|
Tera - výměna motoru za 4-takt
|
|
|
|
Předchozí příspěvky | 1, 2, 3, 4
|
|
|
|
host - 157.179 (?), 28.12.2009 21:07
No, právě v tom to je. Pokud 2takt pravidelně pořádně zahřejete, tak nekouří. 4takt nekouří ani mírně zahřátý. A Honda plní normu EURO 2, které se Jikov ani nepřibližuje. Takže v porovnání těchto motorů má Honda méně exhalací bez ohledu na kouřivost.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 44.31 (?), 28.12.2009 21:41
Nic proti 2T, který si svoje na našich zahrádkách a jinde odpracoval. Ale kdo si porovná 4T a 2T, tak technicky musí uznat, že je to o kus dál. Jednak uvedení do chodu je pohoda, opakované starty totéž, chod motoru a také samozřejmě spotřeba a výfukové plyny. Je nesporným faktem, že ND jsou na 2T v nižší cenové hladině. Je také ale nesporným faktem, že 4T - Honda zejména, vydrží velmi dlouho v provozu, bez oprav a snížení výkonu motoru. Když to porovnám s těmi, co mají 2T, tak nejprve začaly motory hůře startovat, potom klesl výkon a ještě k tomu výměny gufer, což je v podstatě malá generálka, protože většinou se to prohlédne a preventivně se vymění, co se nezdá úplně v pořádku. Já jsem u Hondy od r. 1995 měnil jen olej a seřídil ventily. Nic víc. Spojka je již součást malotraktoru. Kdybych se nyní měl znovu rozhodnout, tak nemám jediný důvod pro 2T, snad jen to, že bych na zimu vyjel v orbě mix, který zůstal z pil, ale to je hodně mizerný důvod.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 242.138 (?), 28.12.2009 21:55
Já používám Jikov deset let, mí dva sousedé na nich mají natočeno jednou tolik roků.A to bez výměny gufer nebo generální opravy.A stále jezdí a jezdí.Je pravda že Hondy GXV byly na Vari a podobné stavebnice úplně nejlepší motory.Dnešní GCV však i přes hobby konstrukci dokážou natočit velké porce hodin bez opravy.Pokud GCV tak od Dakru.Komplet pohonná jednotka tam vyjde o dva tisíce levněji.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 123.147 (?), 29.12.2009 9:18
Rozhodně výměnu Jikov za Hondu doporučuji.Sám jsem taky tento problém takto vyřešil a dnes mohu říci, že jsem udělal dobře.Zejména spolehlivost startování, spotřeba i komfort jsou znatelné.Honda se neopravuje, protože není proč.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 242.189 (?), 29.12.2009 10:28
Problém sníženého výkonu vidim spíš v zanedbané údržbě motoru než v opotřebení.Opakované nebo studené starty nejsou při seřízeném motoru problém.Verze s dekompresním ventilem mají start jak u čtyřtaktu, zlehka a bez námahy.Používám dvou i čtyřtakt a za sebe mohu říci jen to, že Jikov je výborný pro proměnné zatížení s nutností časté změny otáček.Reakce na přidání plynu je bleskurychlá.Honda je vhodná spíše na sekačky nebo tahání vozíků.Motor totiž běží na konstantních otáčkách zato však poskytuje dobrý krouticí moment.U GCV 135 jsem však překvapen výkonem i spotřebou.Je namontován na sekačce s košem, žere velmi málo.Ale Jikov mi na stavebnici odvedl za deset let sluzby téměř bez poruchy a snížení výkonu.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 80.237 (?), 29.12.2009 10:38
Po 20 letech používání stavebnice Vari s 2-taktem Jikov spokojenost. Pokud mu dáte údržbu jaká mu patří, nejsou s ním problémy.Kouří jen chvilku a to velmi studený, použití kvalitního oleje je snad samozřejmostí. Starty při správné údržbě naprosto stejně spolehlivé jako 4-takt, citlivá reakce na přidání plynu potřebná u různých druhů činností je naprosto neocenitelná.Blbuvzdornost při (třeba nechtěných) nadměrných náklonech stroje při práci taktéž neocenitelná.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 132.145 (?), 29.12.2009 13:12
Copak startování, to je naprosto bezproblémové i za hlubokého mrazu ale stejně musím aspoň trochu nechat motor prohřát na volnoběh protože po naskočení drží příliš vysoké otáčky a nejde kvůli tomu zařadit rychlostní stupeň.Zhruba po půl minutě se vše dostane do normálu a stroj může vyjet, jenže to už je stodola, kde Varina bydlí, jak plynová komora. Michal
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 195.74 (?), 20.1.2010 13:33
Ja používam 2t Jikov 1414 bez GO a som velmi spokojny, spotreba 1l na hodinu pri orbe---- zhruba takú spotrebu má a 4t, olej dávam Castrol 2t v pomere 40:1 žiadny dym, sviečka NKG B6HS. ND sú lacné. Tie motory sú takmer bezúdržbové, len olej do benzínu a do filtra, po startovaní 1min čakať aby sa motor zohrieval a hurrá do práce.Ked končím nezastavím motor len zatvorím pal. kohút.po cca. 0,5min motor zastaví sám.Dovtedy som vymenil pal. kohút startovaciu šnúru a obložení spojky. Ja by som nikdy nevymenil ten motor za 4t.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
Pokračování této diskuze (další příspěvky) | 1, 2, 3, 4
|
|
|
DIY nástěnná závěsná výzdoba vašeho domova
Hledáte nový DIY nápad na výzdobu stěn? Vyzkoušeli jste obrazy, cedule, obrazové koláže, plovoucí po...
Okouzlující pohádkové zahrady, které rozproudí vaši představivost
Zde je spoustu okouzlujících nápadů na miniaturní vílí zahrádky, které rozproudí vaši představivost ...
Skladování a organizace hrnků na kávu: kreativní nápady
Dobře, přiznejme si to! Pokud jste se zastavili až tady, pak jste stejní závisláci na kávě jako já! ...
Geniální nápady na police do koupelny pro dokonalý pořádek
Nezáleží na tom, jak malá je vaše koupelna, každá koupelna potřebuje vyhrazený kus nábytku na ručník...
3 důvody, proč si do zahrady přidat ptačí lázeň nebo fontánu
Vodní prvek je pro vaši zahradu stejně důležitý jako půda a slunce. Co kdybyste do své zahrady mohli...
|
|
|
|