblížení např. tyčoviny v lese. Snažím se zorientovat v nabídkách. Určitě chci jít do vari IV.,/ kupuji to předpokládám na celý život/, ale nejsou mi jasné motory. V nabídkách jsou GCV 160, a GCV 190 - u kterého prodejci píší : "s motorem GX65", přičemž jsem pochopil s diskuse, že označení X, by mělo znamenat zjednodušeně "vší kvalita a tím i životnost". Nerozumím tomuto v nabídce: " VARI IV PROFI GCV 190, s motorem honda GX 65"?? Jinak jsem sestavu vari s motorem Honda GXV  na internetu nenašel, motoryGXV jsou nabízeny k sekačkám, mulčovačům nebo samostatně. Jak to tedy s těmi motory je? Je možné že jsem v diskusi něco přehlédl, a již o tom bylo psáno, ale nejsem si vědom. Poprosil bych o rady či skušenosti, děkuji ZT. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388), 9.8.2007 15:15
Nevím co myslíte názvem příspěvku, přesto je to nahrávka na smeč. Mohl bych napsat několik stran, ale kdo to bude číst. Jednodušší  je zaměřit se pouze na Váš konkrétní problém. Motory GCV 160 a 190 jsou nyní k dispozici na Vari systémech, a to na největší předpokládané zatížení. Toto jsme tady probrali s výsledkem, že tento motor není z pohledu GXV 160, resp. GX65 profesionální - jako jsou či byly X motory. Hlavní rozdíl je v rozvodech OHV/OHC GCV a kvalitnějším provedení celého motoru. Tyto motory(GX,GXV) jsou ale dále na jiných strojích, protože buď je to nezbytné z hlediska potřeby zatížení, nebo je to nadstandardem v dané oblasti použití. Podle mého názoru je i řada GCV velmi kvalitní, ovšem GX řady nedosahuje - dejme tomu je max. poloprofi. Jestli chcete motor GX, je velká šance, že se Vám podaří sehnat rozumně jetou soupravu a hodně ušetříte bez obav ze snížení životnosti. Tyto GXV motory mám vyzkoušené natolik, že jedině špatná údržba a případně vyslovená smůla na nějakou vadu může ohrozit tento motor. Pokud chcete mít nový stroj, tak motor GCV 160 plně stačí pro běžné nároky. GCV 190 se hlavně projeví při dopravě, můžete jet na 3(P), 2 delší dobu, motor je silnější. Jinak orba(zde motor GCV 160 stačí, ale i silnější nepomůže při prokluzu - hmotnost stroje), rotavátorování - stačí 160, brambory - stačí 160, vyorávání - zase hmotnost stroje, vliv na prokluz, sečení stačí 160. Konstrukce motorů je stejná - liší se objemem, a tím výkonovými hodnotami, cca 4,1kW, 4,4kW , ale hlavně kroutící moment je u GCV 190 vyšší.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 45.5 (?), 15.8.2007 11:19

Dle vaší rady, se  mně povedlo sehnat  vari s motorem GXV. Je to asi 10 let let staré, ale majitel mě tvrdil že má motor najeto asi 30 Mth. Vypadá to dobře, ale uvidí se až při práci. Mám k tomu obrac. pluh a takovou "korbu". Chtěl bych ještě rotavátorové radlice, ale v návodu píší , že rot. kypřiče se dávají na  T-20S. Na DSK317 to nejde? A kčemu kdo využívá tu "korbu"? Díky za rady!!  ZT

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.104 (?), 27.8.2007 16:40
Gratuluji k dobré koupi. Podle toho co je to přesně za motor lze jej, bude-li třeba, generalkovat broušením. Výbrusové sady jsou v origo nabídce, takže motor na dosmrti.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 5.36 (?), 9.8.2007 15:16
Dobrý den. Na vaše použití by se hodil kromě motorů Honda i třeba český dvoudobý motor JIKOV, který je vyráběn v mnoha provedeních. Na VARI systém se používají jen motory HONDA GCV 160/190, převodovky i adaptéry jsou však dělány i pro  motory JIKOV.
Pokud to nepřeženete s olejem, motor nekouří a celkově má nízkou spotřebu paliva. Na vaše použití by se hodil nejlépe motor JIKOV 1447 DV - má dekompresor pro snadné starty a kontaktní zapalování, které je bezúdržbové. Bezdotykové je závadové kvůli vadným transformátorům, které kazí jinak celkově dobrou image těchto motorů.

J.Malich - externí spolupracovník Abecedazahrady.cz
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 45.5 (?), 9.8.2007 16:17

Děkuji  za odpovědi. Ale podle mě, je vari "stavebnice". Pokud budu orat, rotavátorovat apod., stačí mi GCV160 , ale co kdybych si za nějaký čas chtěl dokoupit třeba mulčovač? Potom je to asi na mém rozhodnutí  co se strojem zamýšlím a podle toho musím jít do motoru, ale GXV jsem viděl i v nabídce lištových sekaček, které GCV určitě taky zvládnou. Ještě prosím , co znamená to označení v nabídce jedné firmy, kde píší " VARI PROFI GCV 190, s motorem  honda GX65"   Možná je to jen překlep. Díky moc za reakce. ZT

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 45.5 (?), 9.8.2007 16:29
Ještě jsem neproniknul do všech možností vari, a taky nevím jak byla vari řešena dříve. Kdybych koupil něco jetého, nevim jestli do toho bude pasovat nový motor.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  <  11,  12,  13,  14   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Cesta z litého betonu18.4.2024
Husqvarna 36. - zapalování17.4.2024
Ako očistiť zalakované časti?14.4.2024
Cesta z litého betonu13.4.2024
Motorova pila stihl 02813.4.2024
Kouří do místnosti12.4.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika