Palivová přísada do benzínu



                     
host - 175.67 (?) 
28.2.2009 14:06
A.W.
  
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 28.2.2009 19:59

Membránám to nevadí, tak abyste podnikal nějaké opatření. Po zkoušce chodu ve výrobním závodě jsou pily třeba až rok i více na skladech i u samotného konečného prodejce. Ale vždy je palivo vyjeto, až motor zhasne. Není to jen kvůli membránám, ale hlavně z důvodu značného snížení kvality pohonné směsi a předejítí možným problémům, které by po dlouhé době skladování vznikly s uvedením do chodu motoru(ucpaný karburátor, přilepené membrány). Ohledně benzínu s vyšším oktanovým číslem - dle návodu to není omezeno a je to možné. Přizpůsobení ideálního bodu zapalení zajistí současné moderní digitální zapalování. U starších pil byly nutné nepatrné korekce v seřízení karburátoru.

                     
host - 128.44 (?), 1.3.2009 8:03

""Přizpůsobení ideálního bodu zapalení zajistí současné moderní digitální zapalování.""

--------------------------

Jak to dokáže?

                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 1.3.2009 10:21

Třeba tak, že moderní digitální zapalování má v programu, ano stejně jako počítač, naprogramován proměnlivý bod zážehu. Třeba ve vztahu k otáčkám, zátěži a podobně. Byla tu k tomu spusta podkladů od lidí co digitu rozumí!

                     
host - 175.67 (?), 1.3.2009 10:40
Zapalování má sice regulaci předstihu, ale pouze v závislosti na otáčkách. Obecně bude nastaveno na nějakou pevnou hodnotu oktanového čísla mezi 91 a 95. Automatické řízení předstihu v závislosti na použitém palivu neumí ani osobní automobily. Pouze umí, díky knock senzoru, posunout předstih, pokud motor překročí hranici detonace. A.W.
                     
host - 128.44 (?), 1.3.2009 11:23

Když tam ten senzor ovšem je, že...

                     
host - 128.44 (?), 1.3.2009 11:22

No mě speciálně zajímá způsob přizpůsobení bodu zážehu k OČ benzínu, jak uvádí JS. Principiálně digitální zapalování chápu.

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 1.3.2009 12:30

Popis digitálního zapalování je v jiném tématu, kde jsem vložil přesný popis od výrobce motorových pil (Stihl, Dolmar). Zatímco klasické eletronické zapalování vyřešilo a značně zjednodušilo vytvoření jiskry v přesně nastaveném bodu zážehu, digitální zapalování má m.j. tzv. plouvoucí - proměnný bod zážehu směsi. U klasického elektronického zapalování lze teoreticky změnit bod - předstih -  zapálení směsi - pokud by to technicky šlo - posunutím modulu na pomyslném kruhu kolem ventilátoru. Nepatrně to jde díky větším otvorům na modulu - dle typu. Já jsem rozdíl poznal, ale není to otázka jednoho pokusu. Ovšem konstrukčně je to řešeno tak, že bod zapálení směsi je neměnitelný. Při použití paliva s jiným oktanovým číslem se změní ideální bod zapálení směsi vzhledem k optimálnímu chodu motoru. Proto klasické elektronické zapalování s tím nic neudělá a pro zlepšení chodu motoru je třeba provést nepatrné korekce na tryskách L, H. Při použití víceoktanového benzínu u digitálního zapalování se změní bod zážehu vzhledem k chodu motoru. To je základní rozdíl v těchto typech zapalování. Digitální zapalování navíc dokáže eliminovat zpětný ráz - samozápal, usnadňuje start motoru,  nedovolí poškození motoru přetočením nad hranici mech. poškození součástek motoru, lépe využívá palivo a motor má větší užitné vlastnosti - výkon a kroutící moment je při provozních otáčkách optimální a max. možný, motor má vyšší tzv. průtah,  jde lépe při všech provozních režimech. Osobně používám 95,  víceoktanové palivo podle mě nepřináší žádnou výhodu.

                     
host - 21.66 (?), 1.3.2009 16:29

Digitální zapalování navíc dokáže eliminovat zpětný ráz - samozápal, usnadňuje start motoru, nedovolí poškození motoru přetočením nad hranici mech. poškození součástek motoru, lépe využívá palivo a motor má větší užitné vlastnosti - výkon a kroutící moment je při provozních otáčkách optimální a max. možný, motor má vyšší tzv. průtah, jde lépe při všech provozních režimech ... -to vše je jasné.Ale jak zapalování "pozná" že je použit benzín s vyšším OČ?? To by muselo být použito čidlo tlaku v motoru, měření výkonu či krout. momentu či čidlo klepání- a nic takového v motoru podle mne není, tudíž zapalování se nemůže přizpůsobit změně typu paliva. "Uměly" to staré moskviče, kde se přednastavoval na zapalování typ paliva a tím se korigoval předstih.

Ivan

                     
host - 128.44 (?), 1.3.2009 16:43

Pan JS splétá z hovna bič, snažíce se jím práskat. Prostě by ty motory musely mít A. kompletní adaptibilní ŘJ, s odpovídajícími čidly. B. senzor kvality benzínu. Což velmi pravděpdobně v naoprosto drtivé většině nemají, neb by stály astronomické sumy. Nevylučuju, že některé motory (rozumějte motory malé mechanizace) takové vybavení mají, či je budou mít, pak je ale třeba je pravidelně servisovat, dělat diagnostiku akčních členů, vyčítat hlášení závad z ŘJ a podobně. Pokud JE některý motor (řekněme do objemu 60 ccm) v této kategorii takto vybaven, prosím o poučení, nechci setrvávat ve svém omylu.

Jinak trvám na tom, že do motoru se má používat výrobcem doporučené palivo.

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Levné nářadí - koupit/nekoupit? Jaké a proč?29.5.2025
Posuvné dveře svépomocí19.5.2025
Posuvné dveře svépomocí18.5.2025
Stihl HS4516.5.2025
Koš na čidlo13.5.2025
Koš na čidlo12.5.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika