Motorový olej - sekačka s pojezdem



J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388)
2.9.2007 18:51
Myslím si, že značka sekačky je úplně jedno. Protože rozhodující je motor a jedno, jak se celý komplet jmenuje. Něco z návodu na obsluhu motoru : používat original Honda oleje nebo značkové oleje pro 4 taktní motory s viskozitou SAE 10W30 / nebo podle okolních teplot od SAE 10W až po SAE 40W nebo 10W30 až 20W50 /. Od mínus 20°C až přes plus 40°C - teplota okolí.
Výkonnostní norma není uvedena.
Výměna po jedné sezoně,(ne před novou sezónou) nebo 50 provozních hodinách.
Český manuál: motorový olej specifikace API min. SG, SF . Honda doporučuje Shell Helix Super 15W40. Viskozita oleje jako u originálního návodu. Olej který používám Mogul Alfa API SJ požadavky výrobce překračuje. Ale ať nenutím jednoho výrobce, je více takových olejů, které výkonostně odpovídají např. B+S, který jej má ve spotř. balení přímo na jednu výměnu. Mogul je v balení po 1 l - vychází cenově lépe . Dodržte výměnu po záběhu cca max. do 10 motohodin , tam je to důležité, aby se z motoru dostal olej, který má v sobě nadměrné množství otěru z kovu - přizpůsobení součástek sobě - ohlazení povrchů. V tomto období motor nepřetěžujte(vysoká hustá tráva, tupý nůž), ale normální provoz mu nevadí. Olej také častěji kontrolujte a to nejen množství, ale také změnu barvy - pokud dojde k výrazné změně barvy, interval výměny zkraťte. Jinak si kvalitu oleje pohlídejte, protože to je jeden z důležitých faktorů, které můžete ovlivnit. Já olej vždy vylepšuji, protože mě to zatím nezklamalo - naopak - je jasné, že dokonalý záběh s minimálním opotřebením  je základem pro dlouhou životnost a zachování technických - výkonových parametrů motoru. Jinak  u příspěvků vycházím z toho, že majitel příslušného přístroje si řádně přečetl návod na obsluhu, včetně podmínek záruky, a přesto chce mít jistotu, příp. více znalostí o některých důležitých okolnostech majících vliv na spokojenost s daným výrobkem.  
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4   
                     
host - 64.22 (?), 2.9.2007 23:49
Ano, opravdu jen 100 hodin za 10 let. První roky byla využívána intenzivněji, ale pak pozemek, na kterém se vyřádila nejvíce, začal udržovat někdo jiný. Teď už sekám jen okolo domu a to je asi tak 300-400 m^2.  Takže se teď celkem fláká.  Ale bohužel se vyskytla závada zcela jiného rázu - takzvaně bezúdržbová šneková převodovka pojezdu s celoživotní olejovou náplní během svého 100-hodinového života olej ztratila a šnekový převod jel nasucho - tzn. ocelovému šneku se ni nestalo, ale bronzové šnekové kolo je pěkně vydřené a bronzové špóny "rozházené" v celé převodovce a také v ložiskách. Umíte si představit, jak se musela hřát - některá ložiska se kvůli šponám ani nehla. Všiml jsem si nestandardního chování převodovky a jejího přehřívání, ale už bylo pozdě. V Mounfieldu na ni nevedou náhradní díly (je přece jako komplet bezúdržbová  :-)  ) - takže nám ji nabídli asi za 2850 Kč. No koukal jsem na ně jako.....  S tátou jsme ji rozebrali, vyčistili od špon, rozhýbali axiální i radiální ložiska,  vymezili vůle,které vznikli zapečením vymezovacích podložek do plastových pouzder, dalšími podložkami,  a abychom obnovili geometrii šnekového převodu, obrátili jsme bronzové šnekové kolo.  Zuby jsou sice z jedné strany sině oslabeny(vydřeny), ale jelikož se jedná o poslední zofalý pokus záchrany pojezdu, nedá se nic dělat. Doplnili jsme olej, přetěsnili převodovku a pojezd funguje zatím dál - asi 7 hodin  :-).  Takže jestli máte někdo doma pojezdovou šnekovou převodovku poháněnou klínovým řemenem přes plastovou řemenici průměru 50 mm, tak přijímám veškeré nabídky - domluva jistá.  :-)  Značka sekačky Castle Garden, Raser, Pa 504 TR, koupě v Mountfieldu v roce 1997, motor Briggs&Stratton Quantum XM 50.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 109.6 (?), 4.4.2008 13:23

