Tomáši, otvírejte pomaličku šroub L proti směru hod. ručiček (cca o 1/8 otáčky) a zároveň skoušejte přidávat plyn. Nebude li motor reagovat, pootevřete ještě mírně H. Opět skoušejte reakci. Často tyto stroje potřebují individuelní nastavení, mnohdy naprosto odlišné od příruček. Např. L 2 ot., H 1 + 1/2 ot., v návodu základ 1/1! Pro dosažení nízké koncové ceny výrobku je osazen nedostatečný (malý) karburátor a motor potřebuje více paliva. Tryska obsluhovaná šroubem L jej nedokáže dodat, takže musí pomoci i H. T šroub je mechanický doraz škrtící klapky, tím už jen na závěr doladíte volnoběh ve vztahu k řetězu. Nastavení L šroubu skutečně tvoří jakýsi "vrchol", příliš uzavřené L (pod základem) - motor má nepravidelný volnoběh, zháší. Optimum - nejvyšší volnoběh. Příliš otevřené L (nad základem) - nepravidelný volnoběh, zháší. Stejně tak se to dá popsat v reakci na přidání plynu. Nejde do otáček (zakopává) - uzavřené L - chudá směs, okamžitě reaguje na přidání - optimálně nastavené L, ve středních a vyšších otáčkách nemá dobrý výkon, na plyn reaguje dobře - příliš otevřené L. Pokud vám pila běží na volnoběh dobře, dolaďte L, případně mírná korekce H. Jedna rada na závěr, příště klidně napište "značku" neznačkové pily, dá se lépe poradit alespoň zhruba základní nastavení.