Správné řezáni
|
|
 |
 |
host - 236.62 (?) 8.6.2010 0:05
upřímně musím říct, že jsem jen hobby uživatel bez kurzů a papírů, za rok pořežu odhadem max 10m3.
Nedokážu si ale představit, že bych po každé ani po každé druhé nádrži přebrušoval (pokud ta nádrž nemá tak 4 litry:-)
Samozřejmě že řetěz bere hůř po pár hodinách práce, především když se zpracovává listnáč.
Že je ale třeba přebrušovat/měnit řetěz (protože broušením řetězu se kvůli 80kč za nabroušení v místním železářství fakt patlat nebudu) beru podle nárůstu síly na řezu (je třeba přitlačit více než jen lehce) a také podle zahřívání lišty a hrubosti pilin. Čím hůž řetěz bere, tím déle je lišta v řezu a tím více se ohřívá a řetěz také bere čím dál menší piliny.
Když lišta nestačí na rozumnou teplotu (abych alespoň krátce udržel ruku) zchladnout během přípravy další klády na pořez, tak je většinou načase vyměnit.
Klády mám většinou nejméně 30 cm, spíše víc odhadem do 40cm.
Abych předešel uštěpačným poznámkám a životnosti mé pily, mám jí 8 let, stále s původní lištou, bez potřeby jakéhokoli zvláštního servisu nad rámec běžné uživatelské péče.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 243.221 (?), 5.6.2010 21:33, zobrazeno: 18255x
Zdravím.Zajímalo by mě jak správně řezat mot.pilou.Vůbec netlačit a nechat působit jen hmotnost pily nebo přiměřene tlačit s tím že zvuk pily se trochu změní v hlubší ton oproti prvnímu případu. jedná se o MS211 a jen o špalkováni, půměr 20-30cm max. Borovice, smrk. K topení v obyč. kotli je lepší borovice či smrk?Nebo to výjde na stejno.Mám možnost si vybrat, cena je stejná.Děkuji
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 105.8 (?), 6.6.2010 9:26
K první části Vaší otázky. pokud máte správně naostřený řetěz a řežete při plných otáčkách motoru, pak by pila měla řezat vlastní vahou. Když už musíte jakkoliv tlačit pilu do řezu, signalizuje to problém, nejspíš otupený řetěz, a je třeba ho neprodleně přebrousit. J.
|
|
 |
|
 |
 |
|
Roxteedy - Stříbrný Zahrádkář (143) - 242.192 (?), 6.6.2010 10:56
Poslouchej pilu a ona si řekne. Každopádně, podmínka je fakt pořád ostrý řetěz! Ideálně potáhnout jednou každej zub při každým nalejvání benzínu a oleje. Teorie je taková, že by měla být pila v zápřahu na otáčkách, kdy má největší krouťák 
Každopádně, nechápej to ve zlym, ber to jako radu! Někde v okolí si najdi kde se dělaji papíry na pilu a udělej si je. Stojí to pár stovek a dá Ti to základy, bez kterých je strašně nebezpečný jet dál. Navíc, pokud papíry nemáš, správně nemáš na pilu sahat a klidně se může stát, že Ti pojišťovna odmítne krýt úraz.
Ber to fakt jako radu, juinak si dělej co chceš :)
K tomu dřevu - podle mně je lepší borovice. Má víc smůly a ta je pěkně výhřevná Smrk taky neni špatnej.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 229.109 (?), 6.6.2010 14:03
Zdravím, k tomu přetáhnutí každýho zubu při doplňování paliva-je to asi to nejlepší, co se dá pro pilu i obsluhu udělat. To má pak pila hned "jiný výkon"! Kdo jednou zkusil, nechce jinak.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
arid - (10) - 218.80 (?), 6.6.2010 21:45
K té borovici. Podle mého je lepší smrk. Borovice tím, že je smolnatá, potřebuje hodně vzduchu. Jakmile začneš přiškrcovat přívod vzduchu z důvodu regulace, začne smola pěkně sazovat a bude se ti zanášet kotel.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 3.83 (?), 6.6.2010 21:51
To je fakt a navíc kvalitní borovice znamená velmi stará borovice. Při průměru cca 30 cm je borové dřevo ještě moc mladé, proti smrku taková "papírovina". Smrk bude v tomto případě určitě lepší vplba.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 59.26 (?), 7.6.2010 23:18
Za prvé s přebroušením souhlas, ale dle mých zkušeností stačí po každé druhé nádrži, pokud řežu čisté dřevo a neřežu do země, případně do železné kozy.
Za druhé, nemám na výběr a tak topím převážně borovicí a v pohodě.
M.
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 236.62 (?), 8.6.2010 0:05
upřímně musím říct, že jsem jen hobby uživatel bez kurzů a papírů, za rok pořežu odhadem max 10m3.
Nedokážu si ale představit, že bych po každé ani po každé druhé nádrži přebrušoval (pokud ta nádrž nemá tak 4 litry:-)
Samozřejmě že řetěz bere hůř po pár hodinách práce, především když se zpracovává listnáč.
Že je ale třeba přebrušovat/měnit řetěz (protože broušením řetězu se kvůli 80kč za nabroušení v místním železářství fakt patlat nebudu) beru podle nárůstu síly na řezu (je třeba přitlačit více než jen lehce) a také podle zahřívání lišty a hrubosti pilin. Čím hůž řetěz bere, tím déle je lišta v řezu a tím více se ohřívá a řetěz také bere čím dál menší piliny.
Když lišta nestačí na rozumnou teplotu (abych alespoň krátce udržel ruku) zchladnout během přípravy další klády na pořez, tak je většinou načase vyměnit.
Klády mám většinou nejméně 30 cm, spíše víc odhadem do 40cm.
Abych předešel uštěpačným poznámkám a životnosti mé pily, mám jí 8 let, stále s původní lištou, bez potřeby jakéhokoli zvláštního servisu nad rámec běžné uživatelské péče.
|
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|