Letos Mountfield ztratil jednoho zákazníka. Běžný servis mi nechtěl opravit zaseklý pojezd u sekačky, protože je z Mountfieldu a oni na ND čekají 3 měsíce. Tak jsem ji zavezl do M., kde jsem ji koupil (30 km). Tam mi řekli a ukázali na manometru, že je motor (B  S 50M] po smrti, 6e nemá kompresi a že se to nevyplatí opravovat. Můj údiv byl značný, protože jsem s ní na podzim normálně sekal. Začal jsem tedy vybírat novou sekačku, ale známý mi řekl, že ji mám ještě do jednoho servisu hodit, že jsou tam šikovní kluci. Tak jsem ji odvezl a za týden běhala (oprava vč.pojezdu 550,-). Říkali, že ještě 1-2 roky bude běhat.  Tak s takovým přístupem mě Mounfield naštval a to jsem tam letos koupil nůžky na větve.  Takže sekačku koupit v místě bydliště, ať servis není daleko! A jdu napsat řediteli M. a pošlu mu to i s vkladní knížkou mounfielďáckou.

Petr

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 147.132 (?), 6.4.2008 18:28

V Mountfieldu jsou pěkní lumpové..dědovi řekli že el.pila u nich zakoupená před 5lety je špatná at koupí novou..děda si nechal poradit a mě tuhle dal..vyměnil jsem uhlíky a jede druhým rokem..cirka 20m3 nařezala a pořád chodí..tam nikdy NIC!!

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 11.104 (?), 2.9.2007 16:59
Poptáte-li se po cenách N D na B&S zjistíte, že se oprava pěkně prodraží, takže podle mne nemá cenu i když si práci uděláte sám. Do Hondy dejte přesně ten olej, co máte v návodu a pokut v návodu se nic nedočtete kontaktujte s tímto problémem prodejce případně servis. Máte snad záruku, ne? Kromě placení materiálu (tedy oleje) by měl být tento úkon proveden zdarma v rámci první výměny a posezoní nebo předsezoní přípravy stroje. A odpadne vám případná starost, kam s vyjetým olejem. Škoda, že nepíšete co je to za značku sekačky, ale myslím si, že solidní prodejce vám může vyjít vstříc, pokut jste ji nekoupil přes net.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 11.104 (?), 2.9.2007 17:02
Dělá si to tady co chce. Ten poslední příspěvek patří 255.30.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388), 2.9.2007 18:51
Myslím si, že značka sekačky je úplně jedno. Protože rozhodující je motor a jedno, jak se celý komplet jmenuje. Něco z návodu na obsluhu motoru : používat original Honda oleje nebo značkové oleje pro 4 taktní motory s viskozitou SAE 10W30 / nebo podle okolních teplot od SAE 10W až po SAE 40W nebo 10W30 až 20W50 /. Od mínus 20°C až přes plus 40°C - teplota okolí.
Výkonnostní norma není uvedena.
Výměna po jedné sezoně,(ne před novou sezónou) nebo 50 provozních hodinách.
Český manuál: motorový olej specifikace API min. SG, SF . Honda doporučuje Shell Helix Super 15W40. Viskozita oleje jako u originálního návodu. Olej který používám Mogul Alfa API SJ požadavky výrobce překračuje. Ale ať nenutím jednoho výrobce, je více takových olejů, které výkonostně odpovídají např. B+S, který jej má ve spotř. balení přímo na jednu výměnu. Mogul je v balení po 1 l - vychází cenově lépe . Dodržte výměnu po záběhu cca max. do 10 motohodin , tam je to důležité, aby se z motoru dostal olej, který má v sobě nadměrné množství otěru z kovu - přizpůsobení součástek sobě - ohlazení povrchů. V tomto období motor nepřetěžujte(vysoká hustá tráva, tupý nůž), ale normální provoz mu nevadí. Olej také častěji kontrolujte a to nejen množství, ale také změnu barvy - pokud dojde k výrazné změně barvy, interval výměny zkraťte. Jinak si kvalitu oleje pohlídejte, protože to je jeden z důležitých faktorů, které můžete ovlivnit. Já olej vždy vylepšuji, protože mě to zatím nezklamalo - naopak - je jasné, že dokonalý záběh s minimálním opotřebením  je základem pro dlouhou životnost a zachování technických - výkonových parametrů motoru. Jinak  u příspěvků vycházím z toho, že majitel příslušného přístroje si řádně přečetl návod na obsluhu, včetně podmínek záruky, a přesto chce mít jistotu, příp. více znalostí o některých důležitých okolnostech majících vliv na spokojenost s daným výrobkem.  
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 223.2 (?), 3.1.2008 19:43

