Palivová přísada do benzínu



                     
host - 225.2 (?) 
1.3.2009 21:29

Dobrá tedy, protože je zde na závadu anonymita, vzorově se zde podle příkladu J.S. registruji jako D.C 

A teď prosím o vysvětlení souvislosti zapalování s detonacemi.

  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 1.3.2009 21:56

Je to prosté, jak bylo výše uvedeno, jedním z jevů, který způsobuje samozápaly, nebo zpětné rázy je zakarbonování spalovacího prostoru. Digitální zapalování podstatným způsobem snižuje vznik a usazovaní těchto nespálených, nebo nedokonale spálených zbytků pohonné směsi ve spalovacím prostoru, dále proměnným bodem zážehu usnadňuje a optimalizuje zapálení směsi, jiskra má vyšší intenzitu, palivo je dokonaleji spáleno - lépe prohoří. Čistý spalovací prostor navíc udržuje stejný výkon motoru, který se nesnižuje zakarbonováním i změnou ideálního tvaru spalovací komory. Digitální zapalování chrání motor před vysokými otáčkami, ale v návodech je uvedeno, že nesprávně chudé nastavení karburátoru může způsobit poškození motoru nedostatkem mazání, ale to souvisí s chybou při seřízení karburátoru. Proto je tam to upozornění, aby nedošlo k doměnce, že i při chybném - příliš chudém nastavení karburátoru ochranu motoru zajistí zapalování.

Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
                     
host - 21.66 (?), 2.3.2009 0:21

Určitě zavedením digitálního zapalování došlo ke kvalitativnímu skoku kupředu- o tom nelze diskutovat. U motocyklů to např.přineslo nebývalé možnosti v součinnosti se vstřikováním, kdy lze volit z několika map motoru např. při dešti omezit jeho agresivitu, rychlé řazení na základě čidla napětí v řadicí páce atd.. Ale toto zapalování NENÍ schopno reagovat na změnu typu či kvality paliva. Samozřejmě vzhledem k jeho kvalitativně vyšší úrovni je chod motoru optimálnější v celém spektru otáček vč. dalších funkcí/omezovač otáček/  což spolu s kvalitnějšími oleji /karbonizace/ vede ke stabilizaci stavu motoru, snižování spotřeby paliva atd. Doporučený benzin min. OČ 90 splní special s 91 oktany případně natural 95 okt, ale s 98 okt už jsme zbytečně vysoko VÝRAZNĚ od doporučení výrobce.

PS: Jinak Stihl popis je jen a pouze reklamněobchodní povídání a uvedený graf by na průmyslové škole byl podle mne důvodem k udělení známky za kterou by rodiče studenta doma nepochválili.

Ivan

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 220.253 (?), 2.3.2009 6:57

Nepodsouvejte mi to, co jsem neuvedl. Já jsem nikde nenapsal, že digitální zapalování POZNÁ něco, to by muselo mít seznor, nebo čidlo. Ale tvrdím, že digitální zapalování mění bod zapálení směsi. Tím se eliminují provozní problémy(starší typy pil byly při ponechaném nastavení na původní benzín jakoby neseřízené - prodleva v akceleraci vlivem jiné doby a průběhu hoření směsi, a pod.), které vznikají změnou složení směsi benzínu - množstvím oktanů. Také jsem uvedl, že korekce při přechodu na jiný benzín nejsou u digitálního zapalování třeba(při seřizování se téměř nepozná rozdíl vychozí správné nastavení a použití jiného benzínu ) , to je zásadní rozdíl, proti klasické elektronice. Je to poznat i na seřízení po záběhu, kde jsou změny nastavení trysek - minimální. Ohledně reklamního popisu od Stihlu, je zvláštní, že při podrobnějším vysvětlení funkcí digitálního zapalování se výrobci shodují. A jestli se Vám nelíbí graf, tak mě se zase líbí, neboť jednoduše vysvětluje k jaké změně došlo.

                     
host - 70.100 (?), 2.3.2009 6:57

Pro D.C. To je poněkud komplexní problematika a zde to probírat je pro většinu zbytečné. Zadejte do vyhledávače "klepání motoru" a najdete určitě několik referátů o tomto problému, které nejsou bludy (jak to často bývá tady).

                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 2.3.2009 7:42

Člověče 70.100, vy máte tak přínosné a užitečné příspěvky, že nebýt vás, celé toto fórum by ztratilo smysl! Marně jsem pátral po byť jediné, kratičkém příspěvku od vás, v tomto tématu, který by jakkoli přispěl k osvětlení základního dotazu. NIC, jen jako vždy, krátký blept, který uráží a dehonestuje většinu diskutujících, po celé řadě, ať tak, či onak pravdivých příspěvcích!

