Sněhová fréza Husqvarna



tatnda - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1196) - 147.34 (?)
16.2.2010 10:07

mám BerglandHSF-65LE, je tam startér, světlo,velikostně odpovídá 6,5PS(4,8kW)5 rychlostí tam 2 zpět,72 kg,záběr 560 mm,odhoz sněhu až 15 m, kolega to sehnal za 13,já už za 17 tisíc na aukru, je to asi 3 roky a fičí fajn.Hodně štěstí při výběru.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
                     
host - 47.155 (?), 14.2.2010 10:38

No, co tu kolega popisuje jsou samé zlepšováky - nebo znáte nějakou sériovou frézu s počitadlem motohodin a dvěma světly?  Ztužovací tyče jsou kanadský nápad na slehlý sníh, dají se i dokoupit, jako zvláštní výbava. Na normální práci by ty kluzáky taky stačily, problém je zámkovka, ale kolik normálních majitelů frézy ji má? Koneckonců s tím výrobce asi počítá, protože kluzák má dole připravenou díru pro našroubování lyže. O číňanech nemá moc cenu se bavit, závěr si každý i jen trochu technicky založený uživatel udělá sám při porovnání dílenského zpracování.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 249.203 (?), 15.2.2010 19:21

Rozhodl jsem se pro frézu Jonsered, Husqvarnu nebo STIGU; pozdě, takže se nyní nedá sehnat, snad nejslou vůbec v republice.  Jsem tedy úplný laik - v čem je problém v souvislosti se zámkovou dlažbou? Mám ji na celém dvoře - ty kluzáky /pod bunkrem?/ ji poškozují?

Dík za vysvětlení, pěkný večer!    Pešl

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 3.83 (?), 15.2.2010 20:39

Pokud už jste se rozhodl pohybovat se v dané cenové kategorii, vybírejte mezi Jonseredem a HQ. Při podrobném zkoumání výkonů, výbav,ovládacích prvků, komfortu,cen velikosti kol a dílenského zpracování je to vcelku jasná volba. Pokud nevyužijete nejvýkonnější HQ 1130 STE, jednoznačně berte Jonsered 2109 E. Je to ideální kompromis ve výkonu motoru, šířce bunkru, komfortu pro obsluhu a ceně. Levnější varianta je Jons 2106.

Jak už jsem psal o něco dříve, frézy se vyrábějí v létě, takže shánějte až na podzim. Rozhodně si na ni počkejte, nekupujte staré modely se zahnutými ocel.trubkami místo řidítek.Na novějších jsou řidítka potažená kvalitní gumou(vyhřívaná u 2109 E) a je to velmi příjemná změna.Navíc jsou u tohoto modelu (2109 E) vybavena páčkami umožňujícími snadné zatáčení na místě.

S těmi kluzáky pod bunkrem nemůže být při správném nastavení problém na správně položené zámkovce vůbec žádný. Pokud na ně přiděláte "lyže",ta se Vám bude na nerovnostech snažit dostat na povrch vrstvy sněhu a to není to pravé. Výrobce má tento prvek jistě řádně odzkoušen, osobně jsem byl přítomen práci této frézy na ploché střeše velkého objektu s položenými pásy lepenky a to bez jakéhokoliv poškození spojů lepenky.  Musíte si prostě ještě před prvním sněhem s nastavením výšky kluzáků pohrát a nespoléhat na tovární nastavení. Na zadní spodní straně bunkru je tzv.stírací lišta, což je ocelový pásek na šroubech.Ten lze přinejhorším také přenastavit.

Slušný prodejce značkové prodejny Vám to jistě při předání vysvětlí, zrovna tak jako ten výše zmíněný fígl se zamrzáním zbytků ledu po práci ve spodní části bunkru-před započetím práce další den rukou (raději kusem dřeva)protočit oběžné kolo ventilátoru. Přimrzlé by mohlo znamenat ztrátu střižných šroubů na hřídeli ventilátoru.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 249.203 (?), 16.2.2010 7:21

Dík za kvalifikovanou radu; mám ještě dotaz, omlouvám se :

Plocha, ze které bych měl odstraňovat sníh je cca 100 m2, z toho polovina dvůr se zámkovou dlažbou, zbytek ovšem obslužná komunikace sice zpevněná ale prašná s povrchem z kamenného posypu drtí - nebude fréza brát to kamení ?