Můžete mě prosím Vás někdo poradit, jaká  je vůle ventilů na motoru B+S Quntum XM 50? A jak se seřizuje vůle.  Děkuji. P

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 5.209 (?), 10.1.2008 13:26

Dobrý den. Ventilová vůle sacího  ventilu má být 0,13mm a Výfukového 0,18mm.Vlastní seřízení vzhledem k tomu, že motor Quantum má rozvod SV(tzv.spoďák) není vyloženě jednoduché. Měl by ste mít inčové klíče, stahovák ventilových pružin, spárové měrky, brusku a momentový klíč. Vlastní postup je následovný. Demontujte výfuk. Pod ním nejdete podtlakový ventil. Je to taková hranatá krabička držená v bloku motoru dvěma šrouby. Pozor, až budete uvedený díl držet v ruce z vnitřní strany ventilu je kruhový otvor překrytý zevnitř pohyblivou umělohmotnou membránou. Ničím nezasahujte do tohoto otvoru aby nedošlo k poškození. Jinak otvorem v bloku motoru vzniklým po demontáži podtl.ventilu již uvidíte vent. pružiny, dříky ventilů, a kousek zdvihátek. Nastavte kompresní úvra´t + 6,4mm přes. a přeměřte vůle. Když bude vše v pořádku je možně motor opačným postupem smontovat. Ideální by ovšem bylo dát nové těsnění podtl.ventilu. V případě nesprávných vůlí naopak pokračujte v demontáži. Je potřeba demontovat horní kryt motoru, hlavu motoru. Dále stahovákem vent pružin stlačit pružiny. Tím dojde k uvolnění aretačních misek. Najděte polohu kdy misky v podstatě spadnou z ventilů. Následně je možné ventily vyjmout, V případě že byly vent.vůle malé, ubrušte ventilové dříky. Ovšem pozor, buďte opatrný, jedná se o nevratný proces tak to nepřežeňte. Současně je nutné zachovat kolmost plochy dříku k podělné ose ventilu. Naopak jednáli se o většívůle než by měly být je potřebe zabrousit ventil proti sedlu ventilu. Myslím že to se v praxi nestává. Větší vůle by vznikly po nějakém nestandartním opotřebení vačk.hřídele. Naopak obvyklé je zmenšování vůlí tzv.zaklepáváním ventilů do sedla. Po seřízení vůle vše smontujte. Zase by bylo vhodné použít jak jsem již psal nové těsnění podtl.ventilu a také hlavy. Při montáži hlavy potřete závyty šroubů a dosedací plochu šroubu vazelínou a  utáhněte šrouby postupně a v křížovém pořadí na moment 140 in.lbs to je na 16Nm. Šrouby výfuku utáhněte na 60 IN.LBS to je cca 7,5Nm.S pozdravem Miroslav Mervart

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 64.186 (?), 18.1.2008 22:24

Pouzivam olej M7ADS III.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 110.159 (?), 31.3.2008 20:00

Dnes jsem kupoval Mogul Alfa 4T v Kauflandu za 79.5KČ. (na netu levnějc neseženete)

Má vynikající výkonostní třídu SL a dá se používat i pro v zimní provoz  (sněhové frézy, traktůrky...)

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?28.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika