Pistni krouzek
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 118.44 (?) 23.1.2010 11:31
Radku, já se nezastávám oleo -macu ale je to jen to co jsem vyčetl , tak jako vy, neříkám že kulový motor je na prd, vy mi taky ukazujete co někdo jiný zkusil a propaguje to, ale dobrý nápad nemusí být vždy použitelný nebo jste ho doma už vyzkoušel? Jestli jo tak vám gratuluji a teď už vám zbývá jen ho zavést do praxe.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 23.1.2010 12:50
O kulovém motoru jsem si přečetl a nejen tuto stránku, o Oleomacu si číst nepotřebuji a to je rozdíl a propastný, mezi námi. Víte, myšlenka kulového motoru je celkem stará, vždy však stroskotala především na výrobní složitosti, ceně a konstrukčně výrobních problémech. Dnes, při 3D softweru je možnost "vyzkoušet" teorii obrazově a především projektové potřeby přenést jednoduše do výroby pro nástrojová centra. Taky jste odstartoval s Oleo-Macem doma na Měsíc? Jestli jo, tak vám gratuluji. Blbost, že? Ale stejná logika, jako ta vaše!
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 118.44 (?), 23.1.2010 13:00
Přečtěte si ještě něco zajímavého a pak nám o tom poreferujte díky, já si nepotřebuji číst nic o stihlu i když ho beru jako kvalitu, ale zatím netvrdím že není nic lepšího na světě.A že kulový motror na něčem ztroskotal to se nedivím jinak by nás dávno ovládl.
|
|
 |
|
 |
 |
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 23.1.2010 16:58
Řeknu vám co mne vždy žere, lži, výmysly a klamavá reklama, provázející ne zrovna kvalitní stroje, jako např. OM je John Deer, nejprodávanější pily na světě, záruka 7 let a podobně. Vezměte si OM 936/940 s utrženým čepem startování a běžte ji reklamovat už rok po nákupu! V nejlepším případě vám dají inovovaný díl zaplatit se slovy to je špatnou obsluhou! Vezměte si jakoukoliv pilu, zadřenou do 10 minut po posezónní prohlídce na palivo od nich (vy víte, že jste pilu předával suchou), co vám řeknou! Tak tohle mne žere a to, že ti kluci na servisech ani nic jiného říct nemohou, ta firma je živí. Ale rozhodně to není o OM!
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 72.149 (?), 23.1.2010 16:40
S pístními kroužky je to přece jen složitější, než se na první pohled zdá. Rozhodně nelze podle počtu kroužků soudit na kvalitu motoru. Kroužek rozhodně není kvůli vedení pístu. Od toho je plášť pístu, který zachycuje boční sílu pístu na stěnu válce. Kroužek je skutečně od těsnění pístu. Kromě toho odvádí značnou část tepla ze dna pístu do stěny válce a drážka působí zárověň jako tepelný odpor v pístu. Proto je na těle pístu podstatně nižší teplota než nad drážkou. To vede k větší rozměrové stabilitě těla pístu, tedy pláště píst v místech, kde zachycuje sílu kolmou na stěnu válce.
To píšu proto, abych ukázal, že to s těmi kroužky může být složitější a volba jejich počtu je komromisem mezi pozitivními a negativními vlivy počtu kroužků.
Co se OM týká měl jsem také zkušenost s pilou této produkce, nyní již ale mám PS420 a MS361.