Vzhledem k zmíněné ploše budu ale volit menší frézu značky dle Vaší rady Jonsered ST 2106 nebo Husqvarny 5524 ST. Obě ovšem nemají elektrostartér - dá se i bez něj spolehlivě nahodit motor třeba při nižších teplotách a parkování v přístřešku?

Ještě k výše uvedeným typům - nemají diferenciál a vyžadují údajně značnou sílu při požadované změně směru - není to příliš namáhavé? - zpotit se mohu i při házení lopatou?!

Jak diferenciál, tak elektrostartér ma STIGA UNLIMITED ... zhruba ve stejné relaci do 30 tis. Kč , máte zkušenost s tímto typem?

Pěkný den, Pešl 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 106.20 (?), 16.2.2010 8:39

Za tu dobu, co frézu (HQ 1130) mám jsem elektrostarér použil jen jednou, když mi žena nechala frézu přes noc venku na sněhodešti a zamrzly kuželky na ručním spouštění. Jinak chytá ze šňůry na první zatažení. Myslím, že zatáčení bez rajčáků nebude problém, sám je ani moc nepoužívám, opruz vidím spíš v manipulaci s nenahozenou frézou, nebo při krátkém couvání, když se nechce řadit zpátečku. Tam je možnost vypnutí náhonu kol dost príma. Jinak je fréza docela dobře vybalancovaná, při naklopení dozadu se s ní manipuluje dobře - zvládne ji i ženská, a to ta moje není žádná Brunhilda :-)

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
tatnda - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1196) - 147.34 (?), 16.2.2010 10:07

mám BerglandHSF-65LE, je tam startér, světlo,velikostně odpovídá 6,5PS(4,8kW)5 rychlostí tam 2 zpět,72 kg,záběr 560 mm,odhoz sněhu až 15 m, kolega to sehnal za 13,já už za 17 tisíc na aukru, je to asi 3 roky a fičí fajn.Hodně štěstí při výběru.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 3.83 (?), 16.2.2010 14:32

K té cestě posypané drtí:  budete muset "vychytat" úklid první várky sněhové nadílky. Vždy je lepší nesnažit se plochu vyčistit naprosto dokonale "dosucha" -naopak je lepší ponechat malou vrstvičku sněhu, po které při každém dalším úklidu kluzáky kloužou. Vrstvička se utuží (chůzí nebo autem apod.) a slouží jako bezvadná mezivrstva. Uklízíme takto s kolegy prašné a písčité "parkoviště",žádný strach.Vše jde poladit a vychytat.

Vezměte tedy Jons 2106 nebo HQ 5524 ST, Partnera jsem nezmínil (jak tu píše kolega ze Slovenska) právě proto, že na něm HQ a Jons "vychytávali" vady pro svoje modely. Elektrostartér není potřeba, nové modely HQ a Jons mají motory BS a ty fakt startují na první zatažení i po roce odstávky. Diferenciál je u tohoto typu stroje zařízení, které taky netřeba.Naopak, riskujete časem poškození při hrubším zacházení.Stálý stejnoměrný a spolehlivý záběr obou kol současně za každé situace je k nezaplacení -navíc mají vynikající vzorek pneu, páčky k rozpojení točivého momentu jednotlivých kol jsou využitelné u velmi složitých manévrů ve velmi členitém terénu, při otáčení na místě, nebo při pohybu bez motoru-jak píše kolega. Tyto modely ale nejsou moc těžké a mají velice velká kola, což je výhoda pro převoz bez motoru i v hrubším terénu (nedrhnete břichem o zem).Změna směru jízdy tedy není na sněhu s novým typem řidítek náročná, makačka to byla s těmi starými.

K té Stize si někam běžte osobně stoupnout a po pečlivém obhlédnutí ovládacích prvků (např. páky sloužící ke změně směru výhozu sněhu...) a ceně v porovnání s celkovou výbavou pochopíte sám.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 47.155 (?), 16.2.2010 5:09

Ne, nejde o to, že by ji poškozovaly, jde o tom, že v nové zatravňovací dlažbě má kluzák snahu zapadnout do děr - rozměrově tam docela dobře pasuje :-), takže fréza zadrhává. Ta přídavná "lyže" stačí úplně úzká - taky jsem si nejdřív naběhnul s moc širokou a fréza mi lezla na slehlé, jak tu kolega upozorňuje. Moje lyže jsou jen z kusu pásoviny 15x3, dlouhé dvacet centimetrů, konce jsou v délce dvou cenrimentrů přizvednuté na úhel zhruba 45°, doprostřed je za hlavičku navařená osmička šroub, za který se to chytá ke spodku stávajícího kluzáku. Ale pokud nemáte zámkovku s dírama (zatravňovací), vůbec to neřešte, všude jinde jezdí fréza jak drak.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 15.2.2010 20:24

