Celý problém je v normách, které vymýšlejí evropští úředníci - emise, hluk, atd, které nutí výrobce více a více přiškrcovat motory a dávat do strojů méně profilované (popřípadě perforované) nože, které mají bohuže horší sběrací schopnosti. Proto se často stává, že novinky mají horší vlastnosti než stroje x let staré. s tímto novým fenoménem bojují všichni výrobci. Motory Briggs serie 500, o které tu jde, jsou velice přiškrcené. Většinou točí i hluboko pod 3000ot/min. Zvedněte si otáčky a uvidíte, jak se sběrací schopnosti zlepší. Motor je na to bez problémů dimenzovaný. Lepší řešení je koupit si sekačku s motorem MTD (ten vychází z některých motorů Honda). Má systém OHV o o mnoho víc síly než klasické Briggsy serie 450 až 550. Bez problémů konkuruje i motorům Briggs serie 600 a výše. Z Briggsů je výborný nový motor 700 DOV, ale to už jsme na 14tisících a více.
U víceúčelových sekaček (které i mulčují) je nůž vždy kompromis mezi sběrem a mulčováním. Kupte si za pár stovek nůž na sbírání a koš budete mít perfektně naplněný.
Hrčení ze zadní části neznamená nic jiného, než že nemáte promazané ozubení v zadních kolech. Troška vazelíny to spraví :-). Stroj se musí udržovat...
Stroje MTD (spíše luxusnější odnož Yard-Man) jsou ve vynikajícím poměru cena/výkon. Na nové a mnohdy nesmyslné normy, které takovéto firmy (MTD, AL-KO, GGP, Husqvarna,...) prostě musí dodržovat, však mnohdy doplácí zákazník.