Co je to klepání motoru a jak při hoření vzniká?
Klepání je velmi rychlé hoření na hranici rychlosti zvuku. Dochází k němu při vysokých tlacích např. při dosažení vysokých předstihových hodnot jiskry před HÚ pístu, kdy směs vzplane nikoliv prohoříváním rychlostí 20 až 40 m/s, nýbrž velmi rychle. Vznikají při rizikových faktorech jako jsou vysoké kompresní poměry, nízká okatnová hodnota paliva, znečištěný spalovací prostor s nízkým odvodem tepla, příliš brzy zapálená směs před horní úvratí pístu (předstih), příliž velký rozdíl mezi ROZ a MOZ. Oktanová hodnota paliva určuje odolnost vůči klepání při hoření. Je zkoušena na normou definovaném motoru a určuje se porovnáním hranice klepání testovaného paliva právě s tímto motorem. Mimo tuto metodu určování hodnoty odolnosti proti klepání (MOZ = Motor Oktan Zahl), která určuje vlastnosti ohledně vysokorychlostního klepání (klepání při vysokých rychlostech hoření směsi na hranici zvuku) existuje oficielně ještě jedna metoda na určování oktanové hodnoty paliva (ROZ = Research Oktan Zahl), která leží níže než MOZ. Ta určuje klepání pouze v souvislosti se zrychleným hořením, nikoliv vysokorychlostním hořením, které je uchem slyšitelné. Z čerpacích stanic známe lépe hodnoty MOZ, která určuje oktanové číslo dle metody zkoušky s normovaným motorem (hodnoty 91Okt. 95 Okt. 98 Okt. apod.). Hodnoty klepání jsou zde zásadně ovliňovány směsí normálního klepání neodolného benzínu (Norma Heptan s oktanovým číslem 0) a klepání odolného Isooktanu s oktanovým číslem 100. Adaptaci současně vybavovaných motorů na jakékoli oktanové číslo, podmiňuje osazení snímači klepání. Toto však platí u 4-taktních motorů! Současné 2-takty jsou uspůsobeny tak, že zapalování upraví bod zážehu od určitého počtu otáček a tak zabrání vzniku klepání. Samozřemě při použití paliva výrobcem použitého a tedy doporučeného, při stanovování této hodnoty! Většina výrobců tedy doporučuje MOZ více než 90 Okt.! Horní hranice není omezena, ani doporučena.

                     
host - 70.100 (?), 2.3.2009 8:12

"Marně jsem pátral po byť jediné, kratičkém příspěvku od vás, v tomto tématu, který by jakkoli přispěl k osvětlení základního dotazu."

Nemáte pravdu. Nečete pozorně a zbytečně útočíte.

To že jsem neodpověděl na původní dotaz je pravda, Vy však - a většina diskutujících - taky ne. Původní dotaz ze naprosto netýkal OČ benzínu a byl dokonale zodpovězen hned prvním příspěvkem. Ostatní vyplynulo z diskuse.

                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 2.3.2009 8:29

Hledal jsem dle IP a NIC!!! Vy jste komentoval "klepání motoru "!!!

   
host - 51.27 (?), 2.3.2009 17:52

Podle mě je škoda času zabejvat se přemejšlením o blbinách- já tam nedávám nic a jede mi to taky dobře, uskladněte si to v suchu aby to nemělo velký rozdíly v teplotách protože na válci kondenzuje kyselá voda a hezky to zevnitř rezatí.A pamatujte na to že stará směs palivo olej nemaže!

Takhle tady jeden soused zadřel na jaře pilu Husquvarnu pak si koupil od projíždějících cikánů taky husquvarnu a s tou se šel zeptat jaká že to je tipa, do prodejny hus. to si neumíte představit ten smích mechaniků když mi to líčili, byla to nějaká čínská pila.

Jinak do směsi občas kápnu mobiltac m1, můžu vám říct že manželka seče sekačkou trávu a když to tam kápnu tak za ní musí běhat.Což je prča, protože neví proč to tak rychle chodí.

      
m.t. - (23) - 4.138 (?), 2.3.2009 20:56

jen tak ze zvedavosti už tu byly popsany prednosti digitalniho zapalování ma toto zapalování nejake mínusy oproti stavajicim zapalování?díky míra

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Levné nářadí - koupit/nekoupit? Jaké a proč?29.5.2025
Posuvné dveře svépomocí19.5.2025
Posuvné dveře svépomocí18.5.2025
Stihl HS4516.5.2025
Koš na čidlo13.5.2025
Koš na čidlo12.5.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika