Pohonná jednotka Vari



host - 4.122 (?)
22.11.2010 17:09

Hondu jsem zkoušel - konstantní rychlost jako ve výtahu,já totiž při orání zahrádky couvám a k tomu potřebuji variabilní rychlost jízdy, kvůli bezpečnosti.Měl jsem hondu půjčenou a na pojezd jsem nevyjel kopeček na silnici, který běžně se starým dvoutaktem jezdím.A navíc to docela hodně a nepříjemněji než dvoutakt smrdělo.Ale možná že byla již vychozená a žrala olej.Jinak se hondě nebráním a uvažoval jsem o ní taky.Možná se to ještě zvrtne.Pavel.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
host - 7.122 (?), 22.11.2010 8:13, zobrazeno: 19383x

Dobrý den, na Vari z roku 1992 chci koupit nový motor, neboť starý již má asi doslouženo.Zatím se přikláním k motoru 1447 DV od Jikovu, protože zkušenosti se starým motorem byly vcelku dobré.Zajímalo by mne, zda jsou nějaké problémy s dekompresním ventilem, a přivítám i jiné poznatky z jeho provozu. Děkuji, Pavel.

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 64.82 (?), 22.11.2010 13:17

Problémy s dekompresákem nejsou žádné - výrobce použil od modelového roku 2010 mechanický ventil, prakticky stejné konstrukce jako u motorových pil. Což znamená před startem se ventil zamáčkne a on si sám po startu vyskočí a tím se vyřadí z funkce. Se starým podtlakovým ventilem byly problémy docela velké, protože po delší době ventil neuzavíral nebo zůstával otevřený, navíc byl drahý - cena přes 1100 Kč. Pro rok 2011 je nachystána další změna, přibude nové provedení bez dekompresoru, s tzv. odlehčovacím kanálkem. Jinak motor 1447 DV je skvělý co se týká výkonu, oproti původním motorům s obsahem 133 ccm je tento znatelně silnější, mě připadá srovantelný s Hondou GCV 160, akorát spotřeba je o něco větší.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 178.235 (?), 22.11.2010 15:39

Mám Jikov 1447 snad nejstaršího provedení, funguje naprosto spolehlivě, občas se mu i základní formou věnuju.Uvažuji o přidání dekompresního ventilu v případě nového výbrusu.Je to otázka výměny hlavy, nebo je to složitější?Kdo ví, ať napoví.Děkuju.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 123.147 (?), 22.11.2010 14:05

Šel bych do hondy za stejnou cenu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 4.122 (?), 22.11.2010 17:09

Hondu jsem zkoušel - konstantní rychlost jako ve výtahu,já totiž při orání zahrádky couvám a k tomu potřebuji variabilní rychlost jízdy, kvůli bezpečnosti.Měl jsem hondu půjčenou a na pojezd jsem nevyjel kopeček na silnici, který běžně se starým dvoutaktem jezdím.A navíc to docela hodně a nepříjemněji než dvoutakt smrdělo.Ale možná že byla již vychozená a žrala olej.Jinak se hondě nebráním a uvažoval jsem o ní taky.Možná se to ještě zvrtne.Pavel.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 64.82 (?), 22.11.2010 18:50

To nemáte Jikov 1447 - ten se už od začátku vyráběl s dekompresorem. Montáž dekompresoru, toho mechanického není složitá, musíte akorát odstrojit motor (dolů nádrž, startovadlo a chladicí plášť) a vyměnit hlavu za jinou. Podniková prodejna výrobce nabízí celou sadu za cca 1200 Kč.

Co se týče Hondy, motory GCV 160 a 190 jsem na Vari systému zkoušel mnohokrát, je pravda že běží na konstantních točkách, ale rozhodně nesmrdí. Nicméně, pokud máte dvoutakt Jikov a používáte např. DSK 316 pro pohon mulčovače nebo frézy, případně podvozek pro sečení, pak po výměně za Hondu uděláte vír v pěněžence - úprava převodů je dost drahá, běžně vyjde na víc než 4000 Kč.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 36.195 (?), 23.11.2010 8:22

Velmi děkuji za tip na manuální sytič. Mám Jikov bez něj a dávno uvažuji o výměně, ale sada s podtlakovým sytičem je dost drahá a výměna prý zahrnuje operace typu vrtání karburátoru.  Tohle je podstatně rozumnější... Nevíte, zda to pasuje i na motoru Jikov 1433?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 123.147 (?), 23.11.2010 8:41

Mechanický dekompresor jde namontovat na všechny dvoutakty.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 178.235 (?), 23.11.2010 9:04

Děkuji za odpovědi stran dodatečné montáže dekompresoru.Máte pravdu, asi to bude jeden z prvních motorů na Vari.Oproti Terra motoru se liší jen plastovou nádrží.Výr.štítek jsem už ani nenašel.Dekomprese by se ale hodila, startování je dost namáhavé, zvláště když si někdy "kopne".

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 7.122 (?), 24.11.2010 9:19

Děkuji všem za příspěvky.Ještě bych prosil pána 64.82,který evidentně věci rozumí o zhodnocení funkčnosti odlehčovacího kanálku.Zda opravdu ulehčí startování, nesníží se jím výkon a oslabená stěna hlavy nebude mít vliv na životnost.Jinak funkce mechanického ventilu je mi jasná.Docela může být sranda s ním startovat, když to nejde a musíte start opakovat 10x.Pavel.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika