Zkuste ověřit, jestli vám stroj nepřisává "falešný vzduch" do systému přípravy palivové směsi - tzn. jestli není malá dírka v sací hadičce paliva do karburátoru, jestli není netěsnost mezi karburátorem a válcem, nětěsnost mezi jednotlivými částmi karburátoru, nětěsnost mezi válcem a klikovou skříní případně mezi jednitlivými částmí klikové skříně (tady nevím, jak přesně je daný stroj konstruovaný, tak některé kontroly mohou být nadbytečné).
Pokud by někde taková netěsnost byla, mohlo by to způsobit "chudost" palivové směsi-tzn. více vzduchu než standardně. Projevy chudé směsi se mají tendenci zhoršovat se zvyšující se teplotu a zátěží motoru - tzn. při teplém motoru a směsi na mezi chudosti se zdá, že motor má velmi dobrý výkon, ale pokud se nadále pracuje s chudou směsí ve velké zátěži (chudá směs vyvíjí větší množství tepla + zvyšuje otáčky) - stroj se přehřívá, volnoběžné otáčky jsou větší, reakce na plyn není dobrá-motor nejde za plynem-je tam "díra". Hrozí zadření motoru z důvodu přehřátí a nedostatečného mazání!!!
Chudost směsi může být způsobena také únavou membrán uvnitř karburátoru, znečištěným palivovým filtrem, nečistotmi v karburátoru, nefungujícím ventilem vyrovnávající tlak v nádrži(=v palivové nádrži vzniká podtlak) atd.
Pozn. tato teorie o chudé směsi je čistá spekulace, příčin může být pravděpodobně více.