Potíže s Briggs&Stratton Quatro



host - 134.242 (?)
14.6.2008 13:16

Po prohlídce doporučených věcí jsem nic zvláštního nenašel. Pokud nastartuji a neustále ručně pumpuji palivo, motor běží. Rozebral jsem a vyfoukal karburátor - ten nikterak zvláště špinavý nebyl a stále stejný stav. Pokud ovšem ručně přidávám palivo, dokud se motor neohřeje - cca minutu, motor už dále běží sám. Takže je posekáno, předpokládám, že je přicpaný nějaký vzdušník - a nechávám to zase na příště. Horší je, že nastartovaný a zahřátý motor už nejde zastavit - něco co má zavřít přívod paliva nezavírá a musím chcípat zajetím do vysoké trávy. Máte ještě nějakou jednoduchou radu?

Díky

Milan

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 134.242 (?), 14.6.2008 8:17, zobrazeno: 13512x

Mám sekačku s motorem B&S Quatro a následující problém: jednoho krásného dne při startu naskočí a hned zhasne (předtím jí měl vypůjčenou kamarád a samozřejmě nic zvláštního nedělal). Když několikrát napumpuji benzin, zase naskočí a hned zhasne. Svíčka je mokrá. Poprvé (minulé sekání) jsem měl trpělivost a sundal jsem vzduchový filtr - ten je čistý a bez něj se chová stejně - dále jsem se nedostal, nemám příslušné nářadí ani vlastně nevím, jak tento motor funguje, každopádně, jsem tak dlouho zkoušel startovat až se asi motor trochu ohřál a naskočil. Z výfuku šel dobu modrý kouř po spalování oleje, ale zahradu jsem posekal. Motor nešel chcípnout - neskutečné samozápaly, při dalším startu - po vysypání koše - opět dobu pumpovat a opakovaně startovat - potom samozápaly.

Dnes už nemám trpělivost ji dvě hodiny startovat. Máte někdo radu? Vím, že nejjednodušší je zajet do servisu, ale mám to trochu z ruky. Stále si myslím, že to je jen něco ucpaného, ale jak říkám, nevím kam se podívat. Díky Milan

   
host - 64.22 (?), 14.6.2008 8:46

Dobrý den, zkusím odpovědět jen v krátkosti, co mě zrovna napadne:    zkontrolovat stav zapalovací svíčky (ta bude ale asi dobrá), zkontrolovat dostatečný přívod paliva (jestli není vedení přicpané),  zkontrolovat spojení mezi horním výstupem klikového hřídele a setrvačníkem - toto spojení je zajištěno pomocí pera - tak je zajištěn správný okamžik zapálení, protože v určitém místě setrvačníku je zalitý magnet a na rámu motoru je přidělána indukční zapalovací cívka. Když se pero přestřihne, jinak poškodí nebo vypadne, změní se poloha setrvačníku vůči klikovému hřídeli a tím i okamžik zážehu (dost často se to stává),  dále zkontrolovat správnou hladinu motor. oleje - nesmí se přeplňovat!  -  ani by se sekačka při manipulaci při opravách atd. neměla naklánět vzduchovým filtrem dolů - na této straně motoru je odvětrání klikové skříně, které ústí právě do vzduchového filtru - při naklonění motoru vzduchovým filtrem dolů se do tohoto odvětrání dostane olej a dělá to neplechu,     dále bych pečlivě zkontroloval přítomnost všech pružinek na ovládání karburátoru - jsou tam pjemné pružinky, přes které se ovládá zátěžový regulátor - ty pružinky tam musí být (nahoře na karburátoru - jsou tam 1 nebo 2), páčka na karburátoru, ke které pružiny vedou, se musí pohybovat obsolutně lehce bez zadrhávání,   zkontrolovat, zda je v pořádku zapalovací kabel (neprodřený, neproseknutý, nezlomený,...).     Kolegové mě jistě jěště doplní popř. opraví.  Přeji Vám, aby se Vám to podařilo rychle opravit

      
host - 134.242 (?), 14.6.2008 9:13

Díky, jdu zkoušet.

Milan

         
host - 134.242 (?), 14.6.2008 13:16

Po prohlídce doporučených věcí jsem nic zvláštního nenašel. Pokud nastartuji a neustále ručně pumpuji palivo, motor běží. Rozebral jsem a vyfoukal karburátor - ten nikterak zvláště špinavý nebyl a stále stejný stav. Pokud ovšem ručně přidávám palivo, dokud se motor neohřeje - cca minutu, motor už dále běží sám. Takže je posekáno, předpokládám, že je přicpaný nějaký vzdušník - a nechávám to zase na příště. Horší je, že nastartovaný a zahřátý motor už nejde zastavit - něco co má zavřít přívod paliva nezavírá a musím chcípat zajetím do vysoké trávy. Máte ještě nějakou jednoduchou radu?

Díky

Milan

            
host - 64.22 (?), 14.6.2008 13:36

Při zastavování (chcípání) motoru k žádnému uzavírání paliva podle mě nedochází (mám motor B&S Quantum 50 - takže nevím, jak je to u motoru QUATRO, který máte Vy) - jen se po uvolnění páky na madle přimačkne třecí brzdící čelist k setrvačníku a zároveň se zkratuje zapalování.  Schválně zkuste manipulovat tou bezpečnostní pákou (madlem) a sledujte, jakými pákami hýbe ten bowden - někde na boku motoru by se měl pohybovat takový člen, jehož "jazýček"(=část) se po uvolnění (puštění) toho madla přesune na jinou kovovou část, dojde ke kontaktu a zkratuje se zapalování.  Pokud nedochází ke kontaktu, je možné že motor běží dál.

Pak bych ještě určitě zkontroloval to upevnění setrvačníku na klikovém hřídeli - je to asi sice více náročná práce na montáž, ale je to častá příčina potíží.

Přeji úspěch při hledání závady a její snadné odstranění    Petr

               
host - 134.242 (?), 14.6.2008 14:09

Dííky - bovden vede skutečně někam "pod plechy", takže jsem si marně lámal hlavu, jakým způsobem tohle ovládá přívod paliva - a neovládá, rozpojuje zapalování! Až motor vychladne, znovu to rozeberu a předpokládám, že proč zapalování nezkratuje lehce odhalím. Ještě jednou děkuji a přeji hezký zbytek víkendu.

Milan

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Robotická sekačka na chalupu5.6.2025
Robotická sekačka na chalupu3.6.2025
Levné nářadí - koupit/nekoupit? Jaké a proč?29.5.2025
Posuvné dveře svépomocí19.5.2025
Posuvné dveře svépomocí18.5.2025
Stihl HS4516.5.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika