Motory Dolmar 4-takt vs. Stihl 4-mix
|
|
|
|
 |
 |
|
host - 99.169 (?) 6.5.2011 10:32
Taky mi není jasný argument pana JS.ANO do spálené směsi odchází i spálený olej, ale nedává mi logiku i zvýšená spotřeba paliva- není tam systém výplachu spálené směsi čerstvou směsí či předvýplach tak jako u 2 taktu, tj se spotřebou to nemá nic společného. Nehledě na to, že i při běhu 4 dobého motoru část oleje netěsností pístní sady se dostává též do spalovacího prostoru. U křovinořezů je pro mne Stihl etalonem standartu a 1 kg rozdíl hmotnosti na křovinořezu je též dost znát. Včera jsem s křoviňákem pracoval asi 2 hodiny a hmotnost jsem si ke konci práce "uvědomoval".
Ivan
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 146.85 (?), 28.6.2012 15:24
Zcela správně, 4-mix je ojedinělý počin, který nemá zatím obdoby. Snoubí se s touto technologií všechny výhody. Hlavně nízká manipulační hmotnost, velký kroutící moment, nízký spotřeba a hlavně minimální náklady na jeho provoz. S pozdravem Zdenek Stihl
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 166.15 (?), 29.6.2012 15:02
K pravému čtyřtaktu - sekal jsem několikrát s Hondou 435 E2 UEET, která měla 1,6 HP. Zároveň vlastním FS 130, což je o krapet silnější 4-MIX. Musím říct, že Honda je těžké heblo - o 1,5 kila těžší, což dávám za vinu právě 4-taktu. Stejně tak není tišší než Stihl. Je hlučnější a řekl bych, že 4-MIX má přijemnější zvuk. Ekologii bych zase až tak neřešil, ale 2-taktově z nich nesmrdí ani jeden :-)
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 166.15 (?), 29.6.2012 20:11
Ale pořád hlučnější než 4-Mix u FS 130 :-) Tu ekologii jsem zmínil jen tak mimochodem. Ani jeden z uvedených se nemusí bát ekologické normy stupně 2.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 166.15 (?), 29.6.2012 22:23
Já nevím co vás ta ekologie tak chytla. Vždyť jde v podstatě o hobby mašiny. Tam je zcela jedno kolik oleje spálí nebo ne. Stejně jako všechny ostatní hobby stroje Hondy/Dolmaru. 50 l benzínu poseče hodně velkou plochu. Ke zvuku - berte to i tak, že FS 130 je přece jen o něco silnější, tak by měl být zákonitě o něco hlučnější.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
|