F.O.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388) - 44.31 (?), 23.1.2010 21:26
Pístní kroužky jsou v motoru z důvodu těsnění, přenosu tepla na válec. O vedení pístu ve válci jsem neslyšel. Naopak je velmi důležité u pístu, jaké jsou jeho vůle ve válci, jeho délka . Vzhledem ke speciálním úpravám z důvodu vyplachování jsou u pístů prodloužené 2 protilehlé plochy, aby bylo vedení ve válci co nejlepší při max. možném odlehčení pístu. Na obr. jsou např. na pístu u PS 6000/6800i znázorněny nejvíce namáhané plochy pístu. Zároveň je z toho jasné, že předcházející řada modelové řady PS 6400-7900 měla 2 pístní kroužky. Poslední vylepšení na profi řadě D 110i a D 115i bylo osazení těchto pil pístem s jedním kroužkem. Kdo někdy déle používal D 115i se 2 kroužky a potom s jedním, tak poznal změnu chování motoru. To, že u poslední verze H 266XP byla plastová nádrž není mínus v životnosti, stejně tak nová brzda byla dokonalejší. Ale problém byl v tom, že s předchozí verzí pily s kovovou nádržkou a stočenou kulatinou místo páky brzdy byly profesionálové zvyklí zacházet tak, jak se zachází s něčím, co není jejich. Ale jinak se nic nezměnilo. Jenomže poslední vylepšený model H 266XP byl již ve stínu nové generace pil a to zejména H 268,272XP, 262XP. Tyto pily se objevily na trhu ještě v době prodeje H 266XP, a to nemohlo dopadnout jinak, než že nahradily tuto legendární pilu. Legendární byla pro svoji spolehlivost, nízkou hmotnost a snadnou údržbu - opravitelnost a vysoký výkon motoru s velmi dobrým kroutícím momentem. Díky tomu byla tato pila velmi univerzální. Samozřejmě vše s ohledem na techniku, která byla srovnatelná v době, kdy se tato motorová pila vyráběla.
|  |
|
|
 |
|
 |
 |
|
RadekB - Diamantový Zahrádkář (1424) - 21.230 (?), 23.1.2010 23:11
Již jsem nechtěl reagovat, ale po těchto omylech musím.
A neslyšel jste toho patrně ještě víc. Je více než jasné, že chod motoru s jedním kroužkem je jiný, než se dvěma. Ano, jsou to nejvíce namáhané plochy spodní části pístu a nejlépe se to potvrzuje u jednokroužkových pístů, které zcela evidentně trpí otěrem těchto ploch více než dvoukroužkové, zejména při zvětšující se vůli pístu ve válci, např. díky špatnému materiálu kroužku, který se nadměrně opotřebuje již po roce profi provozu a dovolí vyklonění pístu v jeho dráze válcem. Běžně kvalitní kroužek má mimo jiné, zajistit pouze minimální styk pístu s plochou válce! Pokud by to co tvrdíte byla pravda, myslíte že by stopy po výrobním opracování pístu zůstaly tak dlouho? Dají se odstranit běžnou lapovací pastou a není k tomu potřeba žádná větší námaha. Plastová nádrž a brzda na poslední verzi HQ 266 XP zapříčinila takový propad životnosti inovovaného modelu, že část majitelů přešla na jiné značky. Další začali shánět původní díly a přetvářet je na staré provedení. V žádném případě to nebylo výhradně zaviněno jejich nedobrým zacházením, neboť toto provedení již vlastnili jako živnostníci. Osobně mám velice nedobrou zkušenost s krytem ruky, který praskal jako na běžícím pásu jen po větším doteku větví, zejména v zimě. To samé platilo o nádržích. Praskající zadní rukojeť, vytrhávající se silenbloky. Jakou novou generací byla 262 a 268? Změny proběhly pouze u antivibračních prvků (262) a zapalování, které uvítal snad každý. Skříň motoru a nádrž u 268, zůstala až na detaily shodná s 266 XP až do roku min. 2001. HQ 272 byla jen epizodou, zejména v provedení XP a platí pro ni to samé co pro 268, tedy skříň, nádrž atd. Byla postavena především jako základ pro rozbrušovače. Nástupem nové generace se dá nazvat příchod HQ 362 a její následovnice 365. Souhlasím, že HQ 266 v provedení S, předběhla dobu, stala se legendou a pro hodně lidí synonymem absolutním, zejména pro posuzování mot. pil! Provedení XP bylo šlápnutím vedle, hlavně pro tehdy ještě ne zcela kvalitní plasty. Nemohu toto doplnit žádnou sérií krásných fotek, ale je to podloženo zkušeností jak pracovní, tak servisní.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|