Obsah a vykon krovinorezu
|
|
 |
 |
host - 74.223 (?) 29.7.2007 14:52
Dobrý den, také jsem se nad tímto tématem zamyslel-objem/výkon. Jak již pisatel přede mnou zmínil, tak zdvihový objem vypovídá o prostoru, kam má být nasáto palivo. Je tedy jasné, že při nutném zachování potřebného poměru směsi a vzduchu, který je (teď nechci uvádět nějaký blud) asi 13, ? :1 ve prospěch vzduchu se do prostoru např. 40ccm vejde víc nasáté směsi, než do 25ccm. Při dnes již troufám si říct stejných výrobních parametrech budou motory vyráběny zhruba ve stejném stupni přesnosti(což ještě nic nevypovídá o použitých materiálech) bych se proto domníval, že pro dosažení stejného výkonu u menšího objemu bude muset motor s menším objemem disponovat více otáčkami a možná i větším kompresním poměrem, což znamená např. daleko vyšší tlaky a s tím související věci-teploty, opotřebení vlivem namáhání atd. Osobně bych volil asi větší objem při stejném (pro mne dostatečném) výkonu na daný druh práce. Ten bude pravděpodobně lépe "tahat" odspoda, což je nejen u křovinořezů příjemné. U vozidla s motorem 1,4 TDI a výkonem jako 1,9 TDI bych se pro nižší objem rozhodl asi pouze tehdy, kdybych měl po 3-4 letech vozidlo jiné a platil jsem si sám pojistku, což u křovinořezu neřešíme. Doporučuji renomovanou značku, jde o pohodlí při práci a dílenské zpracování a také materiály včetně použitých plastů na zakrytování jsou na vyšší úrovni při několikaprocentním navýšení ceny.
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
 |
 |
 |
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 91.78 (?), 24.7.2007 23:01, zobrazeno: 5341x
Dobry den, co je dulezitejsi - vykon nebo objem? Casto jsou rozdilne objemy napr 28cm3/1,1kW nebo 32,6cm3/0,97kW. Je lepsi vetsi objem a nizsi vykon? Dele vydrzi, nemusi se hnat do otacek...?
|
|
 |
|
 |
 |
|
J.S. - Diamantový Zahrádkář (3388), 25.7.2007 9:14
Technicky vzato, nejlepší pro práci i obsluhu by byla největší dostupná kvalita,životnost i použitá technika. Ovšem spektrum použití těchto motorových přístrojů je velmi rozdílné, to jak z pohledu náročnosti z hlediska délky pracovní směny, tak zátěže – vysoké porosty, silné zdřevnatělé traviny a buřiny až po nálety. Kdyby byl jeden výrobce, tak by výběr byl daný jeho škálou produktů a prostě by bylo jasné, že hranice výkonu a životnosti jsou již nedostatečné. Toto je velmi zavádějící pro mnoho potenciálních uživatelů.Snaha uplatnit se na trhu vede k přehánění – alespoň z pohledu dostupných informací v katalozích – vlastností a parametrů, a tím je výběr komplikován proč je u jednoho výrobce na první pohled z hlediska objemu a výkonu stejný přístroj v jiné kategorii – např. hobby a poloprofi. Proto je vhodné, ne –li nutné se seznámit s testy renomovaných zkušeben. Zde se dá dovědět to, co není běžně dostupné, dále něco naznačuje, proč v testech hledaný přístroj vůbec nefiguruje, příp. ani značka. Objemy motorů ve vztahu k výkonům jsou ukázkou technické vyspělosti resp. opačně. Ovšem pravidlo u spalovacích motorů, že objem ve vazbě na kroutící moment je úměrný je dán v podstatě výrazem objem, tzn. kolik směsi může být použito v daném okamžiku k výrobě energie. Nové moderní motory stále více resp. konstruktéři dokazují, že hranice nebyla zdaleka dosažena(poměr objem výkon), je to neustálé zlepšování dřívějších konstrukcí. Nelze přehlédnout fakt, že toto se děje za stálého snižování emisí a zvyšování přesnosti výroby. Proto opět musím zdůraznit, při koupi takového přístroje nejprve položte otázku sami sobě, kolik toho očekávám od daného přístroje, jak jej budu zatěžovat, pokud požaduji to nejlepší nemohu vybírat od výrobců, kteří nejsou v tomto specialisté a jejich výrobní sortiment je z pohledu těchto přístrojů okrajový, doba výroby a zkušenosti s výrobou z pohledu dlouhodobého vývoje. Je to pořád o ceně, ale jistě mnoho z nás se již poučilo, že je spousta levných výrobků téměř v každé oblasti, ale mnoho z nás již řekne už bych to podruhé nekoupil. Protože je v současné době hodně prodejců – kvalitního zboží, argument, že jsem koupil protože to u nás právě měli platí do jiného století a kdo chce být spokojen a mít pocit z dobře investovaných peněz, měl by trochu času obětovat a oddělit zrno od plev. Akční zboží je nutné také trochu promyslet před koupí, protože snížení ceny je mnohdy dáno – předražením z počátku prodeje, - výrobek již není konkurence schopný, - zaváděním novinek, dále je to nabídka nadstandardního příslušenství u průměrného přístroje
|
|
 |
|
 |
 |
|
host - 74.223 (?), 29.7.2007 14:52
Dobrý den, také jsem se nad tímto tématem zamyslel-objem/výkon. Jak již pisatel přede mnou zmínil, tak zdvihový objem vypovídá o prostoru, kam má být nasáto palivo. Je tedy jasné, že při nutném zachování potřebného poměru směsi a vzduchu, který je (teď nechci uvádět nějaký blud) asi 13, ? :1 ve prospěch vzduchu se do prostoru např. 40ccm vejde víc nasáté směsi, než do 25ccm. Při dnes již troufám si říct stejných výrobních parametrech budou motory vyráběny zhruba ve stejném stupni přesnosti(což ještě nic nevypovídá o použitých materiálech) bych se proto domníval, že pro dosažení stejného výkonu u menšího objemu bude muset motor s menším objemem disponovat více otáčkami a možná i větším kompresním poměrem, což znamená např. daleko vyšší tlaky a s tím související věci-teploty, opotřebení vlivem namáhání atd. Osobně bych volil asi větší objem při stejném (pro mne dostatečném) výkonu na daný druh práce. Ten bude pravděpodobně lépe "tahat" odspoda, což je nejen u křovinořezů příjemné. U vozidla s motorem 1,4 TDI a výkonem jako 1,9 TDI bych se pro nižší objem rozhodl asi pouze tehdy, kdybych měl po 3-4 letech vozidlo jiné a platil jsem si sám pojistku, což u křovinořezu neřešíme. Doporučuji renomovanou značku, jde o pohodlí při práci a dílenské zpracování a také materiály včetně použitých plastů na zakrytování jsou na vyšší úrovni při několikaprocentním navýšení ceny.
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|