Na zámkovou dlažbu či jiný zpevněný povrch se mi osvěčila jednostupňová fréza, která má gumové lopatky. Bere v pohodě i čtyřicet centimetrů vrstvu samozřejmě tzv. čerstvého sněhu, ale hlavně, vymete to skoro dočista a dostřel je myslím taky dostatečný. další poznatek ušlapaný a ujetý sníh na zámkovce když během dne povolí a je kolem nuly zametou ty gumové lopatky taky dobře. Horší je to na trávě nebo písčitém podkladu. To pak z komínu lítá tráva nebo písek. Myslím si taková to jdnostupňová fréza a "okolo baráku" se zámkovkou, nebo inou rovnou dlažbou nemá chybu. Popisoval jsem frézu Toro CCR 2450.

Překvapila mě i márketová fréza Hecht. Dokáže taky obstojně vymect dlažbu od sněhu a u obou platí- je třeba přizpůsobit rychost pojezdu množství hmoty. Hecht má "tlamu" z ABS plastu rotor železný a taky dvě gumové lopatky. Při výletu hmoty z komína jsou patrné nižší otáčky lopatek a je vidět přerušovaná dodávka sněhu. Kdyby se otáčky zvedly nemělo by to chybu a myslím, že i tak za ty peníze to je slušně použitelné.

Kdo odklízí opravdu velké, nezastavěné a i nezpevněné plochy, přemrzlý sníh s ledem ap. pak asi dvoustupňová fréza s hoblovacím šnekem je jasná volba. Jen je třeba si uvědomit k čemu je mi fréza s 15cti metrovým odhozem, když by všechen sních končil u sousedů ap.

 Tímto mím zmatečným textem jsem chtěl říci, že i jednostupňové frézy dokáží odvést kus dobré práce. A značka? Nehledím na ni, když to dobře dělá, ať se to jmenuje jak chce.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 162.51 (?), 15.2.2010 23:28

Mám snehovú frézu Partner SB 240 asi 4 roky. Používam ju na chalupe na Orave kde doteraz bolo posledné roky min. 1 m snehu /okrem tejto zimy/. Bol som pre ňu v Nemecku kde ma vyšla aj s cestou 27000 Sk. Doteraz nemôžem povedať na ňu ako zápor jediného krivého slova. Viete si predstaviť keď prídete na chalupu a čaká vás odkopať 60 - 100cm snehu v dĺžke 60 metrov min. na šírku auta a potom okolie  + chalupy? Predtým to bolo nemožné. S frézou je to za min. 1 hod. A to mám najmenší základný model. Svetlo riešim čelovou lampou a otačanie jednoduchým strhnutím frézy. Pri kúpe ma "trápilo" že nemá svetlo a smerové brzdy. No zistil som že asi by mi v tom hlbokom sneho tie "rajčáky " asi boli zbytočné. Susedia majú váčšie frézy, ale aj väčšie plochy. Jeden má Partner SB270 a ďaľší SB 300. Ako tu už bolo spomenuté, všetky značky vyrábajú na jednom výrobnom páse, akurát s inou farbou /HQ, Johnsered, Partner/. Myslím že je jedno čo kúpite,  všetky urobia prácu za 10 chlapov. Všetky majú rovnaký tvar bubna, rovnaký motor a tam aj všetky "končia". Jedine Honda zoberie zmrznutý sneh vo veľkej vrstve a to len tiež typ čo má po krajoch otvorený frézovací šnek /ten proste odreže kraje ľadu a zuby spodok ľadu/. Ale to je iná cenová kategória. Napísal som to len preto že Partnera nikto nespomenul a pritom podľa Partnera vychytali HQ a Johnsered "muchy". Všetky tri typy sú rovnaké, len farba je iná.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Podklad dlažby na terasu22.4.2024
Výběr hliníkové pergoly od A do Z22.4.2024
Cesta z litého betonu18.4.2024
Husqvarna 36. - zapalování